מבזקים

מלחמת העולם השנייה בזירת האוקיינוס השקט

תוכן עניינים

סקירה מהעבר: מלחמת העולם השנייה. פרק שמיני והפעם על האירועים שקרו בזירת האוקיינוס השקט בשנים 12/1941 – 8/1945

זירת האוקיינוס השקט היתה יחסית שקטה בשנתיים הראשונות של מלחמת העולם למרות דיפן הכריזה על הצטרפות למדינות הציר היא לא השתתפה בפועל במלחמה אך הכינה את צבאה לעימות שיבוא.

ארה"ב באותה תקופה לא השתתפה במלחמה אך הטילה אמברגו נפט ומוצרים חיוניים על יפן שהתנהגותה לא מצאה חן בעיני ארה"ב. ארה"ב שלטה במקומות שונים באוקיינוס השקט ויפן חמדה אותם ולכן בבוקרו של ה- 7/12/1941 יצאה יפן בהפתעה גמורה למתקפה נפשעת על הכוחות האמריקאים באיזור.

המתקפה החלה כאשר 120 מטוסים המריאו מ6 נושאות מטוסים יפניות ויצאו לתקוף את הצי האמריקאי שעגן בנמל פרל הארבור בהוואי 60 מטוסים נוספים יצאו לתקוף את שדות התעופה ומתקני צבא אמריקאים.

בנושאות המטוסים היו כ- 450 מטוסים יפנים והם יצאו לתקיפה בשני גלים. בתקיפה הושמדו כמעט כל מטוסי ארה"ב על הקרקע כ- 180 מטוסים וחלק קטן המריא כדי לתקוף את היפנים, בתקיפת המעגן הותקפו וטובעו 12 ספינות ועוד 7 נפגעו בהם ספינת המערכה אריזונה שם נהרגו למעלה מאלף מלחים, הצוללות האמריקאיות וכן 3 נושאות המטוסים שהו בלב ים ולכן לא נפגעו.

במקביל לתקיפה האווירית החלו היפנים לפלוש למספר מדינות סמוכות כמו פורמוזה תאילנד פיליפינים והונג קונג, בתקיפה בפיליפינים כותרו הכוחות האמריקאים והפיליפינים יחר עם המפקד הבכיר דאגלס מקארתור שהצליח בסופו של דבר להימלט ולחזור כעבור זמן כמפקד העליון של בנות הברית באוקיינוס השקט.

סה"כ איבדה ארה"ב בתקיפה כ- 190 מטוסים 12 ספינות. 2300 הרוגים ומספר דומה של פצועים.

יום לאחר התקיפה הכריז הנשיא האנמי רוזוולט מלחמה על יפן והחל לשגר כוחות לאיזור, יומיים מאוחר יותר הכריזו גרמניה ואיטליה מלחמה על ארה"ב. מכאן מתחילה מלחמת העולם השנייה במלוא עוצמה ובכל החזיתות מלחמת הכל בכל.

 

 

מאת: אלי ששון
מאת: אלי ששון

 

 

ארה"ב בזירת האוקיינוס השקט במלחמת העולם השנייה
ארה"ב בזירת האוקיינוס השקט במלחמת העולם השנייה
המתקפה על פרל הארבור
המתקפה על פרל הארבור
אניית המלחמה יאמאמוטו
אניית המלחמה היפנית יאמאמוטו
חיפוש ניצולים ליד ספינת "יו.אס.אס ווסט וירג'יניה" בזמן ההתקפה
חיפוש ניצולים ליד ספינת "יו.אס.אס ווסט וירג'יניה" בזמן ההתקפה
התקפה על פרל הארבור
התקפה על פרל הארבור
דאגלס מקארתור
דאגלס מקארתור
נשיא ארה"ב פרנקלין רוזוולט.
נשיא ארה"ב רוזוולט במסיבת עתונאים.

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: