מבזקים

אחרי 14 שנים: ציורים של פיקאסו ושאגאל שנגנבו מתל אביב נמצאו בבלגיה

תוכן עניינים

הציורים של פיקאסו ושאגאל נגנבו בשנת 2010 מבית בצהלה. בפעולה מקצועית שהסעירה את עולם האמנות הישראלי הם התגלו במרתף באנטוורפן, בירת בלגיה. נעצר אזרח בלגי שניסה למכור אותם

גבריאל ודררו | ט׳ בשבט ה׳תשפ״ד | יום שישי 19 בינואר 2024 | מערכת ישראל ניוז

14 שנים אחרי שנגנבו מכספת בתל־אביב, איתרה משטרת אנטוורפן שני ציורים האחד של פיקאסו והשני של שאגאל. שווים יותר מ־900 אלף דולרים.

פאבלו פיקאסו

הפריצה הזו הסעירה בשנת 2010 את עולם האמנות בישראל: גנבים שפרצו לווילה מפוארת בשכונת צהלה בצפון תל־אביב, פיצחו את הכספת וגנבו מתוכה שתי יצירות יקרות ערך – הציור "הראש" של פבלו פיקאסו, והציור "איש התפילה" של מרק שאגאל.

כבר אז העריכו במשטרת ישראל שמדובר בשוד שהוזמן במיוחד מתוך עולם סחר האמנות הגנובה, ושהפורצים, שפעלו במקצועיות רבה, ידעו בדיוק מה הם מחפשים.

הבית שנפרץ היה של ז'קלין הרציקוביץ' אמו של איש העסקים והבעלים לשעבר של קבוצת הכדורגל מכבי תל־אביב, לוני הרציקוביץ', ששהתה באותה עת בחו"ל. ערכן של שתי היצירות שנגנבו מוערך בלפחות 900 אלף דולרים.

במשך 14 שנים נותרה התעלומה בעינה, אלא ששלשום איתרה משטרת בלגיה, במרתף בבית בעיר אנטוורפן, את שני הציורים הגנובים. המשטרה המקומית פתחה בחקירה אחרי שמקור שלה בעולם אספנות האמנות עידכן אותה כי אזרח בלגי מנסה למכור את שני הציורים. החשוד נעצר לחקירה, ועל פי משטרת בלגיה הציורים נמצאו כשהם במצב טוב.

מלבד הציורים, באותה פריצה לפני 14 שנים נגנבו גם תכשיטים בשווי 680 אלף דולרים, אולם אלה לא נמצאו עד כה.

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: