מבזקים

חשבתם שאין חיים בעולם הדיווחים בוואטסאפ?

תוכן עניינים

עולם הדיווחים בוואטסאפ: חשבתם שאין חיים בעולם הדיווחים בוואטסאפ? טעיתם. בשנים האחרונות נפתחו עשרות קבוצות דיווחים בוואטסאפ עם שמות מגוונים שמורכבים ממדווחים שחלקם עוסקים בתחום החדשות והעיתונות וחלקם באנשי ביטחון והצלה כגון: כונני הצלה, מתנדבי מד"א וכו'.

תפוצת האנשים שיכולה להיות בכל קבוצה מוגבלת עד ל-256 איש. חלק מהקבוצות אינן פעילות בשבת. לכל קבוצה יש תקנון משלה על התנהלות האנשים בקבוצה לשמירה על סדר ועדכונים שוטפים שמורכבים גם מדיווחים מהשטח, תאונות דרכים, אירועי פח"ע הצלה ועדכונים חדשותיים.

מבנה הקבוצה בנוי ממנהל אחד שבדרך כלל מגדיר מספר מנהלים בקבוצה שישמרו על הסדר ואופציה לשתף חברים חדשים לקבוצה.

ישנם כללים ברורים בתחום הדיווחים בקבוצות כאשר לא מדווחים ומשתפים חומרים שיש עליהם צא"פ – צו איסור פרסום. בשיתוף חומר כזה, או אחר, או על קטינים חובת המדווח לטשטש את פניהם ובאחריות מנהל הקבוצה שכך יעשה. כמו כן שמירת כבוד המת באירועים טרגיים שמצולמים מהשטח .ישנם חומרים ומידעים רבים שמגיעים ומדווחים בשיקול דעת מבלי לפגוע בארגון, באדם או בביטחון המדינה.

יתרונות רבים יש לקבוצות הדיווחים בוואטסאפ. היות והחומר שמגיע לקבוצות מהשטח כולל תמונות ודיווחים שמתעדכנים בכל רגע באירועים שונים ומוזרמים במהירות, שעות לפני שהידיעה מגיעה לערוצי החדשות הפורמלים.

יתרון נוסף בקבוצות הדיווחים בוואטסאפ הוא הגשת עזרה באיתור נעדרים. הידיעה והתמונות של הנעדר מופצים בעשרות קבוצות דיווחים ומגיעות למאות עיניים, בדרך כלל גם מצליחים לאתר את הנעדר במהירות ולפתור את הבעיה.

דוגמא קלאסית נוספת:
לפני מספר ימים התקבל דיווח על אדם שביצע מעשים מגונים בילדה. הדיווח ותמונת החשוד שהופץ בקבוצה מסויימת "רץ" בשאר הקבוצות בוואטאפ ותוך דקות ספורות אחד מחברי הקבוצה פנה למנהל הקבוצה ומסר לו שהוא מזהה ומכיר את החשוד ולאחר שעתיים החשוד נעצר על ידי המשטרה.

חברים שנמצאים בקבוצת דיווחים בוואטסאפ יודעים בדיוק כמה השקעה יש בקבוצות מבחינת זמן ודיווחים איכותיים .ישנם כאלו שהם ממש מכורים ובכל זמן נתון שיש להם, הם מתעדכנים חדשות ודיווחים בקבוצות. אלו עושים עבודת קודש של ממש בקבוצות ומעדכנים ידיעות 24/7.

 

לפניכם מספר שמות של קבוצות דיווחים בוואטסאפ מוכרים שנחשבים לבעלי שם, בעלי איכות ואמינות.👇🏼

ישראל ניוז
בט"ש וחרום
חדשות רמיקט
הזירה
מקור אמין
קינגים
ביטחון שדה
נציב נט

כמעדכן אישי בקבוצות דיווחים, אני יודע כמה התמסרות יש לנושא וכמה השקעה ואחריות. אז למה אתם מחכים? אתם עדיין לא הצטרפתם?

 

מאת: גיל בלודמן

 

צילום: ידיעות אחרונות
צילום: ידיעות אחרונות

img757840

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: