מבזקים

אורח מכוכב אחר: האם נצפה עב"מ מעל מתקן בטחוני?

תוכן עניינים

האם הגיע עצם בלתי מזוהה לבקר במיתקן סודי בדרום הארץ? גם בישראל כמו בכל העולם חוצנים מתעניינים מאוד במתקנים צבאיים

דוד רונן | ה' בשבט תשפ"ב | יום שישי 7 בינואר 2022 | מערכת ישראל ניוז

על פי עדות שנמסרה לכתב ישראל ניוז דוד רונן, מילה במילה, שני מאבטחים א' ו- מ' (שמם שמור במערכת) בעלי סיווג בטחוני גבוה אשר מאבטחים מתקן בטחוני בדרום הארץ, היו עדים לאירוע מוזר שקרה במקום

עדות העדים: באחד הלילות של שנת 1995 בשעה 22:00 בלילה, היינו אני ובן זוגי למשמרת במשימת אבטחה באחד המתקן בארץ. השמיים היו בהירים לחלוטין ושטח המיתקן הוא כארבעים ושניים קילומטרים מרובעים. אין אפשרות לאף אדם, או רכב, או כלי טייס אזרחי או צבאי אישור להיכנס לתחומי המתקן ללא הרשאה מוקדמת. נותני האישור לגבי מטוסים הם כמובן אנשי חיל האוויר.

מה ראו העדים בראש הגבעה?

תוך כדי סיור במתקן הבחנו באורות של מה שנראה כרכב העומד על פסגת הגבעה הנמצאת בתוך שטח המתקן. היות ולא עדכנו אותנו לגבי הימצאות הרכב, הודענו על פי הנהלים מיד למוקד ותוך כדי כך, נסענו במהירות למקום.
כשהגענו למרגלות הגבעה החל הרכב להפתעתנו ולחרדתנו להתרומם באוויר, כששני אורות משונים דולקים וזוהרים לפניו כמו שני פרוז'קטורים גדולים והעצם המוזר השמיע קול לא ברור. זה לא היה מסוק ולא היה מטוס בזאת שנינו משוכנעים ללא צל של ספק. הוצאנו משקפות לראיית לילה וצפינו בהתרגשות רבה בעצם המוזר. כעת יכולתי לראות בבירור רב את קווי המתאר שלו.
העצם היה בצורת טרפז, כשאורך כל צלע שלו כחמישה עשר מטרים, אולי מעט יותר. מתחתיו יכולתי לראות באמצעות המשקפת ארבעה אורות מסודרים בצורה סימטרית. בהגיענו למקום העצם עמד ללא תנועה. כשהתקרבנו יותר, הוא החל להתרומם באיטיות ונטה בזווית של כ- 35 מעלות ובגובה של כמאה מטרים. בעודו נוטה על צידו, העצם החל לנוע באיטיות ובסופר אלגנטיות לכיוון צפון מזרח, עד אשר התרחק מגבולות המתקן והשאיר אותנו חיוורים ואחוזי צמרמורת.
אחראי המשמרת, מ.כ. ביצע בינתיים נוהל בירור עם הגוף הרלוונטי בחיל האוויר וזה מצידו טען כי אין שום כלי טייס אזרחי, או צבאי באזור המתקן.
האירוע נרשם ביומן המבצעים של המתקן ובשלב זה התבקשנו מ' (שם שמור במערכת) ואני כל אחד בנפרד, להיכנס למשרדו של קצין הביטחון של המיתקן. הקצין ביקש מאיתנו לצייר את מה שראינו. כשסיימנו לצייר את העצם המוזר השווה הקצין בין שני הציורים ואמר: "או קיי, ראיתם עב"מ" וביקש מאיתנו לשמור על שתיקה בכל הנוגע למה שראינו.
"היום, במבט לאחור אני מצטער שהבהלנו את האורחים המוזרים שלנו. ייתכן שהיינו צריכים לעלות בשקט על הגבעה ולראות מקרוב את הדבר היפה והמדהים הזה", סיים א' את עדותו.
כתב ישראל ניוז, דוד רונן הוא דובר העמותה הישראלית לחקר עב"מים וחיים חוץ ארציים.
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: