מבזקים

מחוקקים ביפן קוראים לאומה לאמץ עמדה צבאית חדשה נגד צפון קוריאה

תוכן עניינים

יפן שוקלת תקיפת מנע על צפון קוריאה, בעקבות ניסוי טילים בליסטיים בין יבשתיים שערכה רפובליקת העם הדמוקרטית של קוריאה – DPRK. מחוקקים ביפן קוראים לאומה לאמץ עמדה צבאית חדשה כנגד השכנה הקרובה בעלת היכולות הגרעיניות.

יפן הכריזה זה לא מכבר שמדיניותה הצבאית התפתחה מתוך תפיסה הגנתית.
מאז 1951,בטחונה של יפן הובטח במידה רבה ע"י ארה"ב,אשר מפעילה בסיסים סביב הים השקט, בצפון אוסטרליה,ובאוקינאווה בת חסותה של יפן.

'אם מפציצים יתקפונו,או אניות מלחמה יפגיזונו,נשיב אש',אמר שר ההגנה לשעבר איטסונורי אונודרה במהלך ועידה יפנית שעסקה בשיטות להגנה מפני טילים מצפון קוריאה.'תקיפת מדינה המטיחה בנו טילים אינה שונה'.

אחד מעורקי החיים של פיונגיאנג(בירת קה"צ) הוא בת בריתה היחידה מקרב המעצמות,סין, קראה לקה"צ לעצור את ניסויי הטילים כדי לנטרל המשבר ההולך ומתהווה,על פי דבריו של שר החוץ וואנג יי בבייג'ין.

וואנג אף המליץ לדרום קוריאה ולארה"ב להפסיק את האימונים הצבאיים המשותפים.

ארה"ב פרשה לאחרונה מערכת הגנת טילים שנויה במחלוקת,'מסוף רום גבוה להגנה אזורית', במחוז סאונגג'ו,דרום קוריאה.

'סין מחזיקה בטילים שיכולים להכות ביפן,לפיכך כל טענה שיכולה להיות להם אינה צפויה לגייס הרבה סימפטיה בקהילה הבין לאומית',הדגיש שר ההגנה לשעבר.
בנוגע לשינוי העמדה מהגנה עצמית לשקילת אימוץ מדיניות מתקפת מנע אונודרה אמר כי-'הטכנולוגיה התקדמה וטבעו של הסכסוך השתנה'.

חבריו למפלגה הליברלית דמוקרטית חזרו על טיעונו של אונודרה.'הגיעה השעה שנחזיק ביכולת',אמר הירושי אימאזו יו"ר מועצת ההגנה של המפלגה.
'ללא הרתעה,קה"צ תראה אותנו כחלשים',כך אמר.

כמה אפשרויות כוללות פרישת מטוסי סילון מהדור החמישי F-35 שברשות יפן תוצרת ארה"ב.

האיום הגובר מקוריאה הצפונית הביא ההנהגה בטוקיו לחשוב על אפשרויות הגנה,גם אם השיחות לא תמיד זכו לפומביות. "כבר הכנו את השטח והונחו היסודות לצורך רכישת יכולת התקפית" אמר לרויטרס גורם רשמי אנונימי החשוף לתוכניות ההגנה היפניות.

 

מאת: עופר תמיר

 

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: