מבזקים

חשיפה: מדוע לא פורסמו תמונות גופתו של אוסאמה בן לאדן?

תוכן עניינים

המבצע לתפיסתו של מנהיג אל קאעידה. אוסאמה בן לאדן היה אחד הנועזים בהיסטוריה של צבא ארה״ב. שש שנים לאחר המבצע, מגלה הלוחם שהרג את הטרוריסט מדוע לא פורסמו מעולם תמונות גופתו של יוזם פיגועי ה- 11/09.

אנשים שונים ניסו לקחת קרדיט על הריגת בן לאדן. אבל בשנת 2014 נחשף רוברט אוניל כאיש שלחץ על ההדק. בספרו הוא מפזר סוף סוף את הערפל סביב תמונות הגופה.

לפי אוניל, הוא וחבריו לצוות 6 צעדו לתוך המבנה שבו התחבא בן לאדן. מתחם בן שלוש קומות. הם יכלו לשמוע מלמעלה את בנו של בן לאדן, חאלד שהיה חמוש ברובה קלצ׳ניקוב "חאלד בוא לפה" לחשו לוחמי היחידה וכאשר הבן הוציא את ראשו החוצה, הוא נורה מיד בפניו.

הצוות המשיך לחדר השינה של ראש אל קאעידה וזיהה בתוכו שתי נשים ישנות. מאחוריהן עמד בן לאדן. "תוך פחות משנייה כיוונתי מעל לכתפה של האישה ולחצתי פעמיים על ההדק". כתב הלוחם לשעבר בספרו: ״הוא נפגע בראשו ונפל. היריות חצו את ראשו של הטרוריסט וחתכו את מצחו לשניים".

הלוחמים נאלצו לחבר בחזרה את שני צידי ראשו של בן לאדן כדי לצלם אותו לטובת זיהוי. מה שקרה אחר כך מנע כליל את הסיכוי לשדר את התמונות לעולם. הלוחמים המשולהבים המשיכו לירות בגופת של הטרוריסט המת, אחד אחרי השני. מה שהותיר בגופתו יותר מ- 100 חורי קליעים.

אם התמונה הייתה מתפרסמת, היא היתה גורמת לשערורייה בין לאומית והיו נפתחות חקירות שהיו מגלות מבצעים אחרים, שרבים יעשו הכל כדי שיישארו קבורים.

גופתו של בן לאדן נלקחה בחזרה לאפגניסטן כדי לבצע זיהוי מלא. מיד לאחר מכן היא הועברה על ידי נושאת המטוסים ״קארל וינסטון״ לקבורה בים הערבי ב 2 במאי 2011. קצין צבאי הקריא פסוקים דתיים בעת שגופתו של בן לאדן הושלכה לים.

 

מאת: גבריאל ודררו

 

אוסמה בן לאדן. צילום: AP
אוסמה בן לאדן. צילום: AP
מתחם ביתו של בן לאדן. צילום AP
מתחם ביתו של בן לאדן. צילום AP

Cropped NVD picture

delta-forces-raids

img_994939_31212810_3

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: