מבזקים

נלכד בעין המצלמה: מפקד גזרת חאדר הסורית צמודת גדר הגבול עם ישראל

תוכן עניינים

משפחת זוהיר א-דין הצמיחה מתוכה גיבורים צבאיים, המשמשים דוגמה ומופת לבני העדה הדרוזית בסוריה, שעלו בסולם הדרגות בצבא הסורי והתמנו לתפקידים בכירים בה.

היותר ידוע הוא תת אלוף עיצאם זוהיר א-דין שהיה מפקד פוג' קומנדו בדיויזיה 4 שריון של מאהר אלסד, אחיו של בשאר והמקורב מאוד למשפחה השלטת. כיום הוא משמש כמפקד כוחות ההגנה העממית על מובלעת דיר א-זור בכלל ועל שדה התעופה הצבאי בפרט במזרח סוריה.

ישנו אח נוסף,אוסמה, שהיה ראש מדור בביטחון הלאומי הסורי שישב בעיירה סעסע  שבגזרת קונייטרה, אף הוא בדרגת תת אלוף .

עם התגברות מתקפות המורדים הסונים בגזרת קונייטרה ובמיוחד על הכפר הדרוזי-חאדר הוחלט בפיקוד הסורי להזיז את אוסמה מתפקידו למנותו למפקד גזרת חאדר שמצפון לקונייטרה. בתוקף תפקידו הוא אחראי הן על ההגנה בפועל על הכפר הדרוזי – חאדר והן על כל גזרת הגבול עם ישראל.

ראוי לציין כי מזרחית לחאדר ממוקמת מפקדת פוג' הגולן שהיא למעשה יחידת משנה של החיזבאללה בכל הקשור בביצוע פעולות מיוחדות במחוז קונייטרה ומול גבול ישראל והיא מונה לוחמים דרוזים רבים.

פוג' הגולן וכוחותיו של אוסמה פועלים בשיתוף פעולה הדוק בפעילות שלהם על גבול ישראל.

האיש נחשב כנץ בכל הקשור בעמדותיו האנטי ישראליות אך צוק העיתים גרם לכך שראש ממשלת ישראל -נתניהו, בעקבות לחץ כבד מצד העדה הדרוזית בישראל, נתן פוליסת ביטוח לכל תושבי הכפר וגם לשונא ישראל העומד בראשו, שישראל לא תאפשר למורדים הסונים להשמיד את הכפר על יושביו. ישראל גם עשתה את כל ההכנות הקרקעיות הדרושות על מנת לצקת תוכן בפוליסת ביטוח זאת.

לפני כמה ימים, במסגרת המלחמה הקרקעית המתמשכת בין צבא סוריה ובעלי בריתו הדרוזים לבין המורדים הפגיזו האחרונים את העיירה סאסא, הנמצאת בשליטת הצבא הסורי, וגרמה אבדות בקרב האזרחים.

 

מטת: צביקה נציב   http://nzivnet.com/articles/6759

 

 

מפקד הגזרה – תת אלוף אוסמה זוהיר א-דין בלויית מנהל המחוז הגיעו לניחום  אבלים וצולמו באותו מעמד
מפקד הגזרה – תת אלוף אוסמה זוהיר א-דין בלויית מנהל המחוז הגיעו לניחום אבלים וצולמו באותו מעמד
מנהל המחוז והתת אלוף
מנהל המחוז והתת אלוף

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: