מבזקים

החיזבאללה מתכונן למלחמה הבאה עם ישראל במתכונת שונה מהמוכר

תוכן עניינים

אתר חדשות לבנוני פרסם היום כתבה תחת הכותרת: "החיזבאללה מתכונן למלחמה הבאה עם ישראל, מאזורי הקלמון והגולן שבסוריה".

מעבר לאפשרות פריצת מלחמה בין ישראל לחיזבאללה, בחודשים הקרובים ישנן הערכות כי מלחמה שכזאת תהיה שונה מכל המלחמות שהיו בעבר, מבחינת אזורי חזית הלחימה, או באופן שהחיזבאללה ינהל מלחמה עתידית זאת.

בנושא זה אמר מקור רם דרג כי החיזבאללה ינהל את המלחמה הבאה שלו מאזורי הרי הקלמון שבמערב סוריה ומאזור הגולן הסורי שבמחוז קונייטרה, כדי להחזיר את מאזן האימה עם תל אביב.

המקור מעריך כי החיזבאללה ינסה לשגר את הטילים ארוכי הטווח שלו מאזור ג'ורוד הקלמון ושרשרת ההרים במזרח הקלמון, תוך שהוא מדמה פעילות "כאילו" סורית. כך יוכל להגן על מצבורי הטילים החבויים ועל אתרי השיגור שלו באזור, מפני מתקפות מטוסי הקרב של חיל האוויר הישראלי.

אותם מקורות מעריכים כי המרחבים העצומים של הרי הקלמון והטופוגרפיה ההררית שלה, מאפשרים לבצע ירי טילים בליסטיים ארוכי טווח, בצורה קלה ובטוחה.

המקורות טוענים גם, בניגוד למה שחושבים, כי החיזבאללה כבר סיים להכין את חזית הגולן, כך שיוכל לתפקד בכל עימות עתידי עם ישראל ולעשות שימוש בנשק החדש שהגיע לידיו בחזית זאת.

המקורות אומרים כי חלק מההפתעות שמכין החיזבאללה למלחמה הבאה עם ישראל, יהיו באזורים מהם תתנהל לחימה זאת והמרחבים מהם תתנהל הלחימה יהיו כה נרחבים, עד שישראל תתקשה להשתלט עליהם, או לפקח עליהם, או להשתלט עליהם.

מצד שני מעריכים המקורות כי לא מדובר רק באיומים שמפזר נאסראללה נגד ישראל, אלא שהחיזבאללה אכן נמצא במוכנות מלאה לכל מלחמה שתפרוץ, לא רק שהסיכוי למלחמה בין שני הצדדים לא ירד, אלא לדעת יודעי דבר היא כבר נמצאת מעבר לפינה.

הערות ברקע הכתבה:

ההערכות שהחיזבאללה ינסה להעביר את זירת העימות עם ישראל, אם וכאשר,אינן חדשות ומומחים רבים כבר העלו אפשרות זאת וגם הסבירו את הרקע והכוונות שמאחורי.

ישראל כבר הבהירה, לא רק לחיזבאללה, אלא גם לממשלת לבנון ולממשלות נוספות במערב,שאם יפרוץ עימות שכזה המהלומות הישראליות לא יוגבלו רק לאזורי הירי בפועל, אלא תתבצענה פעולת טיהור רחבות בהיקף שלבנון תהיה חלק מזה והיא תתכבד מנחת זרועה עד כדי הרס תשתיות עצום, שיחזיר את המדינה שנים רבות אחורה.

במידה והחיזבאללה יפעל משטח סוריה נגד ישראל, גם סוריה לא תנקה וכל מערך הלחימה המאיים על ישראל, אפילו שלא יופעל, יושמד.

חשוב לציין שבהרי הקלמון המזרחי פרוסים חטיבות הטק"א הכבדות מדגם סקאד, המהווים את זרוע המהלומה האסטרטגי ארוך הטווח של משטר אסד . כל מערך זה הכולל את חטיבות סקאד 155 ו-156 כמו גם יחידות דיוויזייה 3 שריון הפרוסות באזור, יכנסו לקטגוריה של "הסרת האיום" שישראל תפעיל עם פרוץ כל עימות בחזית הצפונית.

לגבי חזית הגולן, ידוע על פי תצפיות המורדים באזור, כי החיזבאללה תגבר מאוד את המערך הרקטי שלו במחוז קונייטרה, מתוך כוונה אחת והיא לאיים על ישראל. במקרה והמערך יופעל, הוא יושמד יחד עם כל מערכי הכוחות הזרים של הציר האירני, שהתבססו לאורך גבול הגולן עם ישראל. ראש ממשלת ישראל דיבר על איום זה במפורש, טרם צאתו לפגישה עם נשיא רוסיה-פוטין.

החיזבאללה צריך לקחת בחשבון כי במידה ומערכיו באזור הגולן יושמדו, הרי שהדרך לכפריו בדרום לבנון תפתח בפני כוחות המורדים ואלנוצרה, הצמאים לנקמה על מעשי ההרג שבצעו כוחות החיזבאללה בסוריה. בשנים האחרונות . החיזבאללה מסכן לא רק את המערך הלוחם שלו. הוא מסכן את משפחותיו ואת הישובים שלו.

צריך להיות ברור לכל כוחות הפרוקסי האירנים המנסים להתבסס במחוז קונייטרה כי אין מצב שישראל תסכים לעובדה זאת ובמוקדם או במאוחר האיום יוסר, אם לא בדרכי שלום אזי בדרכים אחרות.

לא אלמן ישראל!

מאת: צביקה נציב http://nzivnet.com/articles/4277

מפת פריסת הכוחות בג'רוד ערסל
קלמון

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: