מבזקים

"המבקש להכותנו יוכה – המאיים על קיומנו ישים עצמו בסכנת קיום"

תוכן עניינים

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בטקס קליטה מבצעית של מערכת ההגנה האווירית 'קלע דוד', בבסיס חיל האוויר שבחצור ואמר: "המבקש להכותנו, יוכה. המאיים על קיומנו, ישים עצמו בסכנת קיום"

 

מערכת ההגנה האווירית "קלע דוד" היא מערכת ליירוט טילים שפותחה בשיתוף התעשיות הבטחוניות הישראליות והאמריקאיות. הייעוד העיקרי של המערכת הוא מתן מענה לטילים בטווח בינוני ארוך.

באירוע השתתפו שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל, ראש ה-MBA ג'יימס סירינג ומפקד מערך ההגנה האווירית תא"ל צביקה חיימוביץ'.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ברך את הנוכחים ואמר: "ברצוני לברך את תת-אדמירל ג'יימס סירינג, ראש הסוכנות להגנה מפני טילים, ואת סגנית ראש המשלחת בשגרירות האמריקנית בישראל לסלי טסו, שהצטרפו אלינו היום.

אדמירל, היום אנו מציינים אבן דרך חשובה בפיתוח המשותף של טכנולוגיות פורצות דרך להגנה מפני טילים. שנינו מתמודדים מול איומים שהולכים ונהיים מורכבים. אולם הפגנו שוב ושוב שביחד אנו מתמודדים עם אתגרים אלה בצורה טובה יותר מאשר כל אחד היה מתמודד מולם לבדו. אנחנו כחול ולבן; בקונטקסט הזה, כחול, לבן ואדום עובד טוב יותר.

בתקופה שבה התקציבים מצומצמים, דעו שממשלת ישראל והעם בישראל אסירי תודה על התמיכה של ארצות הברית במאמצים החיוניים הללו, ועל התמיכה המתמדת של ארצות הברית בהגנתה של ישראל..

אנו מוסיפים היום נדבך משמעותי לעוצמתה של מדינת ישראל. מערכת 'קלע דוד', שרביט קסמים, מצטרפת לפיתוחים טכנולוגיים קודמים כמו כיפת ברזל ומערכת החץ. הם יגנו על ישראל, על אזרחינו, על ערינו, על מדינתנו.

יש כאן טכנולוגיה פורצת דרך וישראל ממשיכה להוביל בעולם בתחום זה. כושר ההמצאה של אנשינו ורוח הקרב של חיילינו מכפילים את כוחנו מול אויבנו והם מאפשרים לנו לא רק להגן על העורף, אלא להשיג ניצחון בקרב. אני מייחס חשיבות גדולה מאוד ליכולתנו להגן על העורף. הוכחנו את זה בהקצאת אמצעים, בייצור מיירטים ובאמצעים אחרים.

אבל עם כל החשיבות שאני מייחס ליכולת ההגנה שלנו, אני חוזר ומבהיר: המבקש להכותנו – יוכה. המאיים על קיומנו – ישים עצמו בסכנת קיום. לגישה הזאת מקורות עתיקים. לא רחוק מכאן נמצא עמק האלה, בו גבר דוד על גוליית באמצעות קלע דוד. דוד המלך הגן על עם ישראל מפני אויביו לפני 3,000 שנה. הוא עשה זאת בשילוב של תעוזה בלתי רגילה וכושר המצאה בלתי רגיל, הרי אנחנו מכירים את האמירה שהיא עתיקת יומין, "המעז מנצח".

כעם עתיק וכחפץ חיים, אנחנו ממשיכים לצעוד בדרכו של דוד המלך. חרב דוד בידינו, קלע דוד בשמינו וסמל המגן דוד על דגלנו. נצרף עוצמה לרוח ונבטיח את נצח ישראל".

 

מאת: רות קרייתי

 

1

2

3

4

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: