מבזקים

יחידה בטיפול נמרץ איכילוב הונצחה על שמו של מאיר דגן ז"ל

תוכן עניינים

בטקס מרגש שהתקיים הבוקר (ה') בחטיבה הכירורגית שבמרכז הרפואי איכילוב, נקבע כי שמה של היחידה לטיפול נמרץ כירורגי תהיה על שמו של ראש המוסד לשעבר וגיבור ישראל, מאיר דגן ז"ל. בטקס השתתפו: השר ישראל כץ – שר התחבורה והמודיעין, יוסי כהן – ראש המוסד הנוכחי, אבי דיסקין – ראש השב"כ לשעבר, תמיר פרדו – ראש המוסד לשעבר, פרופ' רוני גמזו – מנהל המרכז הרפואי איכילוב, פרופ' יוסף קלאוזנר – מנהל החטיבה הכירורגית, הרב אלימלך פירר, ראש ארגון "עזרה למרפא" ומשפחת דגן: הרעייה בינה, אחיו, הילדים, הנכדים ועוד.

פרופ' יצחק שפירא – סמנכ"ל המרכז הרפואי ורופאו האישי של דגן סיפר בהתרגשות רבה על החברות האמיצה שנרקמה ביניהם ועל מאמצי ההצלה הדרמטיים למען דגן. פרופ' גמזו סיפר על הקשר הייחודי בין בית החולים איכילוב לשירותי הביטחון של מדינת ישראל במסגרתו בית החולים מעניק להם טיפול, כולל מציל חיים, 365 יום בשנה, זה שנים רבות. השר כץ, תיאר את פועלו של דגן למען ביטחונה של מדינת ישראל והודה לבית החולים על הטיפול המסור שהעניקו לדגן. בדבריו הוסיף השר על המנהרה התת קרקעית שתיסלל בין הרכבת הקלה לבית החולים למען אלפי החולים בישראל והגדיר פעילות זו כמשימה לאומית.

נעה, בתו של דגן, הודתה בשם המשפחה לבית החולים: "לקרוא ליחידה לטיפול נמרץ כירורגי, מחלקה שעושה ימים ולילות בטיפול מסור ובהצלת חיים, על שמו של אבא, זו הנצחה מרגשת. אבא קיבל טיפול מסור ויחד נאבקתם איתו על המשך חייו. אבא ראה בכם הרופאים הרבה מעבר לרופאים, הוא ראה בכם חברים, סמך עליכם ואהב אתכם ואנחנו מרגישים אותו דבר. בשבילו ובשבילנו, איכילוב היה ונשאר סוג של בית".

רגע מרגש במיוחד בטקס היה כשבינה, רעייתו של דגן, קיבלה טלפון מראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שציין את כאבו על כך שנבצר ממנו לכבד את זכרו של מאיר ולהגיע לטקס עקב הנסיבות. בדבריו הוא אף חשף כי במהלך השנה האחרונה מאז מותו של דגן, הוא קורא עליו קדיש מידי יום ומתפלל לעילוי נשמתו. הוא הודה לנוכחים על שבאו לכבד את זכרו של מאיר והבטיח למשפחה כי יבקרם מיד עם שחרורו".

בית החולים מודה למשפחת דגן על האמון ולאוהביו על התרומה להנצחתו שבזכותה שודרגה היחידה לטיפול נמרץ כירורגי שהינה היחידה מסוגה בישראל, ועל הרוח הלחימה של דגן שתשרה בה מעבר לשמו.

 

מאת: עופר תמיר

צילום: דוברות בית חולים איכילוב

 

הנצחב

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: