מבזקים

מדינת ישראל היא הפלא הגדול של המאה העשרים

תוכן עניינים

מדינת ישראל נולדה כנגד כל הסיכויים ואת זה לא אנחנו אמרנו, אלא מנהיגים גדולים ושוועי עולם. לכבוד יום העצמאות של מדינת ישראל הם גם מברכים על הקמתה ואומרים כי היא גם ההישג הפוליטי הגדול של המאה ה-20

רון אטיאס | ד' באייר תשפ"ב | יום חמישי 5 במאי 2022 | מערכת ישראל ניוז

מדינת ישראל היא על דעת הרבים, מגדלור של תקווה. מנהיגי עולם וראשי ממשלות ברכו את מדינת ישראל לכבוד יום העצמאות ה- 74 ובראשם נשיא ארה"ב שאמר: "ארה"ב הייתה המדינה הראשונה בעולם שהכירה בישראל כמדינה עצמאית 11 דקות אחרי הקמתה".

"74 שנים של קידמה ושותפות, השגנו הרבה מאוד יחד", אמר ביידן: "החל משיתוף פעולה במחקר מדעי וטכנולוגי פורץ דרך ועד יצירת קשרים אזוריים חדשים שיבטיחו את ביטחונה של מדינת ישראל. השותפות בין ישראל וארה"ב הייתה חיונית לארה"ב, ואני סבור שגם לישראל. הקשרים בינינו איתנים ואני גאה לעמוד לצד ישראל היום ותמיד. יום עצמאות שמח".

מדינת ישראל קיבלה ברכות נוספות ליום העצמאות ה- 74. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי הוא "מאחל לעם ישראל, ולחברי יצחק הרצוג ונפתלי בנט יום עצמאות מאוד שמח. בריטניה תמיד עמדה לצד ישראל ועל זכותה לחיות כפי שכל אומה צריכה להיות מסוגלת בשלום, בשגשוג ובביטחון".

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו כתב מכתב ופרסם אותו: "קנדה גאה בכך שהייתה אחת המדינות הראשונות שהכירו רשמית בישראל בשנת 1948. אנו חולקים יותר מ-70 שנה כידידות בעלות ברית ושותפות קרובות. נמשיך להתנגד למאמצים לבודד את מדינת ישראל בפורומים בינלאומיים, ונמשיך לעמוד מול כל התקפות על הערכות המשותפים לנו".

"קנדה מכירה בתרומות המשמעותיות שהקנדים הישראלים תרמו – ועודם תורמים – לקנדה", המשיך. "אנו נמשיך להילחם באנטישמיות ובשנאה על כל צורותיה, בכל פעם ובכל מקום שהיא מתעוררת. אנו מגנים את מבול הפיגועים האחרונים נגד אזרחים ישראל. אין מקום לשנאה או טרור מכל סוג שהוא".

גם נשיא גרמניה, פרנולטר שטיינמאייר ברך את מדינת ישראל ואמר: "לפני 74 שנים התגשם חלומו של תיאודור הרצל על מולדת לעם היהודי, מתוך הכרה באשמה ההיסטוריים הכבדה של פשעי הנאצים נגד העם היהודי. אנו הגרמנים חשים התרגשות עמוקה מהידידות עם ישראל על האמון הייחודי הזה. נהיה אסירי תודה לעד. תהינו מהחגיגות שלהם ומזל טוב".

מתוך סקירה מהעבר, כתבתו של אלי ששון בישראל ניוז, כזכור, בתאריך ה' באייר תש"ח, 14 במאי הוכרז על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. ליום זה קדמו אירועים היסטוריים כגון אלו: בשנת 1947 התאריך י"ב בתשרי, ממשלת בריטניה הודיעה לאו"ם כי היא מוכנה לפנות את ארץ ישראל.

עם קום המדינה מנה צה"ל 10חטיבות לוחמות מתוכן 3 חטיבות פלמ"ח. סך הכל צה"ל מנה 24.811 אלף חיילים לוחמים ובנוסף היו עוד 9.014 אלף חיילי חילות אחרים: חיל אוויר, חיל הדרכה תותחנים, נהגים ושירותים, סך הכל 33.825 אלף. בנוסף היו עוד כ- 3000 לוחמי אצ"ל ששירתו ביחידות נפרדות עד האיחוד עם צה"ל. בהמשך החלו להגיע אנשי גח"ל שהיו מתנדבים מחו"ל, להלן הפרוט.

1.400 אלף הגיעו ממדינות ביבשת אמריקה, כשארה"ב היא המובילה עם 460 מגויסים. ממזרח אירופה הגיעו בסך הכל 9600 אלף מגויסים, כשהמדינות המובילות הן הבלטיות עם 4.833 אלף מגויסים ומרומניה עם 2.100 אלף מתנדבים. ממערב אירופה הגיעו 1.350 טלף כשהמדינה המובילה הייתה בריטניה עם 550 מתנדבים ומצרפת עם 400 איש. מצפון אפריקה הגיעו 650 ומשאר המדינות בעולם 400. סך הכל מגויסים 13.480 אלף.

צבאות ערב מנו לפי הפרוט הבא:
מצרים: 34 אלף
סוריה: 8.200 אלף
לבנון: 3.580 אלף
עיראק: 21.800 אלף
ירדן: 18.000 אלף
סך הכל צבא מדינות ערב מנה למעלה מ- 77 אלף חייל ועוד כ- 20 אלף חיילים נחותים יותר, כמו אנשי ז'נדרמריה ורוכבי גמלים.

מלחמת יום העצמאות: בתאריך 29.11.1947 קיבלה עצרת האו"ם את החלטת החלוקה לפיה יסתיים המנדט הבריטי על ארץ-ישראל ותקומנה בה שתי מדינות יהודית וערבית, ואזור ירושלים יהיה אזור בין-לאומי. מוסדות היישוב היהודי ראו בהחלטה התגשמות החלום של חידוש העצמאות היהודית בארץ. הערבים דחו את ההחלטה ואיימו לסכל אותה בכוח. למחרת הותקף ליד לוד אוטובוס יהודי ושבעה מנוסעיו נהרגו. אלה היו היריות הראשונות במלחמת העצמאות.

לכבוד יום הולדתה של מדינת ישראל מברכים מנהיגי העולם על הקמתה | צילום: דובר צה"ל

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: