מבזקים

״גירוש היהודים הייתה אחת הטעויות הקשות והמטופשות שעשתה פורטוגל״

תוכן עניינים

ח"כ חיליק בר פגש את מזכ"ל האום החדש בניו יורק במפגש הקונגרס היהודי העולמי ואמר: "היה מעניין לפגוש, לשוחח ובעיקר לשמוע את מזכ״ל האו״ם החדש אנטוניו גוטרש בניו יורק".

‎בעבור מזכ״ל האו״ם אנטוניו גוטרש שנאם באירוע הפתיחה של כנס ״הקונגרס היהודי העולמי״, הייתה זו הפעם ראשונה, מאז שנכנס לתפקידו, שהוא נאם בפני פורום של ארגון יהודי ובפני מנהיגים יהודיים מכל העולם. נאומו היה מאוד פרו-יהודי ופרו-ישראלי והוא הפגין בקיאות רבה בהיסטוריה של היהודים בכלל ושל אלו שחיו במולדתו פורטוגל בפרט.

‎בין היתר אמר גוטרש בנאומו: ״גירוש היהודים הייתה אחת הטעויות הקשות והמטופשות שעשתה פורטוגל״. באשר ליחס של האו״ם לישראל אמר כי על אף שהוא לא מתחייב להסכים עם כל מדיניות של כל ממשלה בישראל, הרי שבכוונתו לוודא כי "ישראל תקבל יחס כמו כל חברה אחרת באו"ם, גם באו״ם חייבים להבין כי לישראל יש זכות בלתי ניתנת להכחשה להתקיים ולחיות בשלום ובביטחון לצד שכנותיה".

‎גוטרש הוסיף כי "הכחשת קיומה של מדינת ישראל היא סוג נוסף של אנטישמיות״ וכי הוא ״מתחייב כמזכיר הכללי של האומות המאוחדות, לעמוד בכל כוחי נגד האנטישמיות. האנטישמיות מעולם לא מתה, על אף הזעזוע מהשואה, הלקח לא נלמד.״

‎גוטרש דיבר ארוכות על ההיסטוריה היהודית כולל בימי הביניים ואמר כי הייתה "מדיניות עיקבית של אפליית יהודים בימי הביניים, גירוש יהודים ממולדתו פורטוגל הייתה פשע וטעות קשה שעשתה פורטוגל". הוא גם ציין שביקר בבית הכנסת של הקהילה בפורטוגל מספר פעמים, קהילה שכולה כמעט הושמדה בשואה.

איש מעניין. נראה כי לישראל מצפה או״ם ידידותי יותר תחת הנהגתו.
בתמונה: עם מזכ״ל האו״ם גוטרש בניו יורק.

 

 

מאת: בן ציון עטיה
מאת: בן ציון עטיה

 

 

WhatsApp Image 2017-04-27 at 22.19.54

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: