מבזקים

כאוס בגולן הסורי-דרומי עקב התקדמות דאע"ש ואלפים נמלטים מזרחה

תוכן עניינים
כל עוד כוחות דאע"ש קונייטרה היו "כלואים" בשטח בו שלטו בתקופה האחרונה ליד גבול ישראל, באזור מפגש הגבולות עם ירדן, החיים בכל האזור התנהלו יחסית על מי מנוחות.

מזה כ-10 ימים תוקפים כוחות דאע"ש מזרחה, את עמדות המורדים בשטחים ובעיירות שבשליטתם .

תוך ימים ספורים הצליחו כוחות דאע"+ש להכות את המורדים, שוק על ירך , ולכבוש עיירות גדולות באזור כדוגמת: סחם אלגולן, טסיל, עדואן ועוד.

למרות ניסיונות חוזרים ונשנים, לא מצליחים המורדים לדחוק חזרה את דאע"ש ואלו לא מפסיקים להתקדם מזרחה לעבר העיר הגדולה-ניווה מרכז השליטה של כל כוחות המורדים במחוז קונייטרה.

לאחר שסיפורי אימה אודות שחיטת אזרחים ופצועים על ידי דאע"ש, בשטחים שהיו בשליטת המורדים, החלו להתפשט, ובגלל מחסור חמור במצרכי יסוד בסיסיים הנדרשים לחיי היום יום, שרובם נבזזו על ידי אנשי דאע"ש, החלו אלפים, בעיקר נשים וילדים וזקנים, לנטוש את בתיהם ולנוע מזרחה לכיוון השטחים שבשליטת המורדים.

המורדים מצדם, מנסים ליזום מתקפות נגד, אך הצלחותיהם זעירות והם לא מצליחים לעצור את מתקפת דאע"ש .

המצפה הסורי לזכויות אדם המנהל מעקב שמי אחרי ההרוגים בסוריה טוען כי במתקפת דאע"ש האחרונה בדרום הגולן כבר נספרו בשמותיהם המלאים  174 הרוגים וכי עשרות עדיין נעדרים וככל הנראה נתפסו על ידי דאע"ש והוצאו להורג. דאע"ש מסרב, עד כה, להחזיר את הגופות או לדווח על השבויים שבידיו.

תמונות זוועה של לוחמים מקרב המורדים ערופי ראש, וקברים עם גופות של אלו שהוצאו להורג, כבר מתפשטים ברשתות החברתיות.

ניתן להבחין כי כוחות דאע"ש מתקדמים מזרחה ולא צפונה, ולמעשה מבצעים תנועת מלקחים נרחבת, יחד עם הצבא הסורי הנמצא מזרחית להם, נגד כוחות המורדים הנמצאים בתווך. האינטרס של דאע"ש דומה לזה של הצבא הסורי, דחיקת המורדים ממרחב מערב דרעא ובכך לנתק את המורדים הנמצאים באזור קונייטרה מבסיסי האספקה והלוגיסטיקה הכה נחוצה ללחימתם והמגיעה מירדן.

המורדים כבר איחדו כוחות לנוכח הסכנה הברורה והמידית על קיומם באזור ואף הקימו חדר מבצעים אחד, אך חוסר היכולת לקבל תגבורות מתאימות לא מאפשרת להם להפוך את הקערה על פיה ולהכות בחזרה את כוחות דאעש.

כדי למנוע מתגבורות של המורדים לנוע מאזור דרעא לכיוון הגולן הסורי פועלים חילות האוויר של סוריה ורוסיה ביחד עם טייסים מצרים, ומקיימים תקיפות אינטנסיביות וממושכות על כוחות המורדים בכל אזור דרעא ובכך למעשה מאפשרים לכוחות דאע"ש להמשיך ולהתקדם ולכבוש עוד ועוד מעוזים של המורדים .

ובלי הנקודה הישראלית אי אפשר.

היה ודאע"ש יצליח לדחוק את המורדים מהעיירה ניווה הוא למעשה יגיע לקווי הלחימה הקידמים של צבא סוריה הנמצא מזרחית להם ואז יצטרך להחליט האם להילחם בו, או להפסיק להתקדם בחזית הזאת ולפנות צפונה לכל כוחות המורדים במחוז קונייטרה.

גם שם הוא למעשה יבצע תנועת מלקחים נגד המורדים יחד עם צבא סוריה הנמצא באזור אלבעת' וחאן ארנבה.

ואם לא יצליחו המורדים להשיג תגבורות שיאפשרו לו לשרוד מול דאע"ש, או אז יכול להיווצר מצב שאלפים רבים מאוד של פליטים סונים, שלא יהיה לאן להן לברוח, כי הם יהיו מוקפים מכל 3 הצדדים שלהם – צפון, דרום ומזרח, יוכרח לפנות מערב ישר לגבול ישראל שלא תוכל לאפשר לדאע"ש לפגוע בהם ואז היא תצטרך להחליט האם להכניסם למחנות פליטים בשטחה או לפעול לעצירת מהלך דאע"ש על גבולה המזרחי בגולן. הבחירה היא בין 2 ברירות שטן.

טובה מחשבה אחת קדימה.

 

 

מאת: צביקה נציב   http://nzivnet.com/articles/4093

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: