מבזקים

הערכה: אין להוציא מכלל אפשרות כי חמאס מתכוון לבצע פיגוע ראווה באמצעות מנהרה בימים הקרובים

תוכן עניינים

מאז כניסתו של אביגדור ליברמן לתפקיד כשר ביטחון של ממשלת ישראל, ניתן להבחין בהחרפה רצינית בעוצמת תגובותיה של ישראל לירי טילים שנורים לכיוון שטח ישראל, מהרצועה.

בעבר, היינו רואים תקיפת מטרת דמי ברצועה בעקבות ירי כלשהו של פצמ"ר או טק"ק, מבלי לגרום נזק או מבלי לפגוע בכוח הלוחם שממול.

התירוץ היה "חשוב לשמור על החמאס בשלטון שהרי הוא הוא ששומר שארגונים סוררים לא יתחילו להמטיר טילים חופשית על ישראל ואם הם הצליחו בכל זאת לטפטף טילים לעבר שטח ישראל, הרי שהחמאס לא אשם ואין לפגוע בו".

למעשה תקיפת מטרות ברצועת עזה הייתה "הצגה אור קולית" עבור אזרחי ישראל ונועדה לרצות אותם ולהראות כי ממשלת ישראל עושה משהו בתגובה לירי עליה.

אלא שההתעצמות הגדולה בבניין הכוח של החמאס לאחר הסבב האחרון הביאה את ישראל לחשש מפני "מפלצת קטנה" ההולכת וצומחת לגבולה הדרומי, מעין "חיזבאללה זוטא", שבהחלט יכולה לגרום לישראל נזק לא קטן. הצלחת החמאס בסבב האחרון לשתק את התנועה האווירית הבין לאומית לישראל הביכה אותה לא במעט.

לכן , כך זה נראה, החליטה ישראל לפעול לקיצוץ מוטת הכנפיים ההולכת ומתארכת של החמאס, כל אימת שהם יפרו את השקט ויתבצע ירי לעבר שטח ישראל.

ואכן, עם תחילת כהונתו של ליברמן, כאשר בוצע ירי שבאופן רשמי יוחס לארגונים קיקיוניים ברצועה, הגיבה ישראל בעצמה לא פרופורציונלית למה שאפיין אותה בעבר.

בתגובה לירי טיל תועה אחד שלא פגע בכלום, הגיבה ישראל, כך על פי דיווחים מעזה, בלא פחות מ-20 תקיפות אוויריות. הצילומים שהגיעו מהרצועה מעדי ראיה ומתושבים הסמוכים לזירות הפגיעה הראו כי המטרות שהותקפו היו מטרות איכותיות ביותר. פיצוצים אדירים, שנגרמו הן באופן ישיר והן כפיצוצי משנה, הדגימו קבל עם ועולם שעוד ועוד מצבורי נשק ותחמושת איכותיים ביותר הושמדו. גם זירת התקיפות, כמו חוף אלסודנייה, שכבר בסבב הלחימה הקודם, התברר כאתר שיגור של טילי קרקע-קרקע כבדים לעבר ישראל, הותקף לאחרונה ופיצוצי המשנה שבאו בעקבות התקיפות הראו שלא מעט מצבורי טילים איכותיים הושמדו.

היות ואף אמצעי תקשורת, הן בעזה והן בישראל ובעולם לא ידעו לדווח בדיוק מה הותקף ומה הושמד, הוחלט בחמאס "להכיל" את האירועים ולא להגיב. ישראל סייעה להם בכך שלא פצתה פה ולא התפארה בהישגיה.

אלא שישראל לא סיימה את מלאכת קיצוץ מוטת כנף החמאס שהתארכה לאחרונה בפעם אחת והיא המשיכה במלאכת ה"תספורת" הקצובה שוב ושוב, וכל פעם בתואנה של תגובה לירי לעבר ישראל, תוך הכרזה ישראלית שהיא רואה בחמאס אחראי ובעל הבית ברצועה.

אלא ששלל המהלומות המכאיבות בחמאס העלו את חמתם של מספר מנהיגים שם שראו בעיניים כלות איך "מעשי ידיהם להתפאר טובעים בים העשן " ובמהלך מחושב החליפו את ראש הזרוע הצבאי של הארגון, בדמות אגרסיבית ודומיננטית במטרה להרתיע את ישראל.

אך ישראל בשלה וממשיכה במהלומות הכואבות עד עצם היום הזה .

היום, כאילו משום מקום, זעקו כותרות העיתונים כי "ישראל מעריכה כי לחמאס 15 מנהרות התקפיות בין עזה לישראל, אך הן עדיין לא אותרו". מעניין שידעו לנקוב במספרים אך לא יודעים את מיקומן של המנהרות.

הקומבינציה הקטלנית של פגיעות כואבות במערך הלוחם של החמאס ומינוי מפקד מיליטנטי, הרוצה להוכיח את עצמו כאחד שיודע להרתיע את ישראל מלהמשיך בקיצוץ יכולותיו הצבאיות של החמאס שהושגו בכסף ובעמל רב, שקט בלתי אופייני במערך התגובות המתלהמות של החמאס בימים כתיקונם, תוך חשיפת הימצאותן של מנהרות תקיפה רבות הנמצאות במצב מבצעי להוצאת פיגועים בטווח הזמן המידי הביאה אותי לכתוב את הכותרת למאמר זה:

"הערכה: אין להוציא מכלל אפשרות כי חמאס מתכוון לבצע פיגוע ראווה באמצעות מנהרה בימים הקרובים".

צריך להיות ברור לחמאס שכל תקיפה שיוציא החמאס לעבר שטח ישראל, תוך שימוש במנהרת תקיפה הנה "קזוס-בלי" עילה למלחמה לכל דבר ועניין והתגובה תהיה בהתאם, גם אם החמאס ינסה לבצע זאת דרך סיני בסגנון החיזבאללה המנסה להוציא פיגוע שלא דרך שטח דרום לבנון.

דין אחד וגזרה שווה לכולם. הגאוגרפיה לא משנה את הקווים האדומים. פעם חצית אותם-חטפת. ודי לחכימא ברמיזא

 

מאת: צביקה נציב  http://nzivnet.com/articles/4029

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: