מבזקים

צפו: רגע התרסקות המטוס הרוסי טופולוב 22M3 בראות קרובה לאפס

תוכן עניינים

מטוס טופולוב 22M3 שניסה בשבוע שעבר לנחות באפס ראות באזור מורמנסק, התרסק. שלושה מאנשי צוות המטוס נהרגו ומפקד הצוות ניצל באופן מפתיע

אהרון קלפה |כ"א בשבט תשע"ט | יום ראשון 27 בינואר 2019 | מערכת ישראל ניוז

רגעי התרסקות המטוס הרוסי טופולוב 22M3 ב- 22 בינואר, צולם ותועד בידי אחד החיילים בבסיס חיל האוויר ליד העיר אולנגורסק, חושף בבירור את גודל הטרגדיה שנגרמה כתוצאה מערפל כבד שכיסה את האזור וראות אפס לטווח קצר. במהלך הנחיתה, המפציץ התנפץ פשוטו כמשמעו, והתא שלו נשרף בלהבות בעודו נופל על הקרקע.

שלושה מאנשי צוות הטייס נהרגו במקום, בעוד המפקד שרד באורח פלא. הוא אושפז בדחיפות עם פציעות קשות וכאמור, נפתחה חקירה כדי לקבוע את סיבת ההתרסקות.

ברוסיה הוחלט להשבית את כל משימותיהם האסטרטגיים של מפציצי הטופולוב עד שיפורסמו תוצאות חקירת האירוע.

הטיסה הקטלנית, בתנאים של סופת שלגים היתה משימת אימונים שגרתית, על פי משרד ההגנה הרוסי, אשר בתחילה אמר כי המפציץ שהתרסק לא נשא נשק במהלך האירוע. עם זאת, מדיווחים מאוחרים יותר עולה כי מטוס היה חמוש עם אחד Kh-22 לטווח ארוך, טיל נגד ספינות וכמה מאות תותחים נגד מטוסים.

מטוס טופולוב 22M3 הוא גרסה מודרנית של מפציץ אסטרטגי ימי לטווח ארוך, שהגיע לראשונה לשירות בשנות ה -70. ה- M3M, שנחשף באוגוסט האחרון, מתהדר באווירוניקה משודרגות, בציוד רדיו דיגיטלי חדש, ובמערכת תקשורת חדשה. המטוס אמור להפוך למוביל נוסף של טילי קינז'אל חדישים ביותר. המטוס המעורב בתאונה הקטלנית הופק לפני 33 שנה, אך עבר שיפוץ גדול בשנת 2012, ונמסר כי הוא נועד למודרניזציה ושדרוגים נוספים.

 

מפציץ 1 מטוס רוסי

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: