מבזקים

החלה יציאת החיזבאללה מאזורים בסוריה בפקודה רוסית ישירה

תוכן עניינים

כוחות מיוחדים רוסיים החלו לתפוס את מקומם של כוחות החיזבאללה במספר אזורים בצפונה ובמערבה של דמשק. כך מסרה סוכנות הידיעות האיטלקית 'אקי' בהסתמך על מקורות של האופוזיציה הסורית.

המקורות הוסיפו כי חלק מהכוחות הרוסים הם מהמשטרה הצבאית, שהחלו לתפוס את מקומם של כוחות החיזבאללה באזור הקלמון שבפרברי דמשק, שפינו את האזור לחלוטין בעוד שבאזורים אחרים בפרברי דמשק המערביים, הם רק החליפו את החיזבאללה באופן חלקי וראשוני כהכנה לקראת החלפתם המלאה.

המקורות מעריכים כי החיזבאללה הנאמן לאירנים, נאלץ לסגת בלחץ רוסי וזאת בהתאם להדלפות שהם קבלו ממקורות המקורבים לשלטון הסורי, וכי החיזבאללה יאלץ בסופו של יום לסגת מיותר מ- 80% אחוז מהאזורים שהוא השתלט עליהם בסוריה. זאת בהתאם לפקודות ישירות שהגיעו מרוסיה.

המקורות גם מעריכים כי הן החיזבאללה והן אירן, לא הולכות להיכנע למהלך נסיגה מאולץ זה, שנכפה עליהם על ידי הרוסים. אך הם יתאימו את עצמם לאסטרטגיות החדשות היות ורוסיה רוצה ליצור בקרב האופוזיציה הסורית, בסיס רחב יותר של שיתוף פעולה המוגבלת כרגע עקב נוכחות כוחות זרים על אדמה סורית.

הערות בשולי הידיעה:

ככל הנראה לאזורים שנבחרו על ידי הרוסים להוצאת החיזבאללה, בשלב הראשון יש משמעות אזורית וכוונת מכוון. ממש כמו שהם הוצאו מכל אזורי העיר חאלב כדי לאפשר חזרת החיים למסלולם, הרי שגם הוצאתם מאזור הקלמון נועד להקהות את עוקצם שנגרמה עקב פעילות צבאית חריגה שלעתים לפי פרסומים זרים, גררה תגובה ישראלית חריפה במיוחד באזור זה.

הוצאת החיזבאללה מאזורים שבפרברי דמשק המערביים נועדו להרגיע את האופוזיציה החוששים כי, החיזבאללה ואירן מנסים ליצור רצף טריטוריאלי, נקי מסונים, בין שטח צפון לבנון לבין דמשק. כל הסורים, ללא יוצא מהכלל או לשייכותם, רואים עלבון צורב בכיבוש שטחים בתוך סוריה על ידי החיזבאללה ואירן. אני אפילו מוכן לנחש כי יבוא יום והעם הסורי וצבאו "יתחשבנו" בחריפות עם מה שעשו האירנים והחיזבאללה לעם הסורי .

ישנם המעריכים כי החיזבאללה ואירן ינסו לסכל, או לפחות להשהות את ביצוע פקודת הנסיגה הרוסית וזאת על ידי יצירת פרובוקציה נגד צד שלישי, שיגרום לטריפת הקלפים והשהיית נסיגתם מסוריה לאור המצב החדש שייווצר. וכאן, כנראה, לישראל יהיה תפקיד חשוב על הבמה.

התקיפה הישראלית האחרונה לפי דיווחים זרים, על שיירת נשק של החיזבאללה הייתה, ככל הנראה, על רקע ניסיון ישראלי להוכיח לרוסיה את דרישתה המפורשת "להוכיח שנשק רוסי חדיש הגיע לידי החיזבאללה".

 

מאת: צביקה נציב    http://nzivnet.com/articles/4102

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: