מבזקים

ארגון הבריאות העולמי פרסם הנחיות חדשות למעבדות שמבטלות הנחיות קודמות

תוכן עניינים

ארגון הבריאות העולמי פרסם הנחיות חדשות למעבדות אשר מבצעות את בדיקות ה RT-PCR  אשר מבטלות הנחיות קודמות שהוצאו ב 14.12.2020 ומבקש ממשתמשים לעקוב אחר הוראות השימוש (IFU) בעת פירוש תוצאות לדגימות שנבדקו באמצעות מתודולוגיית PCR

רן לוי | יום שישי ט' בשבט תשפ"א | 22 בינואר 2021 | מערכת ישראל ניוז

לבקשת ארגון הבריאות העולמי על המשתמשים לקרוא ולבצע את הוראות השימוש  בזהירות בכדי לקבוע אם מומלצת על ידי היצרן התאמה ידנית של סף החיובי ל- PCR.

הנחיות ארגון הבריאות העולמי לבדיקת אבחון ל- SARS-CoV-2 קובעות כי יש צורך בפרשנות זהירה של תוצאות חיוביות חלשות. סף המחזור (Ct) הדרוש לאיתור וירוס הוא ביחס הפוך לעומס הנגיפי של המטופל. כאשר תוצאות הבדיקה אינן תואמות את המצגת הקלינית, יש לקחת דגימה חדשה ולבדוק אותה מחדש באמצעות טכנולוגיית NAT זהה או שונה.

דבר חשוב ביותר שארגון הבריאות העולמי מוסיף לדבריו הוא שמרבית מבחני ה- PCR מתווים  ככלי עזר לאבחון, וזו נקודה חשובה ביותר להבנה,  ולכן על משרד הבריאות, לשקול כל תוצאה של בדיקת ה  PCR בשילוב עם תזמון הדגימה, סוג הדגימה, מפרט הבדיקה, הבחנה קלינית, היסטוריית המטופל(מחלות רקע), מצב מאושר של קשר כלשהו ומידע אפידמיולוגי.

ובנוסף אלו ההנחיות שיש לפעול לפיהן:

  1. יש לקרוא בעיון רב את הוראות ההפעלה (IFU) במלואן
  2. לבדוק שוב את הוראות ההפעלה בכל משלוח שמגיע למעבדות בכדי לוודא שאין שינוי בהוראות.
  3. וחשוב מאוד, לספק את ערך ה CT , מספר ההכפלות בהן השתמשו .

אסביר נקודה חשובה זו: מספר ההכפלות זה למעשה אחד מהבעיות הרבות באי האמינות של בדיקת ה  PCR משום שגם ארגון הבריאות העולמי מודע לה משום שמחקרים רבים בעולם אומרים כי מעל ל CT 35 ואת גם אומר אנטוני פאוצ'י, אין שום ערך לבדיקה ו97% מהתוצאות הן חיוביות שגויות FALSE POSITIVE ויש עבודות שאף טוענות שמספר אפילו נמוך מזה, סביב ה -30,  גורם לתוצאות חיוביות שגויות. בארץ מעבדות מגיעות לקצב הכפלה של 45 מספר מטורף לכל הדעות.

מידע נוסף והסבר נוסף על בדיקות ה PCR  הלא אמינות בכתבה הבאה. פרסום ההנחיות מאתר ה WHO

https://www.who.int/news/item/20-01-2021-who-information-notice-for-ivd-users-2020-05

 

ארגון הבריאות העולמי צילום: רויטרס
ארגון הבריאות העולמי
צילום: רויטרס

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: