מבזקים

הנה משהו קטן וטוב: ארגון 'ידידים' לעזרת העם

תוכן עניינים

בשנת 2006 בזמן שהאינתיפאדה בערה בשטחים, בכביש 443 נתקעו רכבים רבים ואנשים נזקקו לסיוע ראשוני, לא רפואי. מי שהבין שהמצב לא טוב ושחייבים לצאת לעזרת העם, היה מאיר וינר שהפשיל שרוולים ויצר את ארגון 'ידידים'.

מאז כל השאר היסטוריה. כיום מונה ארגון 'ידידים' כ- 3.000 מתנדבים שפזורים בכל רחבי הארץ מדן ועד אילת, מחוברים לקבוצות וואטסאפ איזוריות ויוצאים לשטח עם קבלת הקריאה. כל היופי והטוב שבארגון הם המתנדבים שמגיעים בשקט, מתלכלכים ונהנים לתת עזרה לאדם שהם לא מכירים בכלל וש 99 % אחוז קרוב לוודאי שלא יפגשו שוב.

המתנדבים נתנו לו את האפשרות להמשיך את סדר היום שלו ולהגיע למחוז חפצו. בארגון ישנם מתנדבים מכל גווני הקשת, ללא הבדל של דת גזע ומין. המוטו שעומד בראש מעיינם הוא לתת עזרה לכל פונה, ללא הבדל דת, גזע ומין 24 שעות ביממה לא כולל שבתות וחגים עזרה ראשונה לא רפואית.

ארגון 'ידידים' מכשיר את המתנדבים בשיתוף פעולה עם ארגוני החירום, בקריאות שמתקבלות, כגון: ילד נעול ברכב, או אנשים תקועים במעלית ואירועים שיש בהם חשש לחיי אדם.

המתנדבים מגיעים במהירות ופותחים את הרכב ללא גרימת נזק כלל. אזרח שנתקע בדרך מחייג למוקד מאוייש (רב קווי) שמספרו 053-3131310, המוקדן מקבל את השיחה ומעביר אותה לקבוצות הרלוונטיות.

מתנדב שנמצא קרוב למקום ויכול לסייע מדווח יציאה ומיד מקבל את הפרטים של האזרח מהמוקדן באישי.

החלפת גלגל, סיוע בהתנעה, מילוי אויר וליווי לפנצריה הקרובה (בעת הצורך), פתיחת רכב נעול, סיוע דלק בדרך בינעירונית, סיוע מים לרכב שהתחמם, חילוץ רכב שהתחפר.

ישראל אלמסי יו"ר מחוז מרכז:"כל מי שרוצה להצטרף למשפחת החסד הנפלאה הזו מוזמן, לחייג למוקד 0533131310 ותבוא עליו הברכה".

 

מאת: גיל בלודמן

צילום: ארגון 'ידידים'

 

1

2

3

4

5

7

12

13

14

6

8

9

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: