מבזקים

מגפת המוזרקים על פי נתוני משרד הבריאות, כך היא נראית

תוכן עניינים

בכירי משרד הבריאות מאיימים על פי פרסומים שונים, להחזיר את כפיית עטיית המסכות במקומות סגורים. מנכ״ל משרד הבריאות פרופ׳ אש טוען כי אנו כבר בתוך הגל השישי

רן לוי | כ' בסיוון תשפ"ב | יום ראשון 19 ביוני 2022 | מערכת ישראל ניוז

נשאלת השאלה: על איזה גל מדבר הפרופסור אש? גל של תוצאות חיוביות בבדיקה שהיא רחוקה שנות אור מאבחון תחלואה? או למעשה מדובר בגל של מוזרקים שהופכים למאומתים או אפילו לכאלו שמוגדרים קשה.

התשובה לכך על פי נתונים שמפרסם משרד הבריאות בעצמו היא ברורה וחד משמעית: רוב רובם של אלו שיוצאים חיוביים בבדיקות ה= PCR הם מוזרקים. אותו דבר אצל אלו המוגדרים כחולים קשה.
על פי נתוני לוח הבקרה של משרד הבריאות שפורסמו היום עולה כי רק 34 מקרים חיוביים שהם 2.66%  של בני אדם מעל לגיל 60, הם לא מוזרקים.
מגפת המוזרקים: נתוני משרד הבריאות
וכדאי מאוד שנחזור ונבחן נתון זה לעומק. אתמול התקבלו 1277 תוצאות חיוביות באוכלוסיה זו.
34 לא מוזרקים .
376 מוזרקים ללא תוקף.
867 מוזרקים בתוקף .
ואני חוזר, 34 מקרים בלבד מתוך 1277 הם של לא מוזרקים .
אז במקום לטפטף לציבור על החזרה למסיכות בכפייה ועל גל נוסף, כדאי מאוד שמשרד הבריאות יבדוק את עצמו, או בכלל את נתוניו שמראים כי הזריקה הזו לא הועילה בשום דבר ולמעשה היא זו שגורמת למקרים החיוביים הללו, בטח שלא מונעת תחלואה.
אבל הנתון שיותר צריך לתת עליו את הדעת וכפי שהסברתי בכתבות הקודמות, 867 מקרים, 67.89%, הם של נבדקים שמשרד הבריאות מגדיר אותם כמוזרקים בתוקף.

ומי נחשבים כמחוסנים?

על פי משרד הבריאות נחשבים כמחוסנים:
  • מי שקיבלו שני חיסונים ועבר לפחות שבוע מהחיסון האחרון (פייזר), או שבועיים לפחות מהחיסון האחרון (מודרנה ואסטרה זניקה) – תוקף הגדרתם כמחוסנים הוא חצי שנה מהחיסון האחרון.
  • מי שקיבלו שלושה חיסונים ועבר לפחות שבוע מהחיסון האחרון (פייזר), או שבועיים לפחות מהחיסון האחרון (מודרנה ואסטרה זניקה) תוקף הגדרתם כמחוסנים הוא חצי שנה מהחיסון האחרון או עד 31.5.2022, המאוחר מביניהם.
  • מי שקיבלו ארבעה חיסונים– תוקף הגדרתם כמחוסנים הוא חצי שנה מהחיסון האחרון או עד 31.5.2022, המאוחר מביניהם.
מי נחשב למחוסן | נתוני משרד הבריאות
וכפי שהצגתי בעבר, רוב רובם של המוזרקים במנות 1-3 כבר אינם מוגדרים מחוסנים משום שאנו כבר הרבה אחרי הזמן שהם קיבלו את המנה השלישית וגם אנו כבר עברנו את התאריך שמופיע כתאריך אחרון ובקרוב גם מרבית מוזרקי המנה הרביעית יהיו מוגדרים כלא מחוסנים, אלא אם כן משרד הבריאות שוב פעם ישחק עם הנתונים ויאריך את התוקף.
לפיכך מרבית אותם 867 מקרים שמוגדרים כמוזרקים בתוקף, הם אלו שקיבלו 4 מנות והם רוב המאומתים.

אז היכן ההגנה המובטחת?

או היכן מוצאים בנתונים את הטענה של משרד הבריאות כי לפי מחקרים, מי שחוסנו בחיסון רביעי מוגנים מפני הדבקה פי 2 יותר ממי שחוסנו בשלושה חיסונים, וההגנה מתחלואה קשה של מי שחוסנו בחיסון רביעי גבוהה פי 3 עד 5 ביחס למי שחוסנו בשלושה חיסונים? 
נתוני משרד הבריאות
הנתונים שמוצגים בלוח הבקרה סותרים ומפריכים טענות אלו.
376 מוזרקים שלא בתוקף, 1-3 מנות .
867 מוזרקים בתוקף, 4 מנות .
לא צריך תואר ד״ר בכדי לראות כי המצב בדיוק הפוך מטענות משרד הבריאות.
על פי נתוני משרד הבריאות עולה כי יש יותר מפי 2.3 מקרים חיוביים של אלו המוזרקים ב- 4 מנות מאשר אלו עם ה 1-3 מנות. אבל הם גם מתעלמים במחקרים העלומים שלהם מאלו הלא מוזרקים ובכוונה תחילה לא משווים בין המוזרקים ללא מוזרקים. אילו היו עושים זאת היו חייבים לציין כי למוזרקים סיכוי פי 36.5 לצאת חיוביים בבדיקת PCR מאשר לא מוזרקים בני מעל לגיל 60 וזו בדיוק אותה אוכלוסיה עליה רצו להגן.
אני חוזר על הנתון: פי 2.3 יותר חיוביים אלו שמוזרקים ב 4 מנות לעומת אלו ב 1-3 מנות. פי 36.5 יותר חיוביים אלו שמוזרקים בכלל לבין אלו שלא מוזרקים בכלל. וכאשר אנו בוחנים את נתוני כלל האוכלוסיה, לוח הבקרה מראה כי אתמול התקבלו 4867 מקרים חיוביים. וכמה לדעתם היה מספר המקרים של הלא מוזרקים? 780 בלבד, 16.02%.
וכאן קצת השתנו הנתונים: הרוב, 2572 מקרים הם של מוזרקים לא בתוקף, משום שכפי שהסברתי קודם, תוקפם של מרבית מקבלי המנה השלישית פג ב 31.5.22 והם כבר לא מוגדרים כמוזרקים בתוקף .
נתוני משרד הבריאות
אבל אותנו מעניינת יותר ההשוואה בין המוזרקים ללא מוזרקים וכפי שהראיתי. רוב רובם של המקרים החיוביים בכלל האוכלוסיה ושל בני מעל לגיל 60, הם של מוזרקים. אבל לא רק בעניין זה אנו נתקלים באותם נתונים.
בואו ונבדוק ביחד את נתוני אלו המוגדרים כחולים קשה על ידי משרד הבריאות: וכאן נבדוק ונציג שתי קטגוריות: חולים קשה פעילים וחולים קשה חדשים:
חולים קשה פעילים: על פי נתוני לוח הבקרה עולה כי 125 חולים מעל לגיל 60 מוגדרים כחולים קשה. גם כאן, מרביתם מוזרקים. כ- 23 מאושפזים, 18.4% הם לא מוזרקים בכלל. 38 מאושפזים, 30.4% מוזרקים ללא תוקף. ומי הם רוב המאושפזים המוגדרים כחולים קשה? אלו מיודעינו המוזרקים ב- 4 מנות. 64 מאושפזים, 51.2% המוגדרים כחולים קשה, הם מוזרקי ה- 4 מנות. גם במקרה הזה, יש יותר מוזרקים ב 4 מנות, פי 1.68, המוגדרים כחולים קשה מאשר אלו המוזרקים ב 1-3 מנות.
נתוני משרד הבריאות
אבל כפי שהראיתי קודם, משרד הבריאות טענו אחרת. הם טענו שמחקרים מראים כי הגנה מתחלואה קשה של מי שחוסנו בחיסון רביעי גבוהה פי 3 עד 5 ביחס למי שחוסנו בשלושה חיסונים.
נתוני משרד הבריאות
אז שיועיל משרד הבריאות להסביר את הפער בין טענותיהם לבין הנתונים שהם בעצמם מפרסמים ואני משאיר לכם לעשות את החישוב.
אותו סיפור גם מתרחש בקרב כלל האוכלוסיה:
30 לא מוזרקים, 22.05%.
40 מוזרקים לא בתוקף, 29.42% .
66 מוזרקים בתוקף, 48.53%
גם כאן ניתן לראות את היחס בין המוזרקים ב- 4 מנות לבין אלו המוזרקים 1-3 מנות. יש לציין נתון חשוב נוסף: 136 מאושפזים מוגדרים כחולים קשה. 125 מתוכם , 91.91% , הם בני מעל לגיל 60.
נתוני משרד הבריאות
בעבר נטען לא מעט פעמים, גם על ידי מנהלי מחלקות קורונה כי מרבית אלו המוגדרים קשה בקורונה הם למעשה חולים במחלות אחרות ועל הדרך יצאו חיוביים בבדיקת PCR, ואם אנו מתייחסים לדברים אלו ולגיל אלו מוגדרים כך, ש 91.91% מהם בני מעל לגיל 60, אלו שבדרך כלל חולים במחלות השונות הקשורות בגיל, אנו יכולים להגיע למסקנה כי אין באמת מחלה כזאת איומה המאיימת על האנושות וכי לו הייתה מחלה אמיתית, היא הייתה פוגעת בכלל האוכלוסיה ולא רק באוכלוסיה הבוגרת, אלא גם בילדים כפי שפוגעת לכאורה מחלות דמויות השפעת.

חולים קשה חדשים:

נתוני יום ז׳ (הטעות במקור), ה 18.6.22
בני מעל לגיל 60
1 לא מוזרק, 5.88% .
6 מוזרקים ללא תוקף, 35.29%
10 מוזרקים בתוקף, 58.83%.
נתוני משרד הבריאות
בכלל האוכלוסיה:
2 לא מוזרקים
6 מוזרקים ללא תוקף
10 מוזרקים בתוקף .
נתוני משרד הבריאות
גם כאן, מרבית אלו המוגדרים קשה חדשים הם בני מעל לגיל 60, 17 מתוך 18, 94.44%. וכמובן מרביתם מוזרקים. וגם כאן, מוזרקים ב 4 מנות יותר מאשר מוזרקים ב- 3 מנות.
לסיכום : על פי נתוני משרד הבריאות, מרבית המקרים החיוביים מוזרקים. מתוכם מרביתם מוזרקים ב 4 מנות.
  • מרבית אלו המוגדרים כחולים קשה פעילים וחדשים הם מוזרקים ,
  • ושוב פעם, מרביתם מוזרקים במנה 4 ומוגדרים מוזרקים בתוקף .
מסקנה שלי:
התרחקו מהזריקות הללו כמו מאש בשדה קוצים.
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: