מבזקים

על פי נתוני הלמ"ס: ישנה התאוששות בתיירות הנכנסת

תוכן עניינים

איגוד בתי המלון ותיירנות איגוד לשכות המסחר מסרו: "מדינת ישראל מתקרבת להיקפי התיירות טרום הקורונה"

אהרון קלפה | ח׳ בסיוון ה׳תשפ״ג | יום ראשון 28 במאי 2023 | מערכת ישראל ניוז

על רקע נתוני הלמ"ס שפורסמו היום, עו"ד מוריה כלפה הורוביץ, מנהלת איגוד בתי המלון והתיירנות באיגוד לשכות המסחר, אמרה: "דו"ח מבקר המדינה בעניין תעשיית התיירות, שהתפרסם בחודש מרץ, האיר בזרקור על תרומת התיירות הנכנסת למשק הישראלי.

7.3 מיליון לינות של תיירים וישראלים, נרשמו בבתי המלון בארץ בארבעת החודשים הראשונים השנה מינואר עד אפריל, מהן: 3.2 מיליון לינות תיירים שהם 44% מכלל הלינות, ו- 4.1 מיליון לינות ישראלים שהן 66% מכלל הלינות.

מפרסומי הלמ"ס עולה כי ההיקף הכולל של הלינות בבתי המלון עלה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אז הגיע ל- 5.7 מיליון לינות בלבד, אם כי, בשנת 2019, טרום הקורונה, היה גבוה יותר, ועמד על 7.6 מיליון סה"כ.

עוד אמרה עו"ד מוריה כלפה הורוביץ: "דווקא בתקופה הקשה הנוכחית והלא יציבה כלכלית, כאשר ההי-טק מתכווץ, יש ירידה בהיקפי הייצוא ופגיעה רוחבית בתעשיות רבות, משמח לגלות שהתיירות צומחת חזרה למימדים המתקרבים לעידן הטרום-קורונה. סביב התיירות יש מעגלי תעסוקה נרחבים: ענף המלונאות, ענף התעופה, סוכני הנסיעות, האטרקציות התיירותיות, ההיסעים, מורי הדרך, השכרות רכב, שירותים פיננסים, אתרי טבע, מוסדות תרבות ועוד".

לדבריה, "הדאגות העיקריות בבתי המלון הן משחיקת השקל מול שערי המטבעות הזרים, שחיקה שהופכת את מדינת ישראל ליקרה יותר עבור תיירי העולם, וכמובן גם המצב הגיאו-פוליטי הלא יציב. פורום השיווק של משרד התיירות התארח אצלנו לפני שבועות. שמחנו לשמוע מפיני שני, סמנכ"ל השיווק של משרד התיירות, בשורות רבות בתחום".

עו"ד כלפה הורוביץ מוסיפה: "אחת הבשורות ששמחנו לשמוע בפורום השיווק, היא השינוי בהגדרה 'מיהו תייר'. המשרד פעל לשינוי ההגדרה שהיתה נהוגה עד כה, לפיה: מי שהגיע לישראל ליותר מ- 24 שעות, נחשב לתייר. מעתה שונתה ההגדרה, כך שרק מי שמגיע לארץ לארבע יממות ויותר – ייחשב תייר, וזאת כדי למנוע נחיתה בארץ, ומעבר לעקבה, או לרשות הפלסטינית".

לפי נתוני הלמ"ס, תפוסת החדרים בבתי המלון בחודשים ינואר עד אפריל השנה עמדה על 61% לעומת 47% בלבד אשתקד, ו- 66% בשנת 2019.

במחוז ירושלים התפוסה בבתי המלון בארבעת החודשים הראשונים השנה עמדה על כ- 63%, כך גם במחוז דרום. במחוז תל אביב הגיעה לכ- 60%, במחוז מרכז עמדה על כ- 56%, כך גם במחוז צפון, ואילו במחוז חיפה עמדה על כ- 53%.

מספר חדרי המלון הפעילים בארץ עומד על 52,475 אלף, לעומת 49,942 חדרי מלון פעילים בפברואר אשתקד.

צילום: ויקיפדיה

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: