מבזקים

ארגון הטרור דאע"ש מתבסס בחצי האי סיני

תוכן עניינים

חצי האי סיני הפך בשנים האחרונות למקום עיקרי להברחת סחורות גנובות וסמים, ששווים מסתכם במיליוני שקלים. בצבא מגלים עירנות ויש תפיסות רבות יותר בשנים האחרונות, בצה"ל גם מבינים שיש משמעויות מדיניות לכל צעד לאור הסכם השלום הקיים בין שתי המדינות ומבינים שאין עדיפות לטיפול בנושא מצד המצרים.

וכך הגיעו למקום אנשי דת סלפים והחלו להפיץ את משנתם וקראו לתושבי האזור לנתק עצמם מ"החברה הכופרת" בה חיו – ולנהל את חייהם בדרכו של מוחמד הנביא ובהמשך הטיפו לנהוג באלימות כלפי הכופרים.

לטענת המודיעין הצבאי מטרת המחבלים הייתה לפגוע בכלכלה המצרית, אשר לפי האמונה הסלפית הקיצונית מנוהלת על ידי כופרים.

בעקבות הפיגועים חלה ירידה במצרים בהכנסות מתיירות וכוחות הביטחון המצרים ביצעו שרשרת מעצרים של פעילי הטרור, אך אלו שוחררו לאחר חמש שנים וחזרו לחצי האי. שם התקבצו כארגוני טרור וחברו לפני כשלוש שנים לארגון דאע"ש והגדירו עצמם כ"מחוז סיני של המדינה האסלאמית". בעיקר בגלל הקושי הכלכלי משהופסקה התיירות לתקופה ארוכה בשל הפיגועים וארגון דאע"ש בעל משאבים כספיים רבים.

ארגון דאע"ש הצהיר לא פעם שקודם יכבוש את המדינות האיסלמיות ורק אז יתפנה לכבוש את ישראל, הארגון רואה בכופר המוסלמי אוייב גדול יותר מהיהודי הציוני, ולמרות הדאגה בישראל לנוכח המידע כי קיים קשר בין החמאס לארגון, בדאע"ש הצהירו לא פעם כי רואים את החמאס כארגון כופר. המצרים מצידם הציבו תצפיות באיזור ומדי פעם גם טנקים.

 

דאע"ש בסיני. צילום: AP
דאע"ש בסיני. צילום: AP

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: