מבזקים

הקשיבו נא – איך אוזניות אלחוטיות עובדות ומה כדאי לדעת?

תוכן עניינים

האם עצרתם אי פעם לחשוב על האופן בו חפצים אלחוטיים בכלל ואוזניות אלחוטיות בפרט עובדים? איך זה יתכן שאנחנו שומעים צלילים שמועברים דרך האוויר? כל מה שצריך לדעת

שולה הלוי

 

הוותיקים יותר שבין הקוראים בוודאי זוכרים את ההתרגשות כשבבית המשפחה הופיע לראשונה טלפון-אלחוטי, איתו אפשר היה לדבר עם הקרובים והאהובים כשיד אחת מחזיקה את האפרכסת והרגליים משוטטות רחוק ככל הניתן מהבסיס, הצעירים שביניכם בוודאי נולדו עם סלולרי בכף היד, לפחות בדור השני, וכולנו כאחד השתמשנו ועודנו באוזניות חוטיות.

בעשור האחרון נכנסו טכנולוגיות אלחוטיות לשימוש במכשירים רבים, ואנחת רווחה נשמעה בקרב כל מי שניסה להתיר לא פעם את הפלונטר. איפה עומדים הדברים נכון להתשע״ט? לפניכם מורה נבוכים קצר לסוגי האוזניות האלחוטיות השונות, ומה חשוב לקחת בחשבון לפני שקונים זוג.

 

איזה סוגי אוזניות יש?

גם אם נדמה שכל האוזניות האלחוטיות עובדות באותה הצורה, ניתן לומר שישנם שלושה סוגים נפוצים. הסוג הראשון הוא אוזניות אלחוטיות שמשתמשות בגלי רדיו, שהם קרינה אלקטרומגנטית בתדרים שבין 3 קילו-הרץ ועד ל-300 גיגה-הרץ. אוזניות אלחוטיות מבוססות גלי רדיו יאפשרו לכם לשמוע את מה שמשודר בטלוויזיה או בסמארטפון עד מרחק של כ-30 מטרים, כל עוד אין יותר מדי דברים שעומדים בדרכם האווירית.

 

הסוג השני הנפוץ הוא אוזניות אלחוטיות המשתמשות בטכנולוגיית בלוטות׳. טכנולוגיה זו, המכונה בעברית גם "שן כחולה", משדרת וקולטת גלי מיקרו באורכי גל קצרים ומשמשת בעיקר לחיבור בין חפצים במרחב האישי. טכנולוגיה אלחוטית זו הפכה לנפוצה ביותר בעשור האחרון והיא מופיעה כמעט בכל מכשיר: מכוניות, מדפסות, שעונים חכמים, מתקני כושר וכמובן בדגמי אוזניות אלחוטיים הנפוצים.

 

הסוג השלישי והיחסית חדש בחבורה הן אוזניות שמתחברות באמצעות ה-WiFi. טכנולוגיית WiFi מאפשרת למכשירים להעביר נתונים ביניהם באופן אלחוטי באמצעות גלי מיקרו. אוזניות בטכנולוגיות WiFi מתחברות לרשת האינטרנט האלחוטית, ומאפשרות לכם לנדוד איתם למרחקים גדולים יותר ממקור הניגון, הכל בכפוף לגרסת הפרוטוקול של הרשת.

אבל איך תדעו איך לבחור?

בכל שנה יוצאים לשוק אינספור דגמים של אוזניות אלחוטיות, כדי שתוכלו לבחור ביניהן טוב יותר, תצטרכו להגדיר את מטרת שימושן. כך, אוזניות אלחוטיות שנועדו לשיחות טלפון ביום יום, לא ינגנו לכם שירים באיכות מרבית, ואלו שנועדו לשימוש בעת פעילות גופנית (בים וביבשה) יספקו לכם בידוד מרעשים חיצוניים, אבל תצטרכו להכריע בין אלו הקומפקטיות שנכנסות ישר לאוזן לבין אוזניות קשת. אחרי שהגדרתם את המטרה, נסו להעריך את פרקי הזמן ואופי השימוש, נניח: כמה זמן אתם מאזינים למוזיקה בשעת תנועה לעומת כמה אתם מדברים בטלפון. טיפ: אם יש לכם iPhone תוכלו להיעזר בניתוח היומי ב-Screen Time.

נוחות היא עניין יחסי

יש מי שנוח לו להסתובב עם אוזניה בתוך האוזן, אחרים מרגישים ביטחון באחיזת הקשת האיתנה. אוזניות In Ear נכנסות לתוך אפרכסת השמע והן קובעות את מקומן בעזרת מתאמי סיליקון למבנה האוזן שלכם, עד כמה שניתן. אתם מכירים אותן בדמות אוזניות אלחוטיות לריצה – אלו נחשבות קלות משקל וקלות לשימוש בעת ביצוע פעילות גופנית. אוזניות On Ear גדולות יותר, ונחשבות פחות נוחות לנשיאה, אך הן מגיעות ברוב המקרים באיכות סאונד טובה יותר ומשחררת את המאזינים מהצורך לסדר את האוזניה שסררה.

איכות הסאונד היא לא עניין יחסי

אם שאלת איכות הסאונד היא זו שמשחקת תפקיד מרכזי, הקדישו זמן לבדיקת הדגמים שאתם מתלבטים ביניהם במו אוזניכם, ואל תסתפקו בביקורות גולשים באתרי קניות. האם לזה התכוון המשורר ב"טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים"?

אחרון חביב: חוויית משתמש

להשתחרר מהכבלים המסורבלים והמסתרבלים בינם לבין עצמם זה השלב הראשון, החלק השני והלא פחות חשוב הוא לבחור אוזניות שמגיעות עם חוויית משתמש פשוטה ונוחה לתפעול. שימו לב לדברים כמו איך משנים את עוצמת השמע, או מעבירים בקלות בין תחנות רדיו או רצועות שירים, וכמה קל לעצור את כל אלו לטובת שיחה נכנסת. האזנה נעימה.

earphone_new

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: