מבזקים

צבא לבנון פועל להסתרת משלוחי נשק אמריקאים מעיני החיזבאללה

תוכן עניינים

מטוס המטען האמריקאי, השני בתוך שבוע,שנחת בשדה התעופה הצבאי בעיירה ריאק בצפון המדינה, עורר את תשומת לב המערכת הפוליטית בלבנון.

המטוסים האמריקאים הביאו עימם סיוע צבאי שהובטח לצבא לבנון על מנת לעזור לו להילחם בגורמי טרור המסתננים למדינה דרך הגבול הסורי.

משקיפים מעריכים כי וואשינגטון נחושה ליישם את הבטחותיה לתמוך צבאית בממשלת לבנון בלחימתה בטרור תוך שליחת איתותים כי היא תומכת בממשלה הלבנונית הלגיטימית ומוסדותיה הצבאיים.

לאחרונה ניתן להבחין ביוזמות התקפיות עצמאיות של צבא לבנון לאורך הגבול עם סוריה באזורים שעד כה הוא נמנע מלהיכנס אליהם מחשש לתגובת החיזבאללה.

באופנסיבה של צבא לבנון נעשה שימוש במסוקים ובארטילריה כבדה נגד כוחות המורדים שספגו כמה עשרות הרוגים .

משלוחי הנשק הדחופים של ארה"ב ללבנון הם גם שליחת מסר ברור לאירן ולחיזבאללה כי צבא לבנון אינו משתייך למיליציות האירניות אלא הוא האחראי הבלעדי לשמירת הביטחון במדינה וללחימה בטרור.

חיזוק לבנון, צבאית, יאפשר לה להשתחרר מחיבוק הדוב של החיזבאללה להטיל ספק ביכולותיה של לבנון לפעול עצמאית ללא עזרת החיזבאללה.

אנליסטים טוענים כי משלוחי הנשק האמריקאי גם מאפשרים לה להלחם בהשפעה האירנית באזור.

משלוחי הנשק האמריקאי גם משמיטים את הקרקע מהניסיונות של החיזבאללה לקבל לגיטימציה בין לאומית בעקבות השתתפותה בלחימה בטרור ובכך להצדיק את זכותה להחזיק צבא משלה במקביל לצבא לבנון.

המסר האמריקאי לחיזבאללה ולאירן הוא גם מסר עקיף לכמה מקורבי החיזבאללה וביניהם נשיא לבנון מישל עאון שהתבטא בפומבי בלעג על יכולות צבא לבנון.

חבר פרלמנט לבנוני, דורי שמעון,מהמפלגה הליברלית הלאומית, אמר כי "הסיוע האמריקאי למדינה מגיע כסימן תמיכה בנו ובצבא לבנון לאחר שהתקבל הרושם הכללי כי היא נטשה את לבנון".

הוא גם מאשר כי מטוסי התובלה האמריקאים הגיעו לשדה התעופה הצבאי ריאק בצפון המדינה בעקבות בקשה מפורשת של הצבא שביקש לשמור על סודיות רבה ככל האפשר בכל הנוגע לתכולת המשלוחים מה שלא ניתן להשיגו אם המשלוחים יעברו בשדה התעופה של ביירות.

בכך רומז חבר הפרלמנט על העובדה הידועה כבר מזמן כי החיזבאללה למעשה השתלט על כל תנועת המטוסים והמטענים בשדה התעופה של ביירות וכי הוא יודע את כל פרטי הסחורות העוברות בו כולל משלוחי הסמים שהוא מייבא ומפיץ מרחבי העולם.

 

מאת: צביקה נציב   http://nzivnet.com/articles/6399

 

_107731_hez3

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: