מבזקים

המונחים אימא ואבא הוחלפו בצרפת להורה 1 והורה 2

תוכן עניינים

האסיפה הלאומית של צרפת הצביעה בעד תיקון להסיר את המונחים אימא ואבא מהטפסים בבתי הספר המדינה, ובמקומם הונחו בתי הספר להשתמש במינוחים הורה 1 והורה 2

גבריאל ודררו | ט"ו באדר א' תשע"ט | יום רביעי 20 בפברואר 2019 | מערכת ישראל ניוז

התיקון שנתקל בביקורת מצד השמרנים במדינה ותואר על ידי מפלגות שמרניות ברפובליקה כסכנה לחברה, עבר כחלק מהצעת חוק חדשה הנוגעת לבתי הספר, נחשב על ידי מפלגת השלטון במדינה כצעד הכרחי כדי להביא את בתי הספר בצרפת לעלות בקנה אחד עם החוק הצרפתי לנישואים חד-מיניים של 2013.

הצעת תיקון לחוק בתי הספר במדינה מבקשת למחוק את השימוש בכינויים אמא ואבא בכל הניירת הרשמית של מערכת החינוך ולהחליפה בכינויים ניטרליים, כדי לא להדיר משפחות חד-מיניות. בתי הספר בצרפת צפויים לבצע בקרוב שינוי פורץ דרך בהתייחסותם לתא המשפחתי מעתה, יופסק השימוש במילים 'אמא' ו'אבא' ויוחלף ב'הורה 1' ו-'הורה 2'. הסיבה? האסיפה הלאומית הצרפתית סבורה שכך משפחות מכל הסוגים, כמו למשל משפחות שבהן יש הורים חד-מיניים, לא ירגישו מודרות על ידי השיח החינוכי.

הצעת החוק לתיקון חוק בתי הספר במדינה כבר עברה בשבוע שעבר בקריאה ראשונה באסיפה הלאומית, וזכתה לתמיכה נרחבת, בין השאר ממפלגת השלטון בראשותו של נשיא צרפת עמנואל מקרון, והיא צפויה לעבור לאישור בסנאט עוד השבוע. "מטרתו של התיקון היא לעגן בחוק את הגיוון הקיים במשפחותיהם של ילדים בטפסים הרשמיים של מערכת החינוך", אמרה חברת האסיפה הלאומית ואלרי פטי, שניסחה את התיקון לחוק, והוסיפה כי החוק הקיים אינו מכיר בקיומן של משפחות חד-מיניות.

נוסח התיקון המוצע לחוק קובע כי לשם מניעת אפליה, ההרשמה לבתי הספר, הרישום לכיתות, אישורי ההורים וכל הטפסים הרשמיים האחרים יאזכרו מעתה רק 'הורה 1' ו-'הורה 2'.

 

 

שר החינוך והנוער הצרפתי, ז'אן מישל בלנקר. צילום: AFP
שר החינוך והנוער הצרפתי, ז'אן מישל בלנקר. צילום: AFP
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: