מבזקים

הידעת? ישנה דרך לחסוך בתשלומי מיסים והיטלים בעסקאות נדל"ן! קבלו השוואה בין מיסוי בשוק ההון אל מול השקעה בנדל"ן

תוכן עניינים

התשואה בכל השקעה מושפעת במידה בלתי מבוטלת גם מהמיסים שאנחנו נדרשים לשלם. בהתאם כשמתלבטים בין השקעה בנדל"ן לבין השקעה באמצעות שוק ההון, חשוב מאוד לקחת בחשבון גם את המיסים הרלוונטיים. קרן נדלהון, מאפשרת ליהנות מכל העולמות ולהשקיע בנדל"ן עם מיסוי של עסקה פיננסית. מעניין? קראו על העסקה המעניינת מבית ברק פיננסים בכתבה הבאה.

עבור מה נשלם מיסים בשוק ההון?

בשוק ההון המס הוא על רווחים. חישוב הרווח, ובהתאם חבות המס, מתבצע בזמן מכירה או פדיון, פעולות שמוגדרות כ"אירוע מס". חשוב להדגיש שגם אם כל הכסף נשאר בשוק ההון – למשל כשמוכרים נייר ערך אחד וקונים שני, או כשמעבירים את ההשקעה מפיקדון אחד לאחר – עדיין מדובר באירוע מס שמחייב תשלום מס.

שיעור המס הוא 25% או 15%. השיעור הגבוה הוא על רווחים ריאליים והנמוך – על רווחים נומינליים. כך למשל תתבקשו להעביר למדינה 25% מהרווחים באג"ח צמודות מדד, מניות (כולל אופציות ונגזרים, גם בארץ וגם בחו"ל), קרנות סל, פיקדונות ותוכניות חיסכון צמודות למדד, ו-15% מהרווחים על אגרות חוב לא צמודות, מק"מ ופיקדונות ותוכניות חיסכון לא צמודים.

עבור מה נשלם מיסים ברכישת נדל"ן להשקעה?

רכישת נדל"ן להשקעה מחייבת תשלום מידי של מס רכישה – גם אם בעתיד יתברר שהנכס הניב דווקא הפסדים. שיעור המס משתנה בהתאם לפרמטרים שונים, שמשקיעים מעוניינים לרכוש דירה נוספת להשקעה הם נדרשים לתשלום מס גבוה יחסית.

נכון ל-2021 מי שכבר יש בבעלותו דירה והוא קונה אחת נוספת משלם מס רכישה בשיעור של החל מ-5% (ככל ששווי הנכס עולה, כך גדל שיעור המס באופן מדורג).

מהי ההשקעה המשתלמת יותר?

השוואה בין השקעה בנדל"ן לבין השקעה בשוק ההון מחייבת שקלול נתונים רבים מאוד. כך למשל התשואה מנדל"ן תלויה באחוזי התפוסה של הנכס לאורך השנים, ואילו התשואה בשוק ההון מושפעת בין השאר ממספר אירועי המס שכאמור כל אחד מהם מחייב תשלום למדינה. גם פרק הזמן רלוונטי – כשמדובר על טווח ארוך (10 שנים ומעלה), כמעט תמיד שוק ההון מספק תשואה גבוהה יותר.

איך נדלהון חוסכת בתשלומי המס ברכישת נדל"ן?

פתרון חדשני מאפשר לרכוש נדל"ן להשקעה פיננסית מבלי לשלם מס רכישה ועם תשלום של מס רווחי הון בשיעור 15% בלבד. הפתרון נקרא נדלהון – והמהות שלו היא השקעה בנדל"ן באמצעות עסקה פיננסית מבית ברק פיננסים. המשקיעים חוברים לקרן השקעות בנדל"ן המשקיעה בפרויקט פינוי-בינוי באזורי ביקוש בגוש דן. במהלך ביצוע העבודות כל משקיע מקבל תשלום חודשי בהתאם לשכר הדירה באזור, ולאחר השלמת הפרויקט ישנו רווח נוסף – בזכות עליית ערך הנכס לאחר ששודרג.

מהם היתרונות של נדלהון מול שני אפיקי ההשקעה?

היתרון הראשון הוא כאמור מבחינת מיסוי – אין צורך לשלם מס רכישה (וגם לא היטל השבחה), והמס על הרווחים הוא 15% בלבד. יתרון נוסף על פני שוק ההון הוא הבטוחה החזקה: הערת אזהרה וכן שיעבוד מלא של הזכויות בנכס (כמו בעסקת נדל"ן). ביחס להשקעה ישירה בנדל"ן היתרון המשמעותי ביותר של נדלהון הוא שאין צורך במשכנתא, ובנוסף אין טרחה למשקיעים (חיפוש שוכרים, תחזוקת הדירה וכו').

קרא עוד על >> דירה להשקעה

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: