מבזקים

שי דוד: הלוחש לעסקים

תוכן עניינים
בגיל 22 אחרי שירות צבאי, נחת שי דוד באילת היישר ללב העניינים. שי, נשוי לשרון ואב לשלושה בנות הגיע מהעיר דימונה לאילת לפני 20 שנים. ותוך שנים ספורות הפך לאיש עסקים מצליח, כיום החברה שלו מעניקה שירותי פיתוח עסקי, בניית אתרים, פרסום ברשתות חברתיות, וקידום אורגני.
שי דוד, מר ווב , שיווק ופרסום עסקים באינטרנט

איך הפך שי דוד מאיש חיי לילה מצליח ושותף בחברת דיגיטל מצליחה בתל אביב, אחרי שלמד את כל רזי המקצוע של השיווק באינטרנט, ליועץ לחברות מובילות בישראל, ממשרדו הממוקם בביתו באילת

רות קרייתי | י' בכסלו תשפ"ב | יום ראשון 14 בנובמבר 2021 | מערכת ישראל ניוז

בגיל 22 אחרי שירות צבאי, נחת שי דוד באילת היישר ללב העניינים. שי, נשוי לשרון ואב לשלושה בנות הגיע מהעיר דימונה לאילת לפני 20 שנים. "היתה תקופה מאוד מעניינת גרתי באווירה של האנשים כאן והחלטתי להישאר. עבדתי במגוון עבודות בתיירות החל ממלצר, מוכר בחנות בגדים עד שהגעתי לחיי הלילה. האינטראקציה עם האנשים על הבר מאוד עניינה אותי ושם התפתחתי עד שהפכתי למנהל ובעלים של בר הביטלס במרכז תיירות לאחר מכן ב'האנגר-72'. חיי הלילה של אילת היו קסומים מעניינים מרגשים ומלאי הפתעות. בכל מקום בו הייתי תחום השיווק עניין אותי, איך אנשי מתנהגים ולמה הם מתנהגים במקום מסויים. התנהגות צרכנית. ותמיד חיפשתי כיצד להשפיע על הלקוחות לבקר יותר בעסקים שלי או לגרום להם לרכוש יותר מהמוצרים שלנו. לימוד בניסוי ותהיה מתוך הכירות ההתנהגות הצרכנית של הלקוחות שלי ויצרתי תוכן ללקוחות כמו לדוגמא ערבי קונספט מיוחדים, מחירים אטרקטיביים בשעות מסוימות יחס אישי ברמה מאוד גבוהה. וכל זה לוקח אותך לאן שאתה היום. הייתי מהראשונים שהשתמשו ברשתות החברתיות שצצו בתקופה הזו, וקידמתי כך את הליין והמסיבות בעזרת גרפיקות שעיצבתי בעצמי, ניהול רשתות חברתיות, קידום אורגני וקמפיינים ממומנים. רכשתי אז מגוון כלים אינטרנטיים להפצת תכנים ברשתות כגון הודעות תפוצה מותאמות אישית. והדרכה של הצוות לפי האני מאמין שלי ניסיתי להשריש לכל מי שעבד איתי להסתכל על לקוח פוטנציאלי כלקוח חוזר ולא כלקוח חד פעמי וכיצד לספק ללקוח הזה את החוויה המקסימלית בזמן הקצר בו הוא מבלה אצלי על מנת לגרום לו לחוויה שיהיה קשה להתחרות בה החל מאיכות המוסיקה התאורה איכות המשקאות והפינוקים והיחס האישי והמחמאות.

שי דוד, מר ווב , שיווק ופרסום עסקים באינטרנט
שי דוד, מר ווב , שיווק ופרסום עסקים באינטרנט

חברת הדיגיטל שפתחו שי והשותף הצריכה מימנו להיות על הקו אילת תל אביב
לאחר עזב את חיי הלילה, שם גם הכיר את אשתי, השניים התחתנו לאחר תקופה מסוימת ומיד אחרי החתונה הגיעו להחלטה שהיתה אבן יסוד בבניית המשפחה. "החלטנו שאין מקום למשפחה בחיי הלילה. פרשתי ופתחתי דף חדש שעוסק בתחום שאליו נמשכתי כל השנים שהוא תחום השיווק ואון ליין מרקטינג. פתחנו עסק אני ושותף שעוסק בשיווק באינטרנט, בניית אתרים, ניהול רשתות חברתיות, קידום אורגני בגוגל, פיתוח עסקי וקידום ממומן בגוגל. היינו מהחברות הראשונות באילת שעוסקו בתחום הזה. ההצלחה שלנו היתה גדולה ומהירה ובעקבות זאת הבנו שאנחנו צריכים להגדיל את צוות העובדים שלנו. החלטנו שאנחנו מעתיקים את הפעילות שלנו לאזור המרכז שכבר אז היו לנו מספר לקוחות לא מבוטל במרכז, שלהם נתנו פתרון בדמות צוות עובדים מקצועיים שמומחה באון ליין מרקטינג או בפרסום ברשת".

שי דוד מר ווב, בניית אתרים, קורס קריפטו, קידום באינטרנט

שי ושותפו התמקמו במגדל השחר בגבעתיים מגדל IBM ישראל עם צוות של כ- 10 עובדים. "עבדנו עם החברות הגדולות במשק ניהלנו תקציבי עתק, עסקנו בהניית אתרים, ניהול קמפינים ברשתות חברתיות, קידום אורגני seo וניהול אסטרטגי של קמפיינים לחברות מהטופ בארץ. השותף שלי היה בחור מבריק בתחום והייתי עולה למרכז בשני וחוזר ברביעי בלילה במשך מספר שנים. היה מאתגר היה כיף ומעניין מאוד. חייתי על הקו אילת תל אביב כל שבוע עליתי בשעה 6:00 בבוקר וחזרתי אחרי 23:00 בלילה ותוך כדי המשפחה שלי גדלה והרגשתי שאני מפספס משהו. הטיסות מאילת לתל אביב וחזרה נעשו במטוס פרטי של השותף. "לשותף שלי היה מטוס פרטי ואיתו טסנו. ברבות הימים המשפחה גדלה והיינו בהריון של הבת השלישית שלנו ואז נפלה אצלי החלטה שאני רוצה לחזור ולהיות באילת. במקצוע בו בחרתי אני יכול לעבוד בכל מקום למעשה. למזלי בתקופה שבה עבדתי בחברת השיווק שלנו התמחיתי במגוון גדול של תפקידים החל מתחום הקריאייטיב וניהול קמפיינים נושאי תוצאות, ניהול מערכות CRA שתפקידם לנהל משימות בצוותים בנוסף קידום אורגני בגוגל וקידום ממומן בגוגל, קידום מאמרים אאוטבריין טאבולה, יוטיוב, הכל. כמות הידע שצברתי והניסיון בניהול הצוות דרשה ממני ללמוד ולהתפתח ולעמוד בקריטריונים שהשוק התחרותי הזה מעמיד.

פרסום באינטרנט וקידום ברשתות חברתיות רק התחיל בשנת 2014 תחום הפרסום באינטרנט, בניית אתרים, ניהול קמפייינם ופרסום ברשתות חברתיות היה בחיתוליו ורק התחיל לפרוח. העיתונות עדיין נצרכת ונקראת על נייר וחלק גדול מתקציבי השיווק מהמדיה המודפסת למדיה הדיגיטלית. דבר שאפשר למפרסמים לשלוט בהוצאות הפרסום שלהם בצורה יותר יעילה, לעקוב אחרי פעילות הגולשים והצופים בפרסומות שלהם בדמות אינטראקציות, הקלקות, צפיות, השארת פרטים ומעקב אחרי גולשים שמתעניינים בפרסום חדש – רימרקטינג. לתוך זה צמחתי עם התשוקה שלי והרצון העז שלי ללמוד ולהתפתח ולהבין יותר. ניצלתי כל רגע שהיה לי ללמידה והתפתחות. הלקוחות שהיו לי סיפקו לי את הניסיון ושילוב אסטרטגיות מרקטינג מתקדמות והטמעה שלהם בתוך הארגונים שלהם".


המשפחה – מרכז העולם

הסנטר שלי היא המשפחה
שי דוד עשה אתחול מחדש לעסקיו במשך כמה פעמים בחייו. "עשיתי 'ריסטרט' כמה פעמים בגלגול הזה. התחלתי ועזבתי את חיי הלילה, לאחר שהתמקצעתי בהם ברמה הגבוהה ביותר, בשלב השני העסק שפתחנו ועבדנו בו תל אביב ושוב למעשה עשיתי חישוב מסלול מחדש והבנתי שהסנטר זה המשפחה האישה והילדים. פרקנו את השותפות שהיתה בינינו וחזרתי לאילת. באילת התחלתי מאפס בלי לקוחות, בלי צוות והבנתי שאני יכול לעשות לבד ולא צריך צוות של 5 או 6 עובדים או משרד שעולה 20 אלף שקל בחודש. מצאתי את עצמי עובד מהבית מטפל בתינוקת חדשה שנולדה לנו ובונה הכל מהתחלה בפעם השנייה. זה לא קשה, זה מאתגר. להרבה אנשים יש את החלום לעבוד מהבית בלי בוס שיושב על הראש זה אפשרי אבל מצריך המון משמעת עצמית. סדר היום שלי מתחיל בבוקר עם פיזור הבנות בגנים. מסתובב כל היום ב'גיבוטים' ושורטים, שותה את הקפה שלי באחד החופים או בבית קפה צמוד לבית שלי ומיד לאחר מכן חוזר למחשב. מבצע שיחות זום עם לקוחות ברחבי הארץ ועם פרי-לאנסרים ברחבי העולם. היום הצוות שאני עובד איתו מורכב מאנשי צוות בהודו ובאוקראינה. בנוסף אני עוסק בתחום המסחר בקריפטו ושותף בעסק שעזר למעל 120 תלמידים לסחור בצורה מוצלחת בשוק הקריפטו, אנחנו משווקים קורס מסחר בקריפטו ומלמדים סוחרים מתחילים ומתקדמים, המסר שלי הוא שבסופו של דבר לכל עסק יש פוטנציאל מסוים, אך יש לדעתי גם עסקים שהפוטנציאל שלהם לא קיים. מה שחסר לעסק זה רק בן אדם מקצועי שיעזור לו לממש את הפוטנציאל של העסק שלו. להנגיש את העסק עבור הלקוחות הפוטנציאלים, להגדיל את החשיפה ללקוחות חדשים, להמיר לקוחות מתעניינים לכסף בקופה, או ללקוחות בפועל. לאחר מכם גם ללקוחות מרוצים וחוזרים".

שי דוד – מר ווב: פיתוח עסקי לעסקים וחברות, בניית אתרים, קידום בגוגל וניהול קמפיינים מבוססי תוצאות.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: