מבזקים

איך מזהים סימנים לבגידה אצל בן/בת הזוג ?

תוכן עניינים

כשזה נוגע לאהבה, בגידה יכולה להיות אחת החוויות הכואבות וההרסניות בחייו של אדם. בתחום היחסים הרומנטיים, בגידה מקושרת לרוב עם בגידה פיזית או רגשית. שיעורי הבגידות בחברה של ימינו רק הולכים וגוברים, ומיותר לציין את ההשפעה שיש לכך על מערכת היחסים או על הילדים, אם גם הם נמצאים בתמונה. יש לא מעט סימנים שעשויים להצביע על כך שבן/בת הזוג בוגדים, אך עבור אנשים רבים – הטלפון הנייד מהווה טריגר מרכזי. ברגע שבן/בת הזוג לא מסכים לשני לצפות בטלפון, מוחק שיחות, מוחק היסטוריית גלישה ועוד, הדבר מעלה חשדות מובהקים שאכן יש שם מה להסתיר.

"ועם זאת, עם התפתחות הטכנולוגיה, היום הפך קל יותר לאנשים להסתיר את מעשיהם ולתקשר עם אחרים מבלי שיגלו אותם. כאן יכול להיכנס לתמונה חוקר פרטי – שהרי איש מקצוע כזה יכול לעזור לחשוף את האמת ולספק את הראיות הדרושות כדי לאשר או להכחיש אותן. ברוב המקרים, בן/בת זוג בוגדים לא ישמרו את "סימני הבגידה" רק לעצמם – הם ישנו הרגלים, ההתנהגות שלהם עשויה להפוך למוזרה, יחולו שינויים באורח החיים שלהם כמו היעדרויות פתאומיות מהבית או שיצוצו סיבות חדשות ליציאה מהבית ואפשר להמשיך כך – אבל הנקודה כבר ברורה" אומר לנו עמי ג'רבי, חוקר פרטי בגידות (לאתר העסק לחץ כאן >> ).

אז למה אנשים בוגדים?

בגידה היא לא אירוע חד גוני, היא סוגיה מורכבת – למעשה, הרבה יותר מורכבת ממה שאנחנו חושבים ומן הסתם שאין על שאלה זו תשובה אחת מוחלטת. כן ניתן לומר, שהמניעים לבגידה עבור אנשים מסוימים כוללים חוסר סיפוק במערכת היחסים הנוכחית שלהם, וזה עשוי להתבטא כתוצאה מריבים מתמשכים, חוסר באינטימיות או תחושה של אובדן המשיכה כלפי בן/בת הזוג.

אחרים עשויים לבגוד כתוצאה מצורך פסיכולוגי או רגשי בסיסי. עבור אנשים מסוימים, מדובר בהתמכרות לכל דבר – בדיוק כפי שאנשים מתמכרים להימורים, לעישון או לאלכוהול. הבגידה גם עשויה להיות ביטוי לרצון להתרגשות או דרך ייחודית לשבור את השיעמום בחיי היומיום. עבור אנשים מסוימים, מעשה הבגידה עשוי גם להיות השתקפות של בעיות אישיות עמוקות יותר, כגון ביטחון עצמי נמוך, טראומות מהעבר ועוד.

האם יש אנשים שהסיכוי שלהם לבגוד גדול יותר מאחרים?

כן, מפתיע אולי לדעת אך מחקרים מדעיים מצביעים על כך שלאנשים מסוימים יש סיכויי בגידה גבוהים יותר מלאחרים, ויש גורמים שונים המשפיעים על הסבירות שאדם מסוים יבגוד – זה כולל את הרקע המשפחתי שלו, המצב הנפשי שלו והחוויות שעבר בחייו.

למשל, הרקע המשפחתי ממלא תפקיד משמעותי בעיצוב ההתנהגויות והעמדות של אדם כלפי בגידה. אדם שמגיע מחינוך נוקשה עשוי לרמות יותר ולמרוד, ומישהו ממשפחה מפורקת עם היסטוריה של בגידה עשוי בכלל לא לראות זאת כדבר בעייתי. עם זאת, חשוב לציין שזה לא הגורם היחיד שיש לקחת בחשבון ואי אפשר להסתמך רק עליו.

מצבו הנפשי של בן הזוג, למשל יכול להיות גם תורם מרכזי להתנהגות הבוגדנית. לדברי פרופסור אסתר פרל, דמות סמכותית ידועה בנושא הפסיכולוגיה של הבגידה – במקרים רבים, בגידה היא שיקוף של מאבק פנימי המתרחש בנפשו של הרמאי.

הסימנים לבגידה אצל בן/בת הזוג

רבים חושבים שבגידה היא דבר שאי אפשר לדעת האם הוא אמיתי ונכון. אמנם אי אפשר לגלות את האמת מבלי לבצע מעקבים ברורים בעזרת הטכנולוגיה שיוכיחו לנו אותה, אך ניתן לגלות בקירוב על פי הסימנים הבאים:

שינוי בדפוסי התנהגות

  • שינוי פתאומי ביחס אליך, כגון תשומת לב וחיבה מוגברת, או לחילופין: חוסר סבלנות פתאומי, האשמות והתפרצויות זעם ללא סיבה נראית לעין.
  • שינוי במראה, סגנון לבוש חדש או התמקדות מוגברת בטיפוח.
  • היעדרויות תכופות מהבית, חזרה באיחור או עזיבה לפרקי זמן ממושכים (לרוב זה יבוא עם תירוץ של "עבודה").

שינויים ביחסים אינטימיים

  • חוסר במגע פיזי המעיד על חיבה כגון חיבוקים או נשיקות.
  • חוסר ייזום או הימנעות מיחסים מיניים, או חוסר התלהבות במהלך פעילות מינית.

סימנים חשודים

  • חיובים או הוצאות שאינך מכיר/ה בכרטיס אשראי.
  • ריח של כתמי בושם או שפתון על הבגדים.

מצבי רוח והתנהגות מוזרה

  • שינויים בלתי צפויים במצבי הרוח, כגון כעס פתאומי או נחמדות יתר על המידה.
  • הסברים לא מובנים על בילוי עם אדם אחר.
  • צורך מוגבר בפרטיות, באופן חריג מדי ביחס לרגיל.

 

מובן מאליו לציין כי סימנים אלו אינם בהכרח מעידים על בגידה, אך ככל שאת/ה מזהה יותר סימנים מאלה אצל בן/בת הזוג שלך, כך ה"נורות האדומות" צריכות להידלק – וזה כנראה גם הזמן המתאים ביותר לפעול באופן צמוד ולעקוב אחרי ההתרחשויות החשודות. חשוב גם לזכור, שבגידה היא סוגיה מורכבת ויש לה סיבות שונות ומגוונות – אז למרות שהנטייה האנושית הטבעית של חלק מאיתנו היא להאשים את עצמנו, כאילו גם לנו יש חלק בעניין – זה לא בהכרח נכון. פעמים רבות, כפי שאמרנו מדובר על סימנים שחלקם מולדים, מוטמעים בחינוך שאותו אדם קיבל בילדות או נובעים כתוצאה ממצב רגשי מסוים.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: