מבזקים

למה חשוב להקשיב גם לעובדים

תוכן עניינים

 

הקשבה לעובדים היא אלמנט חשוב מאוד בכל הנוגע ליצירת מרקם אחיד בארגון, כזה אשר מעיד על תרבות של מחוברות שיכולה להוביל להצלחת הארגון בין היתר מאחר ועובדים שמרגישים כי מקשיבים להם בדרך כלל יתנו תפוקה טובה יותר מכיוון שהם מרוצים ממקום עבודתם ומרגישים שרואים בערכם. למעשה, ארגונים אשר מקשיבים לעובדים שלהם יוכלו גם לגבש בהתאם לכך תובנות יעילות למדי בכל הנוגע לשיפור חווית העובד, כך שהעובדים יהנו יותר במהלך שעות העבודה שלהם ולפיכך, יחוו מעין עלייה במוטיבציה שתועיל לכולם. אז למה חשוב להקשיב גם לעובדים, כיצד יוצרים עבור העובדים סביבת עבודה טובה ומכילה יותר ומה עוד עליכם לדעת באשר לנושא זה? ובכן, בכתבה זו החלטנו להסביר לכם כל מה שתצטרכו לדעת על הנושא של הקשבה לעובדים בקרב ארגונים גדולים וכל היוצא בכך.

מדידה מבוקרת של נתונים

הקשבה לעובדים הופכת להיות יעילה פי כמה כאשר מבצעים אותה בצורת איסוף נתונים מדויקת שכן, בהינתן נתונים מדויקים באשר לחווית העובד של כל עובד ועובד בארגון שלכם תוכלו בהחלט לשפר את תנאי העובדים בהתאם לרצונם ובכך בעצם לשפר את המוטיבציה שלהם ואת התפוקה שלהם כאחד. לשם כך, מומלץ מאוד לערוך מדידה מבוססת סקר, כזו אשר לוקחת בחשבון מספר שיקולים ארגוניים על מנת שהארגון יוכל להגדיר לעצמו יעדים שנתיים למדידה ולהשתפר באופן עקבי בהתאם.

סקרי ליבה חשובים שכדאי לכם לכלול בתהליך

  • סקר מחוברות – סקר מחוברות הוא בעצם סקר ליבה אשר כל ארגון ששם בראש מעיינותיו את הנושא של הקשבה לעובדים אמור לבצע. למעשה, סקר זה בוחן את מידת המחוברות של כל עובד לארגון וכן גם את האופן בו אותם עובדים חווים את סביבת העבודה שלהם, בהתאם להיבטים כדוגמת שביעות רצון מהתפקיד, תחושת משמעות, התפתחות מקצועית, איכות הקשר עם המנהל הישיר וכדומה.
  • סקר מנהל ישיר – סקר מנהל ישיר הוא בעצם סקר שמטרתו העיקרית היא לבחון מה העובדים חושבים על המנהלים הישירים שלהם מבחינת היבטים כדוגמת יכולות מנהיגות, מקצועיות, העצמה, אכפתיות עבור הצוות וערכים. סקר זה מאפשר לכל ארגון לזהות את נקודות החוזקה של כל מנהלי הצוותים בנוסף לנקודות התורפה שלהם, כך שיהיה אפשר לזהות באופן ישיר מה גורם למנהלים מסוימים להיות מוצלחים ולתרגם זאת לעבר מנהלים אחרים ומנגד, לזהות נקודות תורפה על מנת שיהיה ניתן לדעת על מה אפשר לעבוד.
  • התאקלמות עובדים – סקר התאקלמות עובדים (או אונבורדינג) זהו בעצם סקר אשר בוחן את חווית הקליטה וההתאקלמות של עובדים חדשים אשר מתקבלים אל התאגיד. סקר זה מתבצע על פני מספר נקודות זמן ומטרתו העיקרית היא לאסוף נתונים על מנת שיהיה ניתן לשפר את חוויתם של עובדים חדשים ולספק להם התאקלמות נוחה ככל הניתן.

קרדיט לתמונה Freepik

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: