מבזקים

מהי חריטה במכונת CNC?

תוכן עניינים
מהי חריטה במכונת CNC

חריטה היא טכניקת חיתוך הנדרשת במצבים רבים ובעיקר בפריטים מורכבים. חריטה ב-CNC מבוססת על מכונות ממוחשבות שפועלות בדיוק רב על פי השרטוטים שנוצרו במסגרת תהליך התכנון.

באמצעות חריטה זו ניתן להסיר חומרים, ליצור אפקטים תלת ממדיים, לעבד לוחות וליצור מגוון צורות ודוגמאות.

בחריטה זו משתמשים בין אם לצרכים פרקטיים לתעשייה כמו הוספת מספר סידורי ובין אם ביצירת אלמנטים קישוטיים, הוספת מלל או מידע חשוב או לצרכי מיתוג.

חריטה במכונת CNC יכולה לעבוד על מגוון רחב של חומרים, בין אם מתכת, פלסטיק או עץ, אלומיניום, פלדה, נחושת, זהב ופלדלת אל חלד וליצור אובייקטים דו או תלת ממדיים. תכשיטים, חלקים נעים, שבבים ועוד חלקים שדורשים שימוש במכונה מעין זו.

חריטה מדויקת ועקבית

לחריטה במכונת CNC הרבה מאוד יתרונות אשר הופכים אותה לשיטה המועדפת בתחום.

בין היתרונות הרבים שיש לחריטה מסוג זה, ניתן לציין יעילות גבוהה, כי יכולת החריטה של המכונה מהירה מאוד והיא בעלת עמידות גבוהה והשימוש בה מתאים לתעשיות רבות.

המכונה מאפשרת שמירה על עקביות בתהליך החריטה והמהירות שלה יכולה לקצר משמעותית את זמן החריטה והעקביות יכולה לסייע בהפחתת טעויות אנוש, כך שלא יהיה צורך לתקן שגיאות או לחרוט בכלים חלופיים היות ותדירות השגיאה נמוכה במיוחד.

העקביות תורמת גם למידת האמינות של שימוש בתהליך זה, כי למעשה, המכונה תייצר אותן תוצאות כל פעם מחדש כך שאפשר להסתמך על ייצור מדויק.

שליטה מלאה וחסכונית לאורך התהליך

הסיבות לדיוק היא שהמכונה נשלטת על ידי מחשב המשמש לצרכי חריטה ומערכת הבקרה המרכזית של מכונת החריטה מבוססת על מערכת הפעלה מרכזית להדמיה כך שיש שליטה מלאה בתהליך ביחס לתוכניות.

התוכנה למעשה מחשבת את הדרך היעילה ביותר לחתוך את החומר בתהליך העבודה, כדי שהתהליך לא יהיה יקר או בזבזני כפי שהיה בעבר כאשר השתמשו בכלים ומכשירים אחרים לחריטה.

כל שצריך זה למעשה להזין מלכתחילה בתחילת הפרויקט את הנתונים המבוקשים והמחשב כבר ישלוט בפעולות החריטה המתאימות. החריטה כשלעצמה מתבצעת לרוב באמצעות מוטות הברגה או מוטות עגולים וכדומה.

חריטה לצרכי התעשייה השונים והמשתנים

ההתקדמות של מכונת CNC גבוהה והאוטומציה שכללה משמעותית את פעולתן של מכונות החריטה. כיום מדובר בהתאמה אישית בסטנדרט הגבוה ביותר כולל מהירות גבוהה ועבודה על חומרים גדולים ועבים במיוחד.

כמו כן, השכלולים שהתווספו למכונה מאפשרים היום להגיע לצורות מורכבות במיוחד.

במכונת CNC לחריטה משתמשים במגוון רחב של תעשיות: אלקטרוניקה, עיבוד שבבי, רכב, ריהוט ועוד. לכן נוטים להשתמש בחריטה בצורה זו פעמים רבים ובתוצרים רבים.

כלי החיתוך של המכונה עשויים בדרך כלל מפלדלת פחמן וכדומה – חומרים מוצקים שיכולים לעבד היטב חומרים צפופים ועבים ללא כוח גבוה, זאת בהשוואה למכונת לייזר שלעיתים מוגבלת בכך.

חריטה באופן זה מבוססת על נתונים מדויקת, כך שיש חיסכון בעלויות היות וכמעט אין אובדן של חומר גלם.

אין ספק שכניסתה של חריטה בטכנולוגיית CNC שינתה לחלוטין את פני התעשייה מבחינת חיסכון במשאבים, עבודה מדויקת ברמת דיוק שלא נראתה קודם לכן.

היבט נוסף שמשחק תפקיד בצורה זו: חריטה במכונת CNC נחשבת לשיטת עבודה בטוחה בוודאי לעומת השיטות המסורתיות, כי אין חשיפה לחלקים נעים או לכלים חדים והמפעיל לא בא במגע ישיר עם חלקים חותכים למיניהם.

חשוב מאוד לפנות מלכתחילה לחברה מובילה שמציעה חריטה ממוחשבת CNC עם צוות מיומן בתפעול המכונות ובליווי הפרויקט לאורך שלביו, מיצירת האב טיפוס ועד השגת התוצר הסופי הטוב ביותר.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: