מבזקים

נחתם הסכם בין ארגון בני ברית ישראל לבני ברית בריטניה וצרפת

תוכן עניינים

הידוק הקשרים בן ארגון בני ברית ישראל לבין ארגון בני ברית בבריטניה ובצרפת הושג החודש אחרי סדרת מפגשים שנערכו בלונדון ופריס עם ראשי הארגונים המקומיים

רות קרייתי | ג' בטבת תשפ"ג | יום שלישי 27 בדצמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

בהסכם שהושג, ארגון בני ברית ישראל יעודד את חבריו שיצאו לחופשות משפחתיות ונסיעות עסקיות, ליצור קשרים ולהיפגש עם חברי בני ברית בארצות אלו. במקביל, חברי בני ברית בבריטניה ובצרפת שיגיעו לישראל, יתארחו במפגשים בלשכות בערים השונות ברחבי הארץ.

צילום: נגה מנהיים שחורי

בסיור משפחתי פרטי, שקיים אילן שחורי, נשיא לשכת בני ברית אבנך ונבנית בלונדון ופאריס בראשית דצמבר, הוא נועד בתוקף תפקידו, כיו"ר הועדה ליחסים וקשרים בינלאומיים של בני ברית ישראל, עם ראשי בני ברית בבריטניה וצרפת והגיע לסיכומים אלו ולהידוק הקשרים בן הארגונים הארציים.

בלונדון נועד אילן שחורי למפגש עם אלן מילר נשיא בני ברית בבריטניה. יחד סיירו במוזיאון היהודי בלונדון ואילן שחורי העניק לו תשורה את האלבום התצלומים המהודר באנגלית ובעברית תל אביב ב- 360 מעלות, כשי אישי מעיר העיר תל אביב ובברכת דניאל גרץ, נשיא בני ברית ישראל. אלן מילר אמר כי אין ספק שמדובר עתה, בתחילתה של מערכת יחסים משמעותית בין שני הארגונים.

במפגש בין אילן שחורי לאלן מילר סיפר שחורי על פעילות בני ברית ישראל ועל כך שבשנה הקרובה 2023, תציין בני ברית ישראל, באירוע מיוחד את העובדה שמדינת ישראל תחגוג 75 שנה להקמתה, יצוין 180 שנה לארגון בני ברית העולמי ו- 135 שנה לבני ברית בארץ ישראל. פרט לעובדה שבשנה זו בראשית יוני, תקיים בני ברית ישראל את ועידת ה- 95 במספר.

אלן מילר סיפר כי, "בבני ברית בבריטניה יש כ-500 חברים בלבד ורובם בגיל מבוגר הפועלים ב- 11 לשכות, רובם בלונדון והסביבה ואחת במנצ'סטר". עוד סיפר כי, "עיקר פעילות הארגון בשנה החולפת הייתה סיוע וגיוס כספים לפליטים ממלחמת אוקראינה. עיקר הקשרים התמקדו עם ארגון בני ברית בקייב".

עוד ציין אלן מילר כי, "עד לאחרונה סייעה בני ברית בריטניה לקרן קריית גת עבור משפחות נזקקות, הקשר היה ישיר, אך מעתה הקשר ודרכי הסיוע מטעם בריטניה יעברו למטרות שונות דרך בני ברית ישראל בלבד". אלן מילר הבטיח לסייע לבני ברית ישראל בקשר עם ארגוני בני ברית ברחבי העולם וציין את קשריו הטובים עם נשיא בני ברית אירופה סרג׳ דהן ועל כי יפעל במרכז האירופאי להידוק הקשר עם בני ברית ישראל.

בפאריז נועד אילן שחורי עם ראשי בני ברית בצרפת. נשיא בני ברית צרפת, פיליפ מאיר לא יכול היה ברגע האחרון להגיע למפגש שהתקיים בסמוך לכיכר הבסטיליה. במפגש המיוחד והלבבי השתתפו מרטין בוקרה סגנית נשיא בני ברית צרפת, וורוניק האופשטיין חברת ההנהלה והאחראית על דסק ישראל בבני ברית צרפת.

גם במפגש זה העניק אילן שחורי לבני ברית צרפת מתנה מתל אביב ודניאל גרץ נשיא בני ברית ישראל, את אלבום תל אביב ב- 360 מעלות.

לאחר דיווח שמסר אילן שחורי על פעילות בני ברית ישראל, סיפרו מרטין בוקרה וורוניק האופשטיין, כי ברחבי צרפת כ- 2,000 חברי בני ברית הפועלים ב- 53 לשכות, 26 מהן בפריס והסביבה. מרטין בוקרה וורוניק האופשטיין סיפרו כי עיקר פעילותם בשנים האחרונות היא בקרב בלא יהודים, כדי להסביר את משמעות הציונות וחשיבותה של מדינת ישראל ולפעול כנגד האנטישמיות.

בני ברית צרפת ערכו סקר בכל ספרי הלימוד בבתי הספר התיכונים ומצאו עיוותים לא מעטים ושקרים לגבי מדינת ישראל ודרשו מהוצאות הספרים ומשרד החינוך הצרפתי לתקן את העיוותים. חלקם תוקנו.

בני ברית צרפת גם הוציאה חוברת מיוחדת להפצה בציבור על פעילות זו. חוברת זו הועברה על ידי אילן שחורי לנשיא בני ברית ישראל. ראשי בני ברית צרפת עמדו על כך כי ישנם קשיים בגיוס כספים על ידי הארגון בצרפת ולפיכך לא עלה בידם באחרונה לסייע לגורמים שונים בישראל או במדינות אחרות.

השניים סיפרו כי לבני ברית צרפת קשרים טובים עם לשכות בני ברית בישראל, הדוברות צרפתית, כמו לדוגמא לשכת רוברט גמזון בירושלים ולשכת ז'וזף וויברן בתל אביב. גם עם ראשי בני ברית צרפת הושג סיכום לקשרים בין החברים של שני הארגונים.

בשמו של נשיא בני ברית ישראל דניאל גרץ, הזמין אילן שחורי את אלן מילר נשיא בני ברית בריטניה ופיליפ מאיר, נשיא בני ברית צרפת, לקחת חלק בוועידה ה- 95 של בני ברית ישראל שתתקיים בראשית יוני הקרוב.

הפעילות להרחבת קשרי בני ברית ישראל, עם לשכות אחיות במדינות נוספות בעולם תימשך.

בתמונות: אילן שחורי, נשיא לשכת בני ברית אבנך ונבנית "אבנך ונבנית", כיו"ר הועדה ליחסים וקשרים בינלאומיים מעניק את אלבום תמונות תל אביב לאלן מילר בבריטניה ולמרטין בוקרה וורוניק האופשטיין בצרפת | צילום: נגה מנהיים שחורי

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: