מבזקים

מנהגי שבועות וביכורי תינוקות

תוכן עניינים

לרגל חג השבועות, ארגון המיילדות בישראל, האיגוד המקצועי המייצג של 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים, מיילדות הבית והקהילה מגיש עובדות מרתקות על כמה מהמנהגים הייחודיים של החג

רות קרייתי | ב׳ בסיוון ה׳תשפ״ג | יום שני 22 במאי 2023 | מערכת ישראל ניוז

חג השבועות, המכונה גם חג הביכורים וחג הקציר, מייצג את החידוש והיצירה לאורך כל השנה. במסגרת חג זה, נהוג להציג את ביכורי השדה והארץ. מקובל להביא את התוצרת החקלאית הראשונה של העונה בטנא חגיגי כסמל לחגיגות ימים עברו, בו הביאו בני ישראל את ביכוריהם לבית המקדש לכוהנים. בנוסף למשמעות החקלאית החג גם מציין את האירוע המכונן שבו ניתנה התורה לעם ישראל.

באדיבות ארגון המיילדות בישראל

במרוצת השנים, עם תקומת המדינה, התרחב מנהג הביכורים, וקהילות רבות החלו להציג ולהתגאות בביכורי תינוקות. כל התינוקות שנולדו בשנה האחרונה, מובאים לטקס חגיגי במסגרת חג השבועות. טקס הביכורים לתינוקות הוא בעל חשיבות עצומה שכן הוא משמש תזכורת לערכים הנצחיים הקושרים את עם ישראל יחד. המנהג של ביכורי תינוקות, מצוין גם בימינו, בקיבוצים, מושבים ובחלק מהערים בארץ.

על ידי ציון הגעתם של חיים חדשים, במהלך חג השבועות, משפחות וקהילות מחזקות את קשריהן ומאשררות מחדש את מחויבותן המשותפת לשימור המסורת למען הדורות הבאים. הדימוי העדין של הקטנטנים המוצג כחלק מטקס הביכורים משמש סמל לתקווה, המשכיות וכוחה המתמשך של האמונה.

עוד נהוג בחג השבועות, לקרוא את מגילת רות בבתי הכנסת. המגילה מספרת על שתי נשים עוצמתיות, רות ונעמי, כלה וחמותה, שאיבדו כל כך הרבה ועדיין, למרות הכל, דבקו אחת בשנייה, דבקו בחיים. כנגד כל הסיכויים רות הקימה את שושלת דוד.

גם חברות ארגון המיילדות בישראל, זוכות בכל יום מחדש, לחוות עצמה נשית. לפגוש נשים שלא מוותרות ונלחמות על ההיריון והלידה. הן זוכות ללוות אותן במהלך ההיריון, בקהילה ובמחלקות האשפוז ובלידתן בחדרי הלידה ובלידות הבית. הן זוכות לראות אותן מציגות את פלא הבריאה – את ביכוריהן, התינוקות שנולדו.

ארגון המיילדות בישראל, הוא האיגוד המקצועי המייצג של 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ, מיילדות הבית והקהילה. הארגון פועל ברוח הזמן לקידום המיילדות, העמקת הכשרתן והרחבת סמכויותיהן. מדובר בנשות מקצוע, בעלות רישיון של מיילדת מוסמכת, אשר ניתן להן על ידי משרד הבריאות בחלוף חמש וחצי שנות הכשרה וזאת לאחר לימודים של ארבע שנות לימודי סיעוד לתואר אחות מוסמכת וכשנה וחצי נוספים לתפקיד מיילדת. בימים אלו מקדם ארגון המיילדות, את מודל ליווי הריון רציף ביחד עם משרד הבריאות, קופות החולים והאיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה, תוך יצירת פרוטוקול אישי, עבור כל אישה במהלך כל ההיריון ולא רק ברגע השיא של הלידה. מידע נוסף על ארגון המיילדות בקישור הבא:

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: