מבזקים

כיצד לבצע ריענון של פעילות עסקית

תוכן עניינים
צמיחה עיסקית

תוכן ממומן בשיתוף ezpoint

פעילות עסקית

כל בעל עסק בחר לפעול בתחום מסוים על פי הידע ויכולותיו. אך כאשר לאורך תקופה ארוכה החברה עוסקת בתחום זהה ויש רצון לפרוץ קדימה ולבצע התנסות גם בתחומים נוספים. דרך הפעולה ההגיונית ביותר היא לפעול בתחומים הקשורים לעיסוק המרכזי, כמו נישות דומות וזאת כדי להרחיב פעילות עסקית, אשר תוביל להגדלת ההכנסות ובניהול נכון גם להעלאת הרווחיות. צעד מסוג זה יש לבחון באופן מוקפד ועל בעלי העסק לבצע את כל הבדיקות הנדרשות ולא לבצע החלטות חפוזות שעלולות להתברר כהחלטות שגויות לאור הבדיקה המינורית שבוצעה.

בחירה של פעילות עסקית

היועץ העסקי מגיש לבעל העסק את הדוחות האקוטיים שהם התוכנית העסקית, דוח תזרים מזומנים והתקציב השנתי. שלושת הדוחות האלו הם הבסיס להתנהלות העסקית ברובד החדש ולכן יש לפעול על פיהם בלבד. רצוי להתייעץ עם יועץ עסקי או כלכלי אשר מעורה בעיסוק זה כמו לדוגמה אם מדובר על תעשייה, קווי ייצור, ייבוא, ייצוא וכו'. רק לאחר שמקבלים מהיועץ אור ירוק שהכיוון הוא כדאי מבחינה פיננסית, מבצעים את כל ההכנות הנדרשות.

תוכנית עסקית

התוכנית המפורטת מעניקה במה לכל פעילות עסקית וזאת באופן מפורט ביותר. מהי מטרת הפעילות, כיצד היא תבוצע בפועל, כמו לדוגמה על ידי ייצוא של מוצרים למדינות ספציפיות בעולם. כיצד יתנהל מערך השיווק, באילו כנסים בחו"ל תשתתף החברה ועוד. לכל אחד מהסעיפים הללו יצורף הסבר מפורט וגם הביטוי הפיננסי של כל אחת מהנישות הללו. התוכנית הזו מעניקה תמונת מצב בהירה וברורה של כל ההתנהלות הצפויה בעסק.

בניית נוכחות דיגיטלית

בניית אתר – אחד הצעדים הראשונים שיש לבצע הוא להזמין אצל מומחה דיגיטל המתמחה בתחום בניית אתרים לעסקים. אתר שישקף את הפעילות המתוכננת בעסק החדש או המורחב וזאת כדי שהגולשים יחשפו לכך וייכנסו שוב ושוב לאתר כדי לראות את המוצרים הקיימים, או השירותים המוצעים. בנוסף חשוב לבצע קידום אורגני של האתר לעמוד הראשון אך יש לזכור שמדובר בעבודה לטווח ארוך בנתיים על מנת לחשוף את האתר ללקוחות פוטנציאלים יש לבצע קמפיין ממומן ברשתות חברתיות להשגת חשיפות וניהול קמפיין ממומן בגוגל תחת הביטויים הרלוונטים.

מימון ההפעילות

אם החברה זקוקה למימון כספי, בעליה יעבירו תוכנית זו לנציגי הבנק כדי לבחון אפשרות של קבלת הלוואה בערבות מדינה שתסייע להם לקדם את המהלכים הנדרשים למימוש התהליכים הנדרשים. בהתאם לתוצאות הכלכליות הצפויות, יחליטו נציגי הבנק אם לאשר מימון זה, מה יהיה סכום ההלוואה, התנאים המסחריים של ההלוואה, תקופת הגרייס או שההלוואה לא תאושר. בהתאם לכך יבצעו בעלי החברה את המהלכים הנדרשים כדי לקבל את ההלוואה הנחוצה להם או לחלופין יפנו לגורם פיננסי אחר שיעניק להם אישור לקבלת מימון עבור פעילות עסקית חדשה.

תזרים המזומנים

תזרים המזומנים הוא הבסיס להתנהלות הכספית ובעלי העסק אמורים לבדוק בכל יום את צפי ההתנהלות הכספית בעסק ובחשבונות הבנק כדי לוודא שאין חריגה ממסגרת האשראי או כל בעיה אחרת. במידת הצורך יבוצעו צעדים אפשריים כמו העברת כספים מחשבון בנק אחר, כדי לא לחרוג מהמסגרת של פעילות עסקית בבנק.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: