מבזקים

מלון בנקסי: קירות נורמליזציה או חלון הזדמנויות אל החופש?

תוכן עניינים

ביום שישי הקרוב, ב- 11/3 יפתח באופן רשמי מלון בנקסי, או בשמו המלא: 'The Walled Off Hotel', אשר קירות חדריו מעוטרים ביצירותיו של האמן אשר מסרב בכל תוקף להזדהות בשמו האמיתי ומזוהה בשם 'בנקסי'. הקמת מלון החומה מול חומת ההפרדה בבית לחם הוא ללא ספק התרסה שיש בה אמירה חד משמעית כנגד "כוחות הכיבוש" הישראלים. ואיך מגיבים הצעירים הפלסטינים? מוחים בכל תוקף, ברשתות החברתיות וטוענים ש"שום דבר לא יוכל לרסק את חומת ההפרדה".

צמוד לגדר ההפרדה, נחנך בבית לחם מלון חדש שאת קירותיו מעטרים ציורים של אמן הרחוב המפורסם שזהותו אינה ידועה. 'המלון מוקף החומה' ייפתח רשמית בסוף השבוע ויציע לאורחיו מבט ישיר על החומה.

המלון החדש צופה מקרוב מאוד על גדר ההפרדה בין ישראל לרשות הפלסטינית והוא כולל עשרה חדרי אירוח. שמו של המלון The Walled Off Hotel הוא למעשה בדיחה, או התחכמות אופיינית לאמן בנקסי, שמשלב את יצירותיו בקירות חדרי האירוח. ההתחכמות של בנקסי משלבת משחק מילים ואסוציאציה ברורה בין חומת ההפרדה לשם של רשת מלונות הפאר הנודעת 'וולדורף'.

45 אנשים יועסקו במלון באופן קבוע ומחירי החדרים הזולים ביותר יהיו כ-35 דולר ללילה. אם חשקה נפשכם להתארח באחד מהחדרים הגדולים והמפוארים תצטרכו להיפרד מהרבה יותר כסף.

מנהלי המלון אינם מבינים על מה המהומה התקשורתית. בשבילם מדובר ביוזמה עסקית, רצינית ולא עוד גימיק אמנותי. כך או כך, בתאריך 13 במארס תתקיים ליד המלון מסיבת רחוב (לרגל פורים?) שבה אמור להופיע די-ג'יי, המוזיקאי הבריטי פטבוי סלים, שכבר שיתף בעבר פעולה עם בנקסי בישראל. עוד נמסר כי אלטון ג'ון יופיע לרגל הפתיחה, אך לא ברור אם הוא יגיע פיזית למקום.

מלכתחילה, מטרת הקמתו של המיזם התיירותי היא לעודד שיח ושיג בין צעירים ישראלים שיתארחו במלון, לבין תושבי בית לחם. האם זה יקרה? על כך רק ימים יגידו.

 

מאת: רות קרייתי 

 

הכניסה למלון ממוקמת מול החומה. צילום: AP
צילום: רויטרס
יצירותיו של בנקסי מעטרים את הקירות. צילום: AFP
צילום AP
עשרה חדרים מפוארים
לובי המלון
"ברוכים הבאים" התרגום שופע שגיאות כתיב בעברית

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: