מבזקים

יום המאבק הבינלאומי באלימות נשים: איך להיפרד ולהישאר בחיים?

תוכן עניינים

לרגל יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים, ארגון המיילדות בישראל ופורום מיכל סלה, עורכות הרצאה בשידור חי בהשתתפות רונית לב ארי, קרימינולוגית מומחית באלימות במשפחה בנושא: איך להיפרד ולהישאר בחיים?

מימי קרוננברג | כ"ז בחשוון תשפ"ג | יום שני 21 בנובמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

בהרצאה יוענקו כלים משמעותיים וערך רב אשר חשובים לנקודת היציאה שהיא הרגישה ביותר ולכן רוב מקרי הרצח של נשים בידי בן זוגן מתרחשים על רקע רצון האישה להיפרד. ההרצאה מציגה את תמרורי האזהרה בזוגיות ומנחה מה לעשות ומה אסור לעשות.

להישאר בחיים | ארגון המיילדות בישראל

לילי בן עמי, מנכ"לית פורום מיכל סלה, הסבירה כי: "היעד שלנו הוא אפס נרצחות בשנה. אני מברכת על הצטרפותו של ארגון המיילדות ועל שילוב הכוחות יחד עם פורום מיכל סלה, במסע אל היעד. שיתוף הפעולה מסייע להעלאת המודעות הציבורית לעובדה שמניעת רצח נשים זו המשימה של כולנו. רצח נשים בביתן אינו גזירת גורל".

אסנת לוי, מיילדת בבית חולים ציבורי וראש ועדת הסברה בארגון המיילדות בישראל הוסיפה כי: "המאבק באלימות נגד נשים הוא שליחות ציבורית עבורנו המיילדות שפרוסות בכל רחבי הארץ. העובדה שאנחנו פוגשות מדי שנה כ – 180,000 נשים שמגיעות ללדת מאפשרת לנו גם להיות ממש אקטיביות כל השנה ולפעול לאיתור מוקדם של נפגעות אלימות באמצעות תמרורי האזהרה".

ההרצאה תתקיים ביום חמישי ה – 24.11.2022 בשעה 20:00. ההשתתפות מיועדת לנשים בלבד והכניסה מתבצעת ללא תשלום מתוך קהילת הפייסבוק הסגורה הנקראת מילה של מיילדת. הקבוצה מונה כ – 4,500 נשים ומנוהלת על ידי מיילדות מקצועיות ומאפשרת לכל אישה להעלות שאלה, גם באופן אנונימי ולקבל תמיכה ומענה מקצועי ומבוסס ראיות. הכניסה לקבוצה בקישור זה

פורום מיכל סלה פועל להצלת חיים ולמניעת אלימות כלפי נשים באמצעות חדשנות וטכנולוגיה ומודעות ציבורית רחבה לזיהוי תמרורי אזהרה בזוגיות. העמותה הוקמה במאי 2020 בעקבות הרצח של מיכל סלה ז"ל בביתה באוקטובר 2019 על ידי האיש שלה ואב ביתה.

ארגון המיילדות בישראל, הוא האיגוד המקצועי המייצג של 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ, מיילדות הבית והקהילה. הארגון פועל בהתאם לרוח הזמן לקידום המיילדות, העמקת הכשרתן והרחבת סמכויותיהן. מדובר בנשות מקצוע, בעלות רישיון של מיילדת מוסמכת, אשר ניתן להן על ידי משרד הבריאות בחלוף 6 שנות הכשרה וזאת לאחר לימודים של 4 שנות לימודי סיעוד לתואר אחות מוסמכת וכשנתיים נוספות לתפקיד מיילדת אשר מנהלת את תהליך הלידה בחדר הלידה.

בימים אלו מקדם ארגון המיילדות בישראל, מודל ליווי הריון רציף על ידי מילדת ביחד עם משרד הבריאות, קופות החולים והאיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה, תוך שימת דגש על מימוש זכויות רפואיות ויצירת פרוטוקול אישי, עבור כל אישה במהלך כל ההיריון ולא רק ברגע השיא של הלידה. בשלב יישום המודל, במהלך המפגשים בין המיילדת לאישה ההרה, המיילדת גם תוכל לאתר סימנים המעידים על כך שמדובר באישה המתמודדת עם אלימות ולסייע לה באופן אישי.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: