מבזקים

המרוץ בדרך לראשות: אליהו לוי מתמודד למועצת העיר נס ציונה 

תוכן עניינים

פרויקט המרוץ בדרך לראשות מביא בפניכם קוראינו היקרים את המועמדים והמועמדות בדרך לכס ראשות העיר והרשויות האזוריות מהדרום ועד הצפון, כל הדרך עד הקלפי ועד תוצאות האמת. "השאיפה שלי להחזיר את העיר למקום בה הייתה לפני 4 שנים, בה חיינו בהרמוניה כולם יחד בשלום ובאהבה"

מאיר אוליאל| ד׳ באלול ה׳תשפ״ג | יום שני 21 באוגוסט 2023 | מערכת ישראל ניוז

אליהו לוי בן 60 אב ל 4 ילדים וסב ל 8 נכדים, נולד וגדל בעיר רמלה. אליהו תושב נס ציונה מזה 30 שנה, כיום אליהו מתמודד בבחירות הקרובות מטעם מפלגת עוצמה יהודית המקומיות.

אליהו לו מעוצמה יהודית מתמודד למועדת נס ציונה

למה לך פוליטיקה? ועד כמה אפשר להשפיע דרך המקום הזה?

"הפוליטיקה תמיד זרמה בעורקיי, מאז שאני זוכר את עצמי אהבתי לעזור לאנשים, תחושת הסיפוק כאשר הצלחתי לעזור לעוד אדם ללא הבדל בין גזע מין ודת, היא הנותנת לי כוחות להמשיך לעשות עוד ועוד. נס ציונה היא עיר מיוחדת בה יש מגוון דעות שונות, נס ציונה מתאפיינת במשפחתיות שבה, בעזרה ההדדית בין כולם, ואני חושב שכאשר אבחר אוכל להשפיע ולעזור.

בתורה הקדושה ערך הנתינה והעזרה לזולת הינו ערך עליון וחשוב מאוד, אני תמיד רואה לנגד עיני את טובת האחר, הבעל שם טוב אומר: "אדם חי שבעים שנה ולו כדי שייטיב ליהודי פעם אחת בלבד"
כאשר אבחר פעם נוספת בבחירות הקרובות אני מקווה בע"ה להשפיע ולאחד בין כל הזרמים, לארגן אירועי תרבות ודת, עזרה למשפחות נזקקות, להמשיך לעזור בוועדת הנחות, ולהיות האיש של התושבים בעיריית נס ציונה, כמו שהשתדלתי להיות עד היום.

מה דעתך בנושא הסטטוס קוו? יחסי חרדים חילונים?

"הצביון המסורתי שקיים בעיר הוא חלק מהקסם של נס ציונה, ואני מעוניין שהסטטוס קוו שהיה נהוג עד היום ימשיך ולא ייפרץ עוד, כמו שנוכחנו לצערי לראות בשנה האחרונה, בה העירייה, מוציאה מידי שבת אוטובוסים למקומות בילוי, לאחר החלטה זו של העירייה, הסטטוס קוו נפרץ והתושבים הקיצוניים החלו לפגוע בתושבים ובסמלי דת, בשם הדמוקרטיה.

אני מאמין כי לאחר הבחירות נוכל להגיע להידברות מסודרת ולהבנות, ולהחזיר את העיר למצב אליו התרגלנו כמו שהיה נהוג בעיר עם לב של מושבה, בה היינו חיים בשלום דתיים וחילוניים".

מה הדברים שאתה היית חושב לקדם בעיר? וכחבר מועצה מכהן מדוע הדברים לא זזו עד כה?

"נושא החינוך חשוב לי מאוד, אני רוצה להביא תוכניות, רעיונות ולקדם את נושא החינוך הדתי/ מסורתי בעיר ולהביא את החינוך למקום שיווני בו גם הדתיים והחרדיים אשר משלמים מיסים כמו כולם, יוכלו לקבל שירותי חינוך איכותי העונה על כל צרכיהם לפחות כמו שאר מוסדות החינוך, למשל מבנים מסודרים, חטיבת ביניים דתית וכו'.

בשנים האחרונות הצלח נו לקדם את נושא הדת, למשל מקווה טהרה בשכונה מרוחקת מהעיר, הצלחנו לבנות בית כנסת בשכונה צעירה (משכן משה), פתחנו גן ילדים לגילאי 3-6 איכותי וברמה גבוהה, משנה לשנה הגן נותן את פירותיו ושמו הולך לפניו.

נפתחה ישיבה קטנה לנוער מתמודד, אנו המענה היחידי באזור לנוער שנשר ממסגרות, נפתחה ישיבה לבעלי תשובה, שנותנת מענה בשיעורי תורה, תפילות וחיזוק גם לאנשים בוגרים. העשייה לא נעשית ביום אחד, במידה ואבחר פעם נוספת אמשיך לפעול למען הכלל בנושא חינוך, דת תרבות יהודית וכו'".

מה העקרונות שלא תוותר במהלך השירות הציבורי?

"במהלך השירות הציבורי לא אוותר על ערבות הדדית, אהבת ישראל. אני מאמין בהידברות ולא בכוחניות, כך נוכל להגיע להבנות ולהביא את העיר למקום שטוב יותר לחיות בו. בעבר זו הייתה העיר בה אנשים רצו להגיע לגור בה, כי הייתה איכותית וטובה, השאיפה שלי להחזיר את העיר למקום בה הייתה לפני 4 שנים, בה חיינו בהרמוניה כולם יחד בשלום ובאהבה".

מה החזון שלך מבחינתך בעיר?

"החזון שלי הוא מימוש הפוטנציאל הגדול הטמון בעיר, ובנוסף שהילדים שלנו יוכלו לקנות כאן דירה ולגור בעיר ולא לעזוב לטובת ערים אחרות, לקדם את פרויקט פינוי בינוי וליצור עוד מקומות עבודה בעיר כדי שהכל יישאר פה".

אשמח שתספר בקצרה על ההישגים במהלך הקדנציה האחרונה

"נפתחו גני ילדים לגילאי 3-6. נפתחה ישיבה לנוער מתמודד, נפתח כולל פנסיונרים עם הרב נדיר ג'מיל, ישיבה לבחורים חוזרים בתשובה. מרכז אירוח לשבתות, למי שאין היכן לשהות בשבת- עם הרב שמעון אזולאי. מרכז תורני הנותן מענה בכל שעות היממה לכל דורש במרכז העיר בראשות הרב יורם יפת. ישיבת "בין הזמנים". מדרשיה ושיעורי תורה לנערות ולנשים. הפנינג למשפחות במהלך כל השנה, בהם הילדים נהנים ממופעים, טרמפולינות, ממתקים, פרסים שווי ערך, ללא תשלום. שיתוף פעולה פורה ומוצלח עם קהילת חב"ד כגון: פתיחת בית ספר לבנים, גן ילדים, תהלוכת ל"ג בעומר ושלל אירועים במהלך השנה ועוד".

איזה דבר היית לומד כחיקוי מעיר/ מועצה, דבר טוב שלא קיים אצלכם?

"הייתי רוצה לראות יותר פעילויות ולקבל יותר תקציבים לטובה הציבור הדתי אותו אני מייצג והייתי שמח לראות עוד ועוד דתיים וחרדיים מגיעים לעיר מערים אחרות".

מה לדעתך מיותר בעיר שאתה שותף לו שאולי היית מתחרט?

"בעיר כל שנאת החינם שאני נתקל בה ביתר שאת בשנים האחרונות, מיותר לחלוטין והייתי שמח להגיע להדברות והבנות. מאחר והדבר פוגע לנו גם בתקציבי שירותי הדת השונים שירדו בשנים הארוחות פלאים".

מה לדעתך ההגדרה של נציג ציבור ברשות המוניציפלית?

"נציג הציבור הוא משרתם, ושליחם של התושבים, אותי לא מעניין הטייטל אל העשייה הברוכה".

ראש/ת עיר מודל לחיקוי עבורך

"משה לאון בירושלים הוא דמות לחיקוי והערכה עבורי. משה הוא בהחלט ראש עיר של שלום שדואג לאחד ולא לפלג, עושה למען כלל התושבים ולא מייחס חשיבות למיקום השכונה בה אתה גר".

מילה לסיכום

"כולי תפילה, שאוכל להתחזק על מנת להשפיע יותר ויותר מתוך המועצה, שלא תצא תקלה תחת ידי ואוכל לעזור לכל אדם באשר הוא אדם".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: