מבזקים

חופשה באילת: מה עושים באילת? כל מה שרצים לדעת על החופשה המושלמת בעיר הדרומית

תוכן עניינים

לחופשה באילת יש יתרונות עצומים. המרחבים העצומים באילת מעניקים לנופשים ולתיירים בדיוק את מה שהם צריכים, חופשה אמיתית בבית מלון איכותי, בו הם יוכלו להתפנק במשך כמה ימים ואטרקציות שאין בנמצא בכל הארץ

רות קרייתי י"ז באדר ב' תשפ"ב | יום ראשון 20 במרץ 2022 | מערכת ישראל ניוז

אחרי שהאורחים עוברים את המעבר הצפוני בואכה אילת, הם מגיעים למחוז חפצם, בדרך כלל בית מלון או בית הארחה, נכנסים לחדר שהוכן להם מבעוד המועד, ואז זה פוגע בהם: הנוף המשתקף מחלון חדרם תמיד יהיה מהמם. הים, ההרים והמדבר עושים את שלהם וכל השאר בונוס.

אחרי שהאורחים הגיעו לאילת והתמקמו במלון, בדרך כלל הם הולכים למתחם הספא כדי ליהנות מעיסוי תאילנדי, שוודי, אבנים חמות או כל סוג אחר שמרגיע אותם ואהוב עליהם. ג'קוזי, סאונה בריכת שחייה עם המים הצלולים מרגיעים אותם לחלוטין. חופשה באילת עם הילדים היא הזדמנות נפלאה לסייר גם בסביבה. אם הנופשים אינם מכירים מספיק טוב את האזור הגיאוגרפי, הם מטיילים במקומות ייחודיים. טיול ג'יפים או רינג'רים היא דרך טובה ביותר לראות מה קורה בשטח. בדרכם הם מגיעים לנחלים במדבר שחלקם זורמים מים ומקצתם יבשים, ונחשפים לסוגים שונים של חיות בר שמטיילות בשטח. נושמים את האוויר הנפלא בשטח ויש להם זמן לטייל כמה זמן שרק רוצים. הם בחופשה, בלי מחויבות לעבודה, לבית לילדים ולכל דבר אחר בשיגרה. המלצות? אל תשכחו לערוך שופינג בלי מע"מ ואל תפספסו את האטרקציות, יש מלא מהן ורק באילת.

טיול מדבר באילת
צילום: טל במדבר הערבה התיכונה

מה כדאי: חופשה באילת עם, או בלי הילדים?

אחת הדילמות ביציאה לחופשה באילת שהכי מתסכלות את ההורים היא מה עושים עם הילדים? האם צריך לקחת אותם איתנו? או להשאיר אותם אצל סבתא? בואו נקצר לכם את הדיסוננס כי כל החלטה שתחליטו, יתכן שתוביל לחרטה. ראשית תבררו עם עצמכם מהי מטרת החופשה. האם היא לצורך לקיחת פסק זמן מהחיים השגרתיים המעייפים, או גיבוש משפחתי. במקרה של גיבוש, התשובה היא אחת – קחו את הילדים איתכם אך זכרו, ילדים זאת עבודה מתמשכת גם אם יש רגיעה קצרה של כמה שעות כשהם מבלים במועדון הילדים במלון. כמה הכנות קצרות לפני היציאה תעזור לכם בשאלה, איך מתכוננים?
במהלך החופשה באילת גם הילדים יוצאים מהשיגרה ועבורם זוהי סיבה מספיק טובה להתנהג אחרת ממה שהם רגילים. היציאה מהשגרה מוציאה ילדים קטנים מאיזון ודורשת מההורים כוחות נפש מעל הרגיל, להתמודד עם בחינת גבולות חדשים לילדים. בנוסף, כשנוסעים למקום חדש, הכל משתנה וכך גם האוכל והתרבות. צריך לקחת את כל הגורמים האלה בחשבון כשבוחרים את היעד ולהתארגן בהתאם, כדי לספק לילדים את צרכיהם עם דברים שהכנתם מבעוד מועד. כדאי לתכנן חופשה עם עוד חברים שיש להם ילדים בגילאים דומים לגילאי ילדכם, כך לילדים יותר מעניין וההורים זוכים קצת לשקט ונחת.

איזה מלון מומלץ באילת לקחת בחופשה עם הילדים?

מי שתכנן את העיר אילת ודקדק בפרטים הקטנים ביותר, חשב גם על הילדים שיצטרכו לגדול בעיר החמה רחוק ממרכז הארץ. ומי שתכנן את התיירות והנופש בעיר, תכנן חופשה באילת, אין לנו צל של ספק שהוא ידע את כוח הקניה הגדול הטמון בילדי המשפחה. אין בכוונתנו להצביע על סוג אירוח או על בית מלון מסויים, אלא להביא לפניכם את הנתונים, שיעזרו לכם להסיק את המסקנות שמתאימות לכם. ישנם מלונות רבים עם סגנונות אירוח שונים כגון סוויטות ודירות סטודיו וגם לרמת המחירים מ- 5 כוכבים ועד לאכסנייה שממוקם במרכז העיר. ראשית שימו לב למיקום והאם המלון מתאים לאירוח משפחות. פעילויות בידור, בריכה מיוחדת לקטנים, משחקים, מועדון ילדים, ארוחות מותאמות בחדר האוכל ואינטרנט אלחוטי וטלוויזיה בכבלים. אל תשכחו לשים לב שהמלון מספק גם מתקנים רבים שישאירו את הילדים עסוקים ופעילים, דבר שיאפשר לכם ליהנות מחופשת מנוחה אמיתית. ואם אחרי יומיים מסתבר שהילדים כבר מיצו את כל הפוטנציאל במלון, תמיד אפשר לצאת החוצה ליהנות משלל אטרקציות שמיועדות במיוחד לילדים.

טיולי גיפים באילת
צילום: אקו טיולי מדבר | טיול גיפים באילת

טיולים שטח באילת: בין הרים ובין סלעים

שפע של אטרקציות מציעה העיר אילת למבקרים שלה, מכל סוג שרק עולה בדעתכם. חופשה באילת היא התמזגות עם הים, היבשה, המדבר וההרים החסונים. ספורט ימי באילת, חופים קסומים, טיול בהרים ברגל או ברכבי שטח, אוכל משובח ובילויים ליליים. מהם המסלולים באילת ובקרבתה, ואלו מהם נגישים ברגל או ברכב. טיול טרקטורונים באילת מסלולים למשפחה, לילדים וגם להרפתקנים שביניכם מיטיבי הלכת. בין האופציות למסלולים תמצאו את:

הר שלמה ונחל מפלים

היא אופציה שנמצאת 11 ק"מ מאילת על כביש 12 מתחיל בחניון לילה בהרי יהורם והר שלמה. נחל ברק והר כיפה שעה נסיעה על כביש 90 במסלול מקוצר או ארוך שמוסיף 8 ק"מ הליכה. סיורים מודרכים ליחידים או משפחות עם ילדים באילת, בלי להזיע יותר מידיי נמצא.

טיול בקניון האדום באילת

מסלול מעגלי בדרגת קושי קלה למשך שעה, או שעתיים ומתאים לכל המשפחה. המסלול נמצא 25 דקות נסיעה מאילת על כביש 12. המסלול סובב בתוך קניון מוקף חול אדום עם נקודות מאתגרות יותר במסלול שמצויד בסולמות ומעקה. פארק תמנע שכולם מכירים, נמצא כ-30 ק"מ צפונית לאילת על כביש 90.

טיול לעמודי עמרם באילת

בתוך שמורת טבע במרחק 23 ק"מ מאילת, שביל שאורכו חצי ק"מ מוביל לאטרקציה של עמודי אבן חול זקופים שמתנשאים עד לגובה של 15 מטרים.

טיול להר אמיר ונחל אמיר באילת

מתאים למשפחות שמחפשות מסלול מעט יותר מאתגר המסלול נמצא בשמורת הרי אילת ונגיש מאילת בנסיעה של כ-20 ואורכו כ-4.5 ק"מ, או 5 שעות הליכה. הוא יתאים לילדים גדולים יותר וחובבי טיולים.

טיול לסיני וירדן

לתיירים בנפש לכו על סיני וירדן, אם אתם רוצים למקסם את הזמן שלכם באילת ולמנף אותו לחופשה בחו"ל, מעברי הגבול לירדן ולמצרים נמצאים ממש בהישג יד. יש נם אין ספור של אפשרויות לשלב את הטיולים ולהתאים לרמת ההרפתקנות שלכם, תחומי העניין, הזמן וכמובן התקציב.בירדן יש אפשרות להגיע בטיול מאורגן לפטרה – העיר האדומה, לוואדי ראם ולעשות טיול קומפקטי ומאורגן מראש, ו יש לכם כמה אפשרויות של טיולים מאורגנים.

לגבי סיני היא קצת יותר נגישה ומוכרת לרוב הישראלים מירדן, וסיכוי טוב שביקרתם או שמעתם מחבריכם הקרובים על נסיעה לסיני. גם כאן יש מגוון של אפשרויות שתלויות בתקציב ובלו"ז שלכם.
דבר חשוב בטרם יציאתכם לשטח, אל תשכחו להתעדכן בתחזית מזג האוויר. בחורף צפויים להפתיע אתכם שיטפונות בנחלי אכזב ובקיץ הישמרו מהחום הכבד בימי שרב במיוחד בהרי אילת.

צלילה באילת
מועדון צלילה אקווה סאטאר

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ישנם דברים רבים שאפשר לעשות בעיר אילת וביניהם כמה אטרקציות ייחודיות בים האדום של אילת כגון ריף הדולפינים והמצפה התת-ימי. ריכזנו עבורכם מגוון אטרקציות ימיות באילת שאסור לפספס בעיר הנופש של ישראל. תוכלו לסנן לפי האטרקציה הרצויה לכם, רובם אטרקציות שמתאימות גם לילדים ולא רק לקיץ, אלא גם לתקופת החורף.

קורס צלילה באילת: איפה לומדים וכמה זה עולה לנו?

אם אתם יוצאים לחופשה באילת אל תדלגו על אטרקציות ימיות באילת ובמיוחד לא על צלילה, ואם אתם רוצים לצלול כמו שעושים המקצוענים, מומלץ לקחת קורס צלילה ראשון. אחד מענפי הספורט המהנים ביותר הוא צלילה, ובמיוחד בזמן חופשה באילת. המים הצלולים בים האדום, האטרקציות מתחת למים וטמפרטורה נוחה לאורך כל השנה מושכים למפרץ אילת צוללים מקומיים, נופשים ותיירים. אז איפה לומדים לצלול? יעדי הצלילה באזור מצומצמים והאתרים הפופולריים הם אלה שהראות בהם טובה יחסית, עם גישה נוחה. צולל מתחיל לא צריך לעבור קורס הכשרה ארוך כדי לעשות הצלילה הראשונה שלו. כל מה שצריך זה לבקש קורס צלילה במים פתוחים ואחריו תוכלו ליהנות מהעולם התת ימי הנפלא של הים האדום תחת פיקוחו של מדריך מוסמך. דרגות הקורס נקראים בשם 'כוכב' והמחיר בהתאם לעליה בדרגות. קורס צלילה ראשון הוא 'כוכב 1' ואורך כ- 5 ימים. העומק אליו מגיעים הוא כ- 18 מטר. כל יום 2 צלילות ושיעור תיאורטי עם מדריך. התרגילים מתחת למים בטוחים לחלוטין, כי הם מתבצעים תחת הדרכתו של מדריך מנוסה ומוסמך ומרכז הצלילה מספק את ציוד הצלילה הנדרש כחלק מהשיעורים המעשיים. מחיר הקורס יכול להשתנות במועדוני הצלילה. ביטוח 26 ₪ 1/500 ₪ בקבוצה / קורס פרטי 3.000 ₪ לאדם.

אולי יעניין אתכם: טיול טרקטורונים באילת | דירה להשקעה באילת

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: