מבזקים

120 אלף תלמידים ייבחנו היום בשפת אם

תוכן עניינים

המיצ"ב חוזר: זו הפעם הראשונה לאחר תקופת הקורונה שתלמידי כיתה ח' משתתפים בהערכה חיצונית. בשבוע הבא: בחינה בהיקף דומה לכלל תלמידי כיתות ד'

משה פריאל | ב' בשבט ה׳תשפ״ג | יום שלישי 24 בינואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

היום (שלישי) יעברו כ-120 אלף תלמידי כיתות ח' מבחן ארצי בשפת אם. הפעם האחרונה בה נערך מבחן ארצי לתלמידי ח' היתה בשנת 2018/2019, לפני הקורונה.

בשבוע הבא יתקיים מבחן ארצי בכיתות ד', זו השנה השנייה ברציפות. בכך, חוזרת מערכת החינוך בהדרגה לתהליכי הערכה ומדידה סדורים. בימים אלה משלימה ועדה במשרד את גיבושו של מודל חדש לבחינות המיצ"ב לשלוש השנים הבאות.

אסף צלאל, מנכ"ל משרד החינוך: "חשוב לנו שתהליכי המדידה וההערכה של מערכת החינוך יביאו לחיזוק שלה ולא לשיבוש שלה. אנו משקיעים מאמצים גדולים בכך שהמדידה תביא ערך לבתי הספר, ובשנה הבאה נרחיב את המדידה לתחומים נוספים. בהזדמנות זו, אני מאחל הצלחה רבה לתלמידים ולבתי הספר בחזרה לתהליך סדור של מדידה והערכה, לטובת קידום אפקטיביות המערכת".

ד"ר גל אלון, מנכ"ל הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך: "מבחנים אינם מטרה, וציון הוא אינו חזות הכל. ראמ"ה עושה כל שביכולתה על מנת לייצר תמונה מעמיקה ורחבה של הנעשה בבתי הספר, דרך מבחן השפה, סקר האקלים ותהליכי הערכה נוספים שיבוצעו בשנים הקרובות. נעשה כל שניתן על מנת שההשקעה הרבה תסייע למנהלי ולמנהלות בתי הספר בתהליכי קבלת ההחלטות שלהם".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: