מבזקים

חשיפה: האמת שהוסתרה מאחורי טיל האבן במלחמת המפרץ הראשונה

תוכן עניינים

האמת שהוסתרה מעיני הציבור במלחמת המפרץ הראשונה במשך 26 שנים כדי למנוע פאניקה ובהלה בציבור. עכשיו מותר לגלות.

מתוך ויקיפדיה: "הקרייה למחקר גרעיני נגב, על שם שמעון פרס (קמ"ג) על פי פרסומים זרים ממוקמת בלב מישור ימין, דרומית מזרחית לעיר דימונה ותכליתה ביצוע מחקר באנרגיה גרעינית, ובכלל זה ייצור נשק גרעיני, אף כי ממשלת ישראל לא הודתה בכך מעולם והיא שומרת באופן רשמי על עמימות גרעינית".

בתאריך 17.1.1991 החל חיל האוויר האמריקאי להפציץ את בגדד במסגרת מבצע "סופה במדבר". למחרת החל לרדת "גשם" של טילים על מדינת ישראל אשר במהלכו נורו 39 טילים ב 19 התקפות. במהלך המתקפה נחרבו כ 7000 דירות ו- 350 איש נפצעו. באופן ישיר נהרגו שלושה אנשים. מספר גדול בהרבה, כשבעים ושבעה בני אדם נספו כתוצאה מחנק, התקפי לב וחרדה וכן עקב שימוש לקוי בציוד האב"כ.

בויקיפדיה נכתב: "בזמן מלחמת המפרץ הראשונה, שיגרו העיראקים טילי סקאד לעבר הקמ"ג, אולם טילים אלו לא פגעו במטרתם. אחד הטילים היה בעל ראש בטון. טילים אלו כונו אל חיג'ארה, בערבית – "האבן".

על פי מידע השמור בידי, מזה עשרים ושש שנים, האמת שונה לחלוטין: אחד מטילי החיג'ארה פגע סמוך לכור. האירוע גרם ל"התרגשות" רבה בקרב הממונים על ביטחון הכור. מחשש פן, חלילה, יגרום המידע למבוכה גדולה עד לכדי היסטריה בקרב הציבור בארץ, בוצע "סיעור מוחות" בקרב הנוגעים לדבר והוחלט לפנות את שברי הבטון ושברי הטיל מאזור הנפילה והעבירו אותם אל מזבלה באזור.

וכך נולד הסיפור על החמצת הטיל וכל השאר הוא נחלת ההיסטוריה של מניעת ההיסטריה

כל האמור לעיל הינו לכאורה בלבד.

 

מאת: דוד רונן

 

הכור בדימונה. צילום: רויטרס
הכור בדימונה. צילום: רויטרס

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: