מבזקים

כאוס במדינת ישראל: איך יוצאים ממצב אליו נקלענו בעל כורחנו?

תוכן עניינים

מדינת ישראל נכנסת לכאוס כלכלי, ביטחוני, בריאותי ולא רק. כאוס שלטוני: הקואליציה שמורכבת מ- 8 מפלגות מימין, שמאל והערבים עושה בית ספר לשלטון האופוזיציה אנמי. כל חוק בעייתי מצליח לעבור במחיר הטבות מוגזמות לשותפים הקואליציוניים שסוחטים הטבה בכל הצבעה

אלי ששון | ל' בשבט תשפ"ב | יום שלישי 1 לפברואר 2022 | מערכת ישראל ניוז

הכאוס מתחיל בממשלה: מנהיגי האופוזיציה נופלים אחד אחר השני. ליצמן נוטרל בעסקת טיעון, דרעי ינוטרל היום בעסקת טיעון, נתניהו ינוטרל בקרוב גם בעקבות עסקת טיעון וכולם ינוטרל בלי להיכנס לכלא אך יורחקו מהפוליטיקה. נותרה רק מפלגה אחת באופוזיציה שטרם נוטרלה, אך מי יודע מה ילד יום?

נגיף הקורונה משתולל בארצנו ולמרות עודף הבדיקות והחיסונים, אנו מובילים בבטחה לצמרת המדינות הנגועות בקורונה ואפילו יותר מטנזניה עלית וגינאה המשוונית. המתים מקורונה תופסים נתח גדול מסך המתים היומי ומספרי הנדבקים על בסיס יומי מגיעים ל- 70 אלף מדווחים ביום. סביר להניח שיש עוד כ- 190 אלף שלא מדווחים.

בידודים, מסכות, אלכוגל, שמירת מרחק 2 מטר ושמירה על אי התקהלות. כל המושגים הללו נעלמו אך דבר אחד טוב יצא מזה ושם יש פריחה, וזה פתיחה של עוד מחלקת קורונה מדי יום בבתי החולים. כל זה לא גורם למניעה או בלימה של המגיפה, אך הממונים מצהירים מדי יום: "זהו, הגענו לשיא. המדדים יורדים ואנו בדרך להכחדת המגיפה". איך ממוני הקורונה מצהירים כאלה הצהרות, כאשר יש עוד וריאנטים חדשים שמחכים בפינה לקראת ההסתערות על מי שטרם חלה?.

כאוס כלכלי

אנו עומדים לפני כאוס כלכלי שתוביל לקטסטרופה. האינפלציה עומדת על ממוצע של אחוז אחד בשנה אך המחירים מזנקים מעלה מעלה, כמו בימי האינפלציה העליזים. הדלק בשיא, החשמל שהוא מיצרך חיוני עולה ועולה. למרות שישראל היא מעצמת גז, מוצרי המזון מתייקרים ואם המחירים לא מתייקרים, אז התכולה שלהם יורדת. לדוגמא: חומוס יורד מתכולה של 500 גרם ל- 450, לאחר מכן שוב יורד ל- 420 ול- 400 גרם, כך שכאילו המחיר לא עולה אך בפועל עולה גם עולה.

מוצרי הניקוי לא עולים במחיר אך החומר הפעיל בהם יורד בתכולתו. בקבוק שתיה של שליש ליטר במסעדה פשוטה מגיע כבר למחיר של 16-17 שקל, שזה 50 שקל לליטר (פי 7 מבנזין). אנו נמצאים בן המדינות היקרות ביותר בעולם המערבי ויותר יקרות מהרבה מדינות באירופה. בנושא הכלכלי רובם יצליחו לשרוד, אך הבעיה היא עם אזרחים מעוטי היכולת וקשישים שצריכים להתמודד בדילמה של מה לרכוש קודם, מזון? תרופות? או חימום לחורף?

כאוס בטחוני

בנושא הביטחוני ישראל נגררת אחרי הסוחרים הפרסים, שבחסות שיחות הגרעין שנמרחות בכוונה הם מושכים את הזמן ורצים ריצת מרתון לעבר הגרעין. כל זה נעשה תחת ידיה הכבולות של מדינת ישראל, גם כאשר האיומים שפיזרה ישראל מול האיראנים נעלמו לאחרונה. במקרה הזה אין הרבה מה לעשות. אנו נמצאים בבעיה שלא נוצרה באשמתנו.

השליטה של מערכת החוק מתרופפת. כל חייל או שוטר שמנסה לבצע את תפקידו כראוי, חשוף לתביעה וחקירה. בעיית הבדואים בנגב אין דין ואין דיין ושם הכל מתנהל כאוטונומיה נפרדת. בשלטון הקודם ידעה הקואליציה הנוכחית, באמצעות מוטיבציה ומנגנון משומן היטב, להוציא מדי יום ביומו באופן קבוע הפגנות נגד הממשלה. למרות שמצב המדינה היה טוב יותר מאשר היום, והיום האופוזיציה היא לא אנמית – אלא מתה.

כאוס בממשלה

כיצד הגענו למצב של כאוס כזה? שלדעתי ילך ויחמיר מאוד, מאוד ללא ספק. ראשית נתחיל ב מפלגת הימין של סמוטריץ שלא רצתה לשמוע את המילה רע"מ. המפלגה שאפילו לא הסכימה לתמיכה שלהם מבחוץ, מרגישה אותם טוב מאוד מבפנים. רע"מ הפכו למפלגה החזקה בשלטון שנותנת את הטון.

נמשיך בנתניהו שהתעקשותו לאחוז בקרנות המזבח ואי הסכמתו לוותר לאחד מחברי הליכוד להרכיב ממשלה, היא גורם לא פחות משמעותי ביותר. נתניהו שרצה להוציא עין ליריביו הוציא על הדרך 2 עיניים לו ולאזרחים התומכים בו. בינתיים בישראל מוותרים על חלקים בנגב, מכשירים בניה בלתי חוקית גם בנגב וגם בשטחי c כאשר במקביל מקפידים לפרק ישובים יהודים באיו"ש, שטרם הוסדרו.

סיכום

אין ספק כי יש כאוס רציני במדינת ישראל וצריך להיות הוגן ולומר שלא כל התחלואים הם באשמת הממשלה, כי יש מרכיבים נוספים שלא באשמת הממשלה, אך יש בידה להקל בנושאים הקשורים ישירות לממשלה. הקלה בהפחתת המס על הדלק שעומד על 4 שקלים לפרק זמן של מספר חדשים. לתת מענק למעוטי יכולת המשתכרים מתחת לרף מסויים. פיקוח על חלק ממחירי המצרכים. ייבוא של מצרכים מחו"ל תוך הקפדה ופיקוח על מחיר נמוך יותר מזו של התוצרת המיוצרת כאן. ישנם אמצעים נוספים שאפשר לעשות כדי להילחם בחזירות של חלק מהיצרנים ורשתות השיווק.

האם אנו נמצאים כבר ברף העליון של הכאוס? אז התשובה היא לא! יש לנו עוד מספר דרגות לעבור כדי להגיע לשיא ומשם הנפילה תהיה כואבת מאוד.

האם האופוזיציה תצליח להחליף את הקואליציה הנוכחית? לדעתי לא! כי לממשלה יש בכוחה לשלם עבור התמיכה בה והאופוזיציה נותרת ללא רועה ומנהיג, לאחר ששלשת התותחים שלה נתניהו, ליצמן ודרעי נוטרלו למעשה.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: