מבזקים

שר החוץ אלי כהן: "חוות הדעת של lcj היא החלטה אנטי ישראלית"

תוכן עניינים

שר החוץ אלי כהן מגיב בעקבות ההצבעה בעצרת האו״ם: "החלטת עצרת האו"ם לפנות לחוות דעת מייעצת של ה- ICJ בנושא הסכסוך הפלסטיני ישראלי היא החלטה אנטי-ישראלית שמעניקה רוח גבית לארגוני הטרור ותנועת ה- BDS האנטישמית ופועלת נגד עקרונות מוסכמים על האו"ם עצמו"

משה פריאל | ח׳ בטבת תשפ״ג | יום ראשון 1 בינואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

בדבריו התייחס השר להחלטה ואמר כי, "היוזמה הזו היא טעות נוספת של ההנהגה הפלסטינית אשר במשך שנים תומכת ומסיתה לטרור ומובילה את עמה בדרך שפוגעת בפלסטינים עצמם ובאפשרות לפתרון הסכסוך".

שר החוץ אלי כהן בהשבעת הכנסת | צילום: נועם מושקוביץ

עוד אמר שר החוץ אלי כהן כי, "במקום לפעול לטובת האוכלוסייה הפלסטינית ולהילחם בטרור, ההנהגה הפלסטינית מקדמת מאמצים חסרי תוחלת לפגוע בישראל. ההחלטה הזו לא תשנה את המצב בשטח ולא תמנע מאיתנו להמשיך להילחם בטרור, להגן על אזרחי ישראל ולקדם את האינטרסים של מדינת ישראל.
ישראל מצפה מהאו"ם לדחות את הניסיונות הפלסטינים לפוליטיזציה של מוסדות האו"ם אשר פוגעת במעמדם הבינ"ל וביושרתם.

אני מודה לעשרות המדינות שלא תמכו בהצעה. מדינות אלה מבינות כמונו כי ההצעה הפלסטינית אינה מובילה לפתרון הסכסוך ורק תוביל להקצנה והסלמה בשטח. אנחנו מודים לידידנו הרבים, ובראשם ארה"ב, על המאמצים למנוע קבלת ההחלטה".

לסיום, אמר שר החוץ אלי כהן: "אני רוצה להודות לגם לאנשי משרד החוץ, בארץ ובנציגויות ישראל ברחבי העולם, ולגורמים הרבים שהתגייסו למאמץ הדיפלומטי שהביא לכך שמרבית מדינות העולם לא תמכו ביוזמה הפלסטינית

ההצבעה בעצרת הכללית של האו"ם היא רק שלב במאבק. אני ומשרד החוץ מחויבים להמשיך ולהילחם בקמפיין הדה לגיטימציה שמתנהל נגד ישראל".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: