מבזקים

ה- FDA העניק אישור חירום לתרופה פאקסלוביד של חברת פייזר נגד קורונה

תוכן עניינים

משרד הבריאות העניק אישור חירום לתרופה פאקסלוביד (Paxlovid), תרופה אנטי-ויראלית של חברת פייזר לטיפול בקורונה המעכבת פעילות אנזים פרוטאז שהכרחי בתהליך השכפול של הנגיף בגוף

רות קרייתי | כ"ב בטבת תשפ"ב | יום ראשון 26 בדצמבר 2021 | מערכת ישראל ניוז

משרד הבריאות וחברת פייזר חתמו על הסכם לרכישת התרופה, והיא צפויה להגיע בימים הקרובים לישראל. התרופה האנטי-ויראלית פאקסלוביד אושרה בשבוע שעבר באישור חירום על ידי ה- FDA. התרופה מעכבת את האנזים שנמצא בתהליך השכפול של הנגיף בגוף.

תרופה ביתית של פייזר נגד קורונה
ה- FDA אישר את התרופה של פייזר פאקסלוביד (Paxlovid) לטיפול ביתי

התרופה פאקסלוביד שהיא אנטי-ויראלית הניתנת בטבליות, מיועדת לחולי קורונה עם תסמינים קלים עד בינוניים בלבד ונמצאים בסיכון גבוה לסיבוכי הקורונה. התרופה מיועדת לטיפול ביתי וניתנת 3-5 ימים מתחילת התסמינים למשך 5 ימי טיפול.

אישור חירום לתרופה של פייזר

אישור החירום שהוציא ה- FDA לתרופה של פייזר מבוסס על תוצאות המחקר בפאזה 2/3 שהראו כי התרופה מפחיתה את הסיכון היחסי לתחלואה קשה, לאשפוז ולתמותה ב- 89% אחוז, אצל חולים שטופלו בתוך 3 ימים מתחילת התסמינים, ללא מקרי מוות בקבוצת הטיפול. תוצאות דומות נראו אצל אלו שטופלו תוך 5 ימים מהופעת התסמינים.

מדובר במנגנון פעולה שאינו תלוי וריאנט. הפעילות האנטי ויראלית של התרופה נשמרת בתנאי מעבדה מול וריאנטים שונים. במבחן ביוכימי, וריאנט האומיקרון לא הפחית את הפעילות התרופה.

תופעות הלוואי שנצפו במחקר היו מתונות ודומות בין קבוצת הטיפול לבין קבוצת הפלצבו. כל אלה מאשרים יעילות ופרופיל בטיחותי טובים.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: