מבזקים

השר לשעבר בני אלון הלך לעולמו בגיל 62

תוכן עניינים

בני אלון שמונה לשר התיירות לאחר רצח רחבעם זאבי ופוטר בעקבות התנגדותו לתוכנית ההתנתקות , שימש גם כיו"ר מולדת והאיחוד הלאומי-מפד"ל וכיהן 13 שנים כח"כ.

לפני כ 10 שנים חשף בני אלון , שלא עישן מעולם , כי חלה בסרטן הגרון.

הלווייתו תצא ב-15:30 מבית ההספד "קהילת ירושלים" שבהר המנוחות בירושלים.

הרב בנימין (בני) אלון היה בן לאחת ממשפחות האצולה בציונות הדתית- בנו של פרופ' מנחם אלון, שהיה המשנה לנשיא בית המשפט העליון, ואחיהם של יוסף (ספי) אלון, נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע, ושל מרדכי (מוטי) אלון, שהיה מהרבנים הבולטים בציונות הדתית והורשע במעשים מגונים באחד מתלמידיו. אח נוסף הוא הסופר והמחנך ארי אלון. אשתו של בני היא הסופרת והפובלציסטית אמונה אלון.

אלון גדל בירושלים והתחנך במוסדות תורניים. לאחר שרותו הצבאי היה ממייסדי ההתנחלות בית אל והוסמך לרבנות. במשך כ-20 שנה מילא תפקידים שונים כרב קהילה, כמלמד תורה וכשליח הסוכנות היהודית, וב-1990 הקים יחד עם חנן פורת, ממנהיגי המתנחלים, את ישיבת "בית אורות", על קרקע שנרכשה על ידי איש העסקים היהודי-אמריקני ארווין מוסקוביץ' בהר הזיתים שבמזרח ירושלים.

אלון עמד לצד פורת בראשות הישיבה במשך שש שנים, עד כניסתו לחיים הפוליטיים ובחירתו לכנסת ה-14 כחבר סיעת מולדת. ב-1999 נבחר בשנית – הפעם מסגרת "האיחוד הלאומי" (מולדת, תקומה וחירות), ולאחר רצח רחבעם זאבי ב-2002 מונה במקומו לשר התיירות – תפקיד אותו מילא גם בממשלת שרון השנייה.

ב-2003, על רקע הטענות כי הימין אינו מציע חלופות לתהליך השלום שאותו הוא פוסל, הציג השר אלון מתווה אזורי שהגה לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. עיקריו: פירוק הרשות והתייחסות לירדן כמדינת לאום שתעניק לפלסטינים אזרחות, הענקת פיצוי נדיב לפליטים במקום זכות שיבה והחלת ריבונות ישראלית ביו"ש. ב-2007 הושקה התוכנית בשנית בגרסה משופרת, תחת השם "היוזמה הישראלית".

 

75352980991498640360no
עם צבי הנדל, יצחק לוי, זבולון אורלב(צילום: עטא עוויסאת)

 

עם שרון ונתניהו(צילום: אלכס קולומויסקי)
עם שרון ונתניהו(צילום: אלכס קולומויסקי)

 

ם רחבעם זאבי (גנדי) ז"ל(צילום: דוד רובינגר)
ם רחבעם זאבי (גנדי) ז"ל(צילום: דוד רובינגר)

 

בני אלון. פוטר על ידי שרון לפני ההתנתקות(צילום: גיל יוחנן)
בני אלון. פוטר על ידי שרון לפני ההתנתקות(צילום: גיל יוחנן)
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: