מבזקים

שש עשרה שנים של כאב בלתי נתפס

תוכן עניינים

היום בדיוק, לפני 16 שנה, בליל שבת כאשר כל הצעירים יוצאים לבלות, החריד פיצוץ עז את אזור חוף הים של תל אביב. דקות ספורות לאחר מכן רעשי הסירנות מילאו את העיר והחלו להגיע דיווחים על פיגוע נורא במועדון הדולפינריום, בו נרצחו 21 בני אדם, בהם 20 בני נוער ומאבטח של המקום.

בתאריך ה-1.6.2001 בליל שבת בשעה 23:27 הפעיל מחבל מתאבד חגורת נפץ במשקל 2.5 ק"ג שנשא על גופו בכניסה לדיסקוטק 'דולפי' בחוף תל אביב. מועדון שנחשב באותה עת למקום בו מרבים לבלות בני נוער, עולים חדשים מחבר העמים לשעבר.

המתאבד, סעיד אל-חוטארי, בן 22 מקלקיליה, ששירת בצבא ירדן והיה בעל ניסיון צבאי, הגיע למקום באותו ערב בעזרת סייען, ערבי ישראלי והתערבב בין הצעירים שעמדו באותה עת בתור בכניסה וחיכו לפתיחת שעריו של המועדון. הפיצוץ הגדול גרם באופן מיידי למותם של 17 צעירים. כוחות ההצלה שחשו לזירה הקשה,טיפלו בכ-120 נפגעים נוספים בדרגות שונות, שמתוכם עוד ארבעה נפטרו בבתי החולים.

לאחר הפיגוע החלו להגיע הודעות על נטילת אחריות לפיגוע ואחת מהן הייתה של ארגון 'חזבאללה פלסטין',אך מאוחר יותר התברר שאת הפיגוע הוציאו אל הפועל גדודי עז א-דין אל קסאם, הזרוע הצבאית של ארגון החמאס

בשנת 2002 לכד צה"ל את חוסאם בדראן, מפקד הזרוע הצבאית של החמאס בשומרון, שהוא זה שהיה מעורב באופן ישיר בהצאת הפיגוע בדולפינריום ובפיגועי התאבדות נוספים. בדראן שנידון בבית המשפט הצבאי ל-17 שנות מאסר, שוחרר בשנת 2011 במסגרת עסקת גלעד שליט.

הערב בשעה 18:00 תתקיים עצרת זיכרון סמוך לאנדרטה שהוקמה לאחר הפיגוע, ובשעה 23:45 יתקיים טקס דומיה מאולתר בו יקחו חלק מאות בני אדם.

צילום: Dr. Avishai Teicher Pikiwiki Israel
צילום: Dr. Avishai Teicher Pikiwiki Israel
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: