מבזקים

נחתמו הסכמים לשיתופי פעולה בוועידת החדשנות ה- 3 בסין

תוכן עניינים

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו וסגנית ראש ממשלת סין ליו יאנדונג השתתפו הבוקר, על פי שעון סין בוועידת החדשנות ה-3 שמתקיימת השנה בבית הארחה הרשמי בבייג'ינג.

ראש הממשלה וסגנית ראש ממשלת סין קיימו פגישה עם הפמליות שם שוחחו על החשיבות של שיתוף הפעולה ההדוק בין המדינות לקידום החדשנות הטכנולוגית.

בוועידת החדשנות השתתפו גם שרי ממשלת ישראל, שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס, שר הבריאות יעקב ליצמן, השר להגנת הסביבה זאב אלקין ושר הכלכלה אלי כהן. השתתפו גם מנכ"ל משרד רה"מ אלי גרונר ומנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור ויו"ר הרשות לחדשנות אבי חסון.

השרים והמנכ"לים חתמו על הסכמים:

1. מזכר הבנות להגשת הצעות לתכניות דגל ב-2017. (ע"י שר המדע)

2. שיתוף פעולה ישראל-סין 2017-2020 בנושא רפואת חירום. (ע"י שר הבריאות)

3. "מנהיגים צעירים" ממשרד המדע – משלחות לארץ. (ע"י שר המדע)

4. הסכם שתופי פעולה איגוד בתי החולים. (ע"י שר הבריאות)

5. מזכר הבנות בנושאי איכות הסביבה. (ע"י השר להגנת הסביבה)

6. "מכתב כוונות" שתופי פעולה חינוך.

7. עדכון הסכם מלגות.

8. מזכר הבנות בין רשות החדשנות לבין עיריית CHANGZHOU להקמת משרד משותף. (ע"י ראש רשות החדשנות)

9. הסכם לפרויקטים משותפים בין קרנות המדע המשותפות.

10. הסכם קניין רוחני. (מנכ"לית משרד המשפטים).

בפגישת ראש הממשלה נתניהו וסגנית ראש הממשלה סין ינדונג. הודתה הסגנית לנתניהו על מחויבותו האישית לוועדת החדשנות ולקידום יחסי ישראל-סין בכלל.

סגנית ראש הממשלה אמרה שוועדת החדשנות הכוללת מספר גדול של משרדי ממשלה משני הצדדים מוכיחה עצמה ומביאה לתוצאות מעשיות וחשובות. בכל מפגש נחתמים הסכמים משמעותיים המבטיחים הגברת השת"פ בחדשנות בין שתי המדינות.

משרדי ממשלה נוספים מצטרפים בכל מפגש, עובדה המצביעה על הצלחת הפורום. לסין יש מסגרת כזאת בתחום החדשנות רק עם ישראל.

"עלינו להבטיח שהמסגרת של ועדת החדשנות תימשך, תישא פירות ותתרחב גם בשנים הקרובות".

ראש הממשלה נתניהו ציין שהמסגרת של ועדת החדשנות חיונית ליחסי שתי המדינות. היא מצטרפת לשתי מסגרות נוספות: השת"פ עם ה-NDRC, והמו"מ על הסכם סחר חופשי – ומהווים את ליבת היחסים בין המדינות: שת"פ במדע, יזמות וחדשנות.

נתניהו הודה לסגנית ראש הממשלה סין על מחויבותה האישית להצלחת הפורום, הדגיש את מחויבות הצד הישראלי להמשכיות שלו וציין: "לשתי המדינות יש מסורת ועבר ארוכי שנים. שתיהן מחויבות לבניית חברה המקדמת טכנולוגיה וחדשנות. לסין ולישראל שלושה מאפיינים משותפים: מסורת ותרבות ארוכות שנים.עמים שעסקו ועוסקים בסחר ורצון למצויינות ומחויבות לשיפור מתמיד. לשלושת אלו יש להוסיף שני מרכיבים נוספים: השקעה במדע וביזמות השילוב שלהם – השקעה בחדשנות – הוא שילוב שיבטיח את המשך שגשוגן של שתי המדינות. שתופי פעולה בחדשנות בין המדינות הוא כמו השמרים בעוגת קשרי ישראל-סין, ומאפשר לה לגדול ולתפוח".

סגנית ראש ממשלת סין ציינה ששתי המדינות סיכמו במהלך הביקור על שדרוג היחסים ביניהן ל: Innovative Comprehensive Partnership שתביא את שתופי פעולה והקשרים בין המדינות לגבהים חדשים.

שני המנהיגים ציינו בסיפוק את הידוק הקשרים ושתופי פעולה בתחום האקדמי, את נוכחות ראשי אוניברסיטאות במפגש, את הגברת הטיסות הישירות בין המדינות. הסכם האשרה הרב פעמית ל-10 שנים שנכנס לתוקפו בנובמבר 2016, והגברת התיירות הסינית לישראל.

 

מאת: בן ציון עטיה
מאת: בן ציון עטיה

 

WhatsApp Image 2017-03-21 at 08.46.35 WhatsApp Image 2017-03-21 at 08.46.35 (1)

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: