מבזקים

רוסיה זמנה את שגריר ישראל לשיחה בעקבות התקיפה בסוריה

תוכן עניינים

השגרירות במוסקבה זימנה את השגריר הישראלי בעקבות התקיפה בסוריה
רוסיה דורשת הסבר לתקפות האוויריות והלא חוקיות בפלמירה שבסוריה ולהצהרותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלטענתה התעלם מהחוק הבינלאומי ויתכן שמהווה איום מוסווה נגד רוסיה. נתניהו הצהיר כי ההתקפה התמקדה בכוחות חיזבאללה, ורוסיה טוענת שבמציאות נפגעו קצינים סורים.

העיתונאי אדם גירי דיווח כי השגריר הישראלי במוסקבה זומן לשיחת הבהרה בשגרירות הרוסית במוסקבה. עוד דיווח העיתונאי כי ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הצהיר שההתקפות כוונו לחיזבאללה אך בפועל, כצפוי נתניהו התעלם החוק הבינלאומי, ואת ההתקפה אפשר רק לתאר כאיום מוסווה נגד רוסיה. המנהיג הישראלי טען שהוא מיקוד נגד לוחמי חיזבאללה בעלי ברית סורית אבל במציאות, זה כמעט בטוח שהתקיפה כוונה לפגוע בצבא הערבי הסורי.

לטענת גירי, רוסיה היא בעלת ברית עקבית של הרפובליקה הערבית הסורית במלחמתה בטרור וישראל שנחשבת לאויב של סוריה מאז 1940. כתוצאה מההערות הפרובוקטיבית של נתניהו, במוסקבה זומן שגריר ישראל לרוסיה כדי להבהיר את דברי נתניהו. רוסיה נמצאת בעמדה ייחודית כמעצמה, כבעלת בריתה של סוריה וחברה מסורתית של פלסטי, וכמעצמה שישראל מקשיבה לה ואינה רוצה להרגיז בגלוי.

עוד כתב גירי: "נתניהו ביקר במוסקבה לפני קצת יותר משבוע. אם ישראל חושבת שהיא נמצאת בעמדה שיכולה להתגרות ברוסיה ולאיים על רוסיה תוך שינוי המדיניות שלה בסוריה, הם באמת צריכים לחשוב שנית.
אחד חייב להישאר תקווה כי שגריר ישראל קיבל אזהרה חמורה מרוסיה, משהו בסגנון של 'תישארו מחוץ לתמונה בסוריה ומחוץ לעסק שלנו בסוריה כשותפים חוקיים של דמשק".

 

מאת: פאדי סלאמה

 

גרי קורן. שגריר ישראל ברוסיה צילום: הסוכנות היהודית
גרי קורן. שגריר ישראל ברוסיה
צילום: הסוכנות היהודית

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: