מבזקים

קברי החללים החרדים נותרים מיותמים ביום הזיכרון

תוכן עניינים

עשרות חללים חרדים אינם זוכים לאמירת קדיש ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, ואיש אינו פוקד ביום זה את קברם.

על פי בקשת משפחתם, הם נקברו בבתי קברות אזרחיים ולא צבאיים כשאר חללי צה"ל. על חלק מהקברים כלל לא מצוין כי מדובר בחלל צה"ל, וגם נסיבות נפילתו של החלל נעדרות מהמצבה. משפחות ברובן פוקדות את קברי יקיריהן ביום הזיכרון האישי.

ביום הזיכרון שהוא יום התייחדות ממלכתי שבו מדינת ישראל מתייחדת עם הנופלים, מתקיימים אירועי ההתייחדות בבתי העלמין הצבאיים, וקברי החללים החרדים נותרים מיותמים.

תלמידי ישיבת ההסדר "מאיר הראל" במודיעין, אופקים וקרית אונו, יגיעו ביום הזיכרון הקרוב לקברי החללים החרדים בבתי העלמין בבני ברק וירושלים. הם יאמרו קדיש, יקראו תהילים, ידליקו נרות זיכרון ויספרו את סיפורו של הנופל. לאחר מכן, לראשונה, הם יקיימו במקום טקס מיוחד לזכרם.

ראש הישיבה, הרב ואל"מ במיל' אליעזר שנוולד, אמר כי "הפרויקט שאנו מקיימים בשנים האחרונות מהווה שליחות ציבורית עליונה ביום הקדוש – יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. משנה לשנה, אנו מזהים את השינוי ביחס לנופלים החרדים שנפלו על הגנת המולדת ונשכחו מהזיכרון הקולקטיבי שלנו.

"הוקרת זכרם של חללי צה"ל מכלל המגזרים היא חובתנו המוסרית מול אויבנו שלא הבחינו בין חיילינו ולא בחנו את השתייכותם המגזרית", הוסיף הרב שנוולד.

 

הרב שנוולד: (באדיבות ישיבת ההסדר במודיעין)
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: