מבזקים

כיצד מגיעים לאלפי קרנות פילנתרופיות בישראל?

תוכן עניינים

ממש כפי שעסק אינו יכול לחיות ללא לקוחות, כך עמותות אינן יכולות לחיות ללא קרנות סיוע, וכיוון שעמותות באות להפיץ טוב, לתקן ולסייע מבלי שמטרת רווח תעיב על רמת המוסריות והנתינה, חשוב ביותר לספק להן מקור חיים – חשוב למצוא עבור כל אחת ואחת את מקור המימון לו היא זקוקה בכדי להמשיך ולתפקד כהלכה. מכאן שלא מעט עמותות מבקשות להיחשף למאגרי מידע שמכילים פרטי התקשרות של קרנות פילנתרופיות, כאשר היעד האולטימטיבי הנו מאגר עצום שמראש מקוטלג לתתי נושאים, כך שהסיוע יימצא באופן הנוח והמהיר ביותר.

בחירה שלכם

מציאת קרנות פילנתרופיות עשויה להיות משימה פשוטה ובאותה נשימה עשויה להיות משימה שדורשת זמן רב עבור מחקר וחיפוש. כיצד זוכים ליהנות מהאופציה הראשונה – מזיהוי מהיר ויעיל? ובכן יש להכיר מאגרי מידע רלוונטיים, כאשר לא פעם נדרשים לשלם עבור כך – עבור עבודה מאומצת ויעילה.

חלוקה לקטגוריות

יעד שמוטב להכיר הנו אתר "אטלס". מדובר באתר שמכיל אינספור קרנות פילנתרופיות, הן מהארץ והן מהעולם, כאשר הליך ההתמצאות נוח ביותר – באמצעות חלוקה למגוון תחומי פעילות. אי לכך ניתן למצוא עשרות קרנות פילנתרופיות עבור עמותות שעוסקות בשירותי בריאות וניתן למצוא עשרות קרנות פילנתרופיות עבור עמותות שעוסקות באיכות הסביבה. מכאן שההתמצאות מאוד נוחה ואף מבטיחה עזרה רבה, אך יחד עם זאת יש לדעת שמדובר בסוג המאגרים שדורשים רישום בתשלום, אך גם ניתנת התנסות חינמית, משמע ההחלטה שמקבלים מושכלת – מושתתת בהתאם לאיכות הביצועים. מי שייבחר באופציה זו, יימצא שהתשלום מושפע מסוג היקף העזרה, כך שבין היתר מתאפשר לשלם מעט יותר וליהנות משירותי ליווי מקצועיים עבור הגשת הבקשה.

יותר עמותות מאשר קרנות

חשוב להבין שגם אם איתרתם חמש קרנות פילנתרופיות שפועלות לטובת המגזר השלישי, עדיין מדובר בכמות מזערית, וזאת כי קחו בחשבון שלא רק אתם פונים אליהן, אלא גם מגוון עמותות נוספות, כך שהתחרות על כל תרומה מאוד גדולה, ולו כי יש יותר עמותות מאשר קרנות. אי לכך רצוי להשקיע כראוי בשלב הגשת הבקשה, משמע ראוי להגיש בקשה מקצועית, שבין היתר מתארת את פעילות הקרן עד כה, לצד התמקדות בהישגים ויעדים.

תשלום רווחי

מבט מהיר על הנתונים מגלה שלא מעט תרומות מגיעות לעמותות בארץ באמצעות סיוע של קרנות מחו"ל, אך עדיין רוב העמותות אינן מודעות לפוטנציאל הגדול שגלום בגיוס כספים מחו"ל, וגם אם הן כן מודעות לכך, הן אינן יודעות כיצד לנצל זאת. מכאן שאם נעצור לבחון את הנתונים, נמצא ש2.5 מיליארד דולר מוזרם לעמותות בארץ מאלפי קרנות בחו"ל, וזאת לצד 250 מיליון דולר שמוזרמים מקרנות מקומיות. מכאן שעל מנת לקבל נתח מסך התרומות יש צורך בסיוע מקצועי – הן על מנת להיחשף למאגר הגדול (באופן נוח להתמצאות) והן על מנת להתנהל במקצועיות אל מול הקרן. מכאן שגם אם יש לשלם על כך, חשבון פשוט מראה שהדבר ללא ספק כדאי.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: