מבזקים

״ניצחון הטרור של דאע"ש לא יכול להביא להתגברות הטרור של איראן״

תוכן עניינים

זמן קצר לאחר נחיתת ראש הממשלה בנימין נתניהו במוסקבה, נערכה הפגישה עם הנשיא ולדימיר פוטין. ביקורו של ראש הממשלה ברוסיה עושה רושם שהיתה מוצלחת. ראש הממשלה התקבל באהבה רבה על ידי מארחיו.

בפתח הפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר נתניהו: "אדוני הנשיא אני שמח לראות אותך שוב. הביקורים התכופים שלנו משקפים ידידות אמיתית וגם הידוק יחסים בכלכלה, בטכנולוגיה, בתיירות, בתרבות. גם בגשר החי של מיליון דוברי רוסית שנמצאים בישראל. אחד מהם מתרגם אותנו כעת. אבל בהקשר הזה אני רוצה לציין שבחודשים האחרונים סיימנו את הסכם הפנסיות בינינו. אני רוצה להודות לך על מעורבותך האישית.

אחד הדברים שאנו נאבקים בו במשותף הוא הטרור של האיסלם הקיצוני. כמובן שבשנה האחרונה הייתה התקדמות משמעותית במאבק נגד הטרור של האיסלם הקיצוני הסוני בהנהגת דאע"ש ואל-קעידה, ולרוסיה יש תרומה חשובה מאוד. מובן מאליו שלא היינו רוצים שהטרור הזה יתחלף בטרור של האיסלם הקיצוני השיעי שמונהג על ידי איראן.

אני מודה לך על הברכות לחג הפורים. לפני 2500 שנה בפרס העתיקה היה ניסיון להשמיד את העם היהודי, שלא צלח, ואותו אנחנו מציינים בחג הזה. והנה היום יש ניסיון והממשיכה של פרס, איראן, להשמיד את מדינת היהודים. הם אומרים את זה בצורה הכי ברורה, חורטים את זה על הטילים הבליסטיים שלהם.

אני רוצה כמובן לומר בצורה הכי ברורה. ישראל היא היום מדינה, יש לנו צבא ואנו מסוגלים להגן על עצמנו. אבל האיום של האיסלם הקיצוני, השיעי, הוא לא רק עלינו אלא על האיזור ועל שלום העולם. ואני יודע שאנחנו שותפים ברצון למנוע ניצחון כלשהו של האיסלאם הקיצוני מכל כיוון. אני מודה לך על הברכות".

הנשיא פוטין העניק לנתניהו מתנה נדירה: ספר מלחמות היהודים של יוספוס פלביוס בהוצאה מודפסת מלפני 500 שנה. נתניהו הודיע שיעבירו הספר לספרייה הלאומית.

לפני דקות ספורות, בשיחה עם כתבים אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר לפני מספר דקות: "בפגישה עלה נושא הימצאותם של אזרחים ישראלים ברצועת עזה וכן החזקת גופות החיילים אורון שאול והדר גולדין בידי חמאס. הנשיא פוטין אמר כי יסייע בנושא השבתם". עוד אמר נתניהו כי בשיחה בין השניים עלו נושאי תשלומי הפנסיה של העולים מברית המועצות ושל ותיקי מלחמת העולם השנייה.

 

12

11

IMG-20170309-WA0088

IMG-20170309-WA0087

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: