מבזקים

הצורך בעורך דין לשון הרע

תוכן עניינים

בתקופה של הודעות ווטסאפ ויראליות וסרטוני טיקטוק עם חשיפה רחבה, פרסום לשון הרע הפך לחזון נפרץ, והצורך בעורך דין לשון הרע נעשה אקטואלי מתמיד. אם אתם חושבים שנפגעתם מלשון הרע, מומלץ לפנות לעורך דין שייעץ לכם בדבר האפשרויות העומדות בפניכם, לרבות הסיכוי של התביעה להתקבל, כמו גם סכום הפיצויים שאתם עתידים לקבל.

מדוע צריך עורך דין לשון הרע?

הצורך בעורך דין לשון הרע עולה כאשר אתם שוקלים להגיש תביעת לשון הרע. עורך הדין חשוב עבורכם, בין היתר, מהסיבות הבאות:

  1. עורך דין לשון הרע מייעץ לכם האם משתלם להגיש את התביעה. מדובר בעורך דין עם שנים של ניסיון בתחום ושראה כבר אלפי מקרים של לשון הרע, ועל כן מחזיק בידע ייחודי ובעל ערך עבורכם, כאשר אתם שוקלים אם להגיש תביעה.
  2. עורך דין לשון הרע כותב עבורכם את כתב התביעה. ניסוח כתב טענות דורש ידע משפטי רחב וניסיון טכני בכתיבה מסוג זה, ועורך דין לשון הרע מחזיק אף בניסיון ייחודי לכתב תביעה בגין פרסום לשון הרע, ולכן שירותו קריטי להנעת התהליך המשפטי בבית המשפט.
  3. עורך דין לשון הרע מייצג אותך מול הנתבע בפשרות, בהליכים קדם-משפטיים ובמשפט עצמו. גם אם אתם בטוחים כי נעשה לכם עוול וכי תביעתכם צפויה להתקבל אם תוכח, שופטים נוטים להשתכנע מטיעונים משפטיים שנשענים על החוק ועל הפסיקה. עורך הדין מחזיק בידע עשיר בדיני לשון הרע ובניסיון בייצוג לקוחות בתביעות דיבה, ועל כן לשירותו יש ערך עבורכם במהלך הדיון המשפטי. להרחבה בנושא קראו על תקפידו של – עורך דין לענייני לשון הרע .

 

מתי לדעת האם צריך לפנות לעורך לדין לשון הרע?

חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965 (להלן: "החוק") קובע בסעיף 7 כי עוולת לשון הרע מתגבשת בהתקיים שני רכיבים:

הרכיב הראשון הוא רכיב "הפרסום", המוגדר בסעיף 2 לחוק ככזה אשר כולל כל ביטוי שמופץ בכל פורמט אפשרי, ואשר מופץ לאדם אחד נוסף זולת הנפגע כאשר הפרסום בעל פה; ושעלול להגיע לאדם אחד נוסף זולת הנפגע (גם אם לא הגיע בפועל) כאשר הפרסום בכתב.

הרכיב השני הוא רכיב "לשון הרע" המוגדר בסעיף 1 לחוק ככזה אשר עלול להביא לפגיעה בשמו הטוב של אדם, להשפילו, לפגוע במשלח ידו או לבזותו. הפגיעה נבחנת מנקודת המבט של "האדם הסביר", ולא מנקודת המבט האישית של מי שנפגע מאותו הביטוי.

המשמעות הפרקטית היא שכאשר אתם נתקלים בפרסום של בביטוי פוגעני כלפיכם, בכל פורמט שהוא – בווטס-אפ, בפייסבוק, בטיקטוק, ברחוב – ואתם חושבים שהאדם הסביר היה משנה את דעתו על הנפגע בעקבות הפרסום הדיבתי, יש לכם סיבה לכאורה להגיש תביעת לשון הרע.

מדוע "לכאורה"? כי בסעיפים 15-13 בחוק קבועות עוד מספר הגנות אשר עומדות לרשותו של הנתבע ושעלולות להביא לדחיית התביעה למרות קיומו של פרסום לשון הרע. לכן, אם פורסמה נגדכם לשון הרע, הצעד הבא שעליכם לעשות הוא לתעד ולשמור העתק של הפרסום. יהיה לכם קשה להוכיח את קיום העוולה אם המפרסם מחק את פרסומו, ולכם אין תיעוד של הפרסום. על כן, אפילו אם אתם עדיין לא יודעים אם תגישו תביעה או לא, מומלץ בחום לשמור תיעוד של הפרסום, ליתר ביטחון.

לאחר מכן, מומלץ לפנות לעורך דין לשון הרע ולספר לו את כל פרטי המקרה, מה הרקע ומי הם הצדדים. לאחר קבלת המידע ממכם, עורך הדין ידע להגיד לכם האם כדאי לכם להגיש תביעה, ואם כן, אזי מה הפיצויים והסעדים הנוספים שאתם יכולים לקבל. למידע נוסף על הוצאת דיבה ולושן הרע בקרו באתר  lawdesk – מרכז מידע ללשון הרע .

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: