מבזקים

האם נמצא חיסון אמיתי לקורונה?

תוכן עניינים

בואו נעשה קצת סדר בבלגן ונברר ביחד האם נמצא חיסון אמיתי לוירוס הקורונה? והאם באמת אפשר לרפא אנשים שחלו בקורונה? כידוע ידע הוא כוח ואם נבין מהו וירוס ואיך נלחמים נגדו, נבין גם את הטירוף שנוצר סביב הקורונה

יגאל קרני | י"ב בכסלו תשפ"א | יום שלישי 8 בדצמבר 2020 | מערכת ישראל ניוז

נגיף, או בשמו המוכר וירוס הוא גופיף זעיר ביותר הגורם למחלות ובנוי מחומר תורשתי ומקרום חלבוני, לכן אינו נחשב יצור. הנגיפים הם טפילים שמתרבים רק בתוך תאים חיים של צמחים, בעלי-חיים, בני אדם ואפילו בתוך חיידקים. הנגיפים הפולשים לתא בריא, מתרבים ותוקפים את התא ששימש להם כפונדקאי ולרוב ממיתים אותו.

מחלות הנגרמות על-ידי נגיפים הן בין השאר: חצבת, אדמת, חזרת, אבעבועות, שיתוק ילדים ושפעת. רוב המחלות הנגיפיות חולפות מעצמן, כלומר המערכת החיסונית של הגוף גוברת על פלישת הווירוסים. נגד מחלות ויראליות מסוימות קיימים תרכיבי חיסון המעוררים את הגוף לייצר נוגדנים לשעת הצורך מאחר והתרופות אנטיביוטיות אינן גוברות על נגיפים.

וירוסים מלווים את האנושות מאז שהיא החלה לתעד את עצמה, קחו לדוגמא את המחלה הקטלנית ביותר בהיסטוריה, אבעבועות שחורות שקטלה הכי הרבה אנשים בהיסטוריה. בהערכה, מדובר ב- 312 מיליון איש. בעקבות אותה מחלה נוצר החיסון.

וכך, במאה הראשונה בסין, הבינו שאפשר לקחת נוזל מאנשים ששרדו את המחלה לייבש אותו ולתת לילדים לנשום את הדבר הזה. הילדים שקיבלו את החיסון פיתחו את המחלה בצורה חלשה ונהיו חסינים ממנה. אנשים שנדבקו פעם אחת במחלה, מחוסנים לכל החיים. על פניו זה נשמע כי הצליחו למגר את המחלה, אך כמובן שזה לא עבד כל כך טוב, אז ניסו להחליש את הוירוס כדי להתגבר עליו.

אם כן, מהו וירוס הקורונה והאם באמת ישנו חיסון שממגר את המחלה ויחזיר אותנו לשגרה?

באתר קופת חולים כללית מתואר כך: "וירוסי הקורונה הן משפחת וירוסים גדולה, הגורמת למחלות רבות: מהצטננויות ועד מחלות קשות יותר כגון: מרס וסארס. כעת שימו לב לזה: "וירוס הקורונה נישא על ידי בעלי חיים שונים (כגון עטלפים, גמלים וחתולים). במקרים נדירים וירוס קורונה עובר שינוי מבני, ואז מסוגלת להדביק בני אדם ואף לעבור מאדם לאדם". אפנה אתכם לכתבה, מהחלוצים שנכתבו בעניין ושפורסמה בישראל ניוז לפני כשנה, ממש בתחילת המגיפה בסין: נתיב ההתפרצות של וירוס קורונה התחיל בעיר וואהן בסין בגלל מרק עטלפים.

קישור:  https://israel-news.co.il/archives/22132

האם קיים טיפול נגד קורונה? על פי אתר בית חולים איכילוב: "במקרים של מחלה קלה לא נדרש טיפול. חולים יכולים לשהות בביתם תחת מעקב ובקרה של רשויות משרד הבריאות. ניתן להשתמש בתרופות להקלה על תסמינים של חום וכאב שרירים.

חולים המפתחים סיבוכים קשים של מחלה, דלקת ריאות, מצוקה נשימתית, או פגיעה בשריר הלב, יטופלו במסגרת בתי החולים. הטיפול הוא תומך וכולל מתן חמצן, עירוי נוזלים, אנטיביוטיקה כאשר עולה חשד לזיהום חיידקי, ובמידת הצורך הנשמה מכאנית. אין כיום טיפול תרופתי פעיל כנגד הנגיף".

המירוץ המדעי לחיסון הקורונה: בישראל לא מפחדים מהחיסון, אך גם לא רוצים לקבל אותו. נתחיל בעובדה שמינהל המזון והתרופות האירופי (EMA) מתח ביקורת חריפה על אנגליה שיוצאת במבצע ראשוני לחיסון כל תושביה, זאת בטענה שהם לא בדקו את החיסון על בסיס די נתונים ונחפזו מדי לאשר אותו. קישור: https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-britain-eu/eu-warns-of-risks-of-covid-19-vaccine-race-after-uk-approval-of-pfizer-shot-idUKKBN28C1B9

תובנות: אין תרופה מאושרת לקורונה והטיפול במחלה נעשה באמצעות תרופות שאושרו לטיפול במחלות נגיפיות אחרות כמו סארס ואבולה. כמה מתרופות אלו מעכבות אנזים שחיוני להתרבות הנגיף. במקביל מתקיים מאמץ לפתח תרופה חדשה שתנטרל את האנזים החיוני הזה ותמנע את התרבות הנגיף.

צילום | חיסון ספוטניק הרוסי Yalcin Sonat, Shutterstock
צילום | חיסון ספוטניק הרוסי Yalcin Sonat, Shutterstock

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: